Kennel Barecho

Alla inlägg den 4 oktober 2013

Av barecho - 4 oktober 2013 12:37

... var jag igår   . Hade tusen saker att göra och något som verkligen behövdes var städning - meen jag valde faktiskt bort det för att istället prioritera två av de som betyder mest för mig, Jacob och David   .


Jacobs fotbollslag har fortfarande träningar på vardagskvällarna och det börjar bli rejält kyligt nu och igår blåste det också en hel del. Så jag kände att jag hellre ville göra något bra för dem - än att städa som ändå är helt värdelöst nuförtiden när det börjat bli skitigare och skitigare ute    .


Så istället för att hugga tag i dammtrasan ställde jag mig och gjorde en köttfärssoppa och bakade bröd till så de kunde få detta att värma sig med när de kom hem. Tror det uppskattades betydligt mer än vad ett helblankt fönster hade gjort   .


För tänk så lätt det är att man (jag) gör saker som faktiskt är helt betydelselösa och då väljer bort det som betyder allra mest för oss, för mig mina barn, David och hundarna. Jag har försökt under sista åren att verkligen skärpa mig på den fronten - skjuta upp alla mina "borde göra" och "måsten" och istället prioritera tid med min familj. Inte så lätt alla gånger, men det har känts himla bra när jag gjort det!


Självklart måste man göra trista saker som att städa - men när jag känner att jag städar för någon annans skull mer än för mig och min familj då kan det kvitta tycker jag. Jag menar då inte vanligt städning som dammsuga och skura som såklart måste göras hur ofta som helst när man har fullt med hundar i huset, nej jag menar mer "finstädning" som att damma, tvätta fönster osv. Om man känner att man tycker det är roligt och städar för att må bra själv är det ju en annan sak - jag å andra sidan känner att jag njuter betydligt mer av annat, som då t.ex att få göra min familj lite extra glad   .


Nog med självskrytet nu - idag har jag varit och klippt mig på ett nytt ställe, Salong Excellent i Sandviken. Känner mig jättenöjd, så skönt med en frissa som faktiskt lyssnar på vad man säger och gör precis så som man vill ha det   .

 
Inte så bra kort - var inte så lätt att ta på sig själv insåg jag...


Martas valpar fick börja äta fast föda igår och det gick väl "sådär" kan man säga.... De gjorde ganska så tydligt klart för mig att de föredrog mammas mjölk framför detta kladd...

Luktar gott...

... visst var det väl till oss??



Orchid




Olympia




Opera



 
Omega




Octavia      


Tyvärr blev det inget användbart kort på Olga - alla var supersuddiga  . Vår jävla idiot-värdelösa kamera är så svår att fota med - ett par kort går bra, sedan vägrar den att ta mer - precis som den inte kan zooma in eller nåt sånt. Sjukt jobbigt är det och att vi inte kastat den i väggen är ett under!

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards