Kennel Barecho

Direktlänk till inlägg 24 september 2014

Hösten är här :-(

Av barecho - 24 september 2014 08:33

Men efter den sommar och sensommar vi haft känns det ändå inte lika tungt som det gör annars. Det känns ändå oerhört trist att vi har så många fruktansvärda månader framför oss. Mörker, kyla och elände - nä, om man ändå fick vara en björn så man fick sova under den här tiden.... Igår och i förrgår när jag gick med hundarna kändes det isande kallt - fastän solen sken såå nu är det handskar och vinterjacka på vid all utomhusvistelse för min del :-(


Om jag ska tänka positivt och på att jag förhoppningsvis kommer att slippa detta elände i framtiden så var David och jag på första kurstillfället i Spanska i går   . Det kändes kul och faktiskt inte så svårt som jag trodde - jaaa, inte nu efter första gången iaf. Vi har ju tur som har en lärare hemma också - Jacob har ju läst spanska i skolan i ett par år nu så han kan en hel del, bra för oss så vi får lite hjälp!


Visst ser det varmt ut - men det är bara en synvilla....:-(



Efter gårdagens promenad ville Paco bära tidningen. Men, det innebar inte att han tänkte lämna den till mig - han tyckte det var sååå roligt att bli jagad. Men såklart la han ifrån sig den så snart jag och de andra hundarna inte ville ha tidningen längre.... Bra att han fick lite annat att tänka på en stund. Han är sååå kär och det är första gången han reagerar så starkt på att tikarna löper. Tre stycken löper här hemma nu och tja, han är inte direkt så kontaktbar för tillfället....

I helgen som var deltog jag och många andra spanieldomare på Exteriördomarkonferensen för Spaniels i Upplands Väsby. Det är SSRK som anordnar en sådan vart tionde år och syftet är väl i grovt kan man säga att rasklubben ska presentera rasen för domarna och berätta lite om vad som är problem på rasen just nu osv. Alla 8 spanielraserna var på en helg och det blev lite mycket att ta in på kort tid. Dock har samtliga spanielklubbar framställt ett nytt raskompendium för varje ras och de var alla bra tycker jag - något som jag alltid läser i innan jag ska döma en ras. Men även för andra rasintresserade finns mycket matnyttigt i dem så jag hoppas Springerklubben kommer att lägga ut dessa till försäljning till allmänheten också så inte bara det är domarna som får dem. 


Helgen som kommer ska vi bara vara hemma - ska bli sååååå skönt   . Även om jag förmodligen skulle bli så less så jag kröp på väggarna om alla helger vore så för mig. Alla är vi olika - som tur är, men jag trivs när det händer saker och att åka på utställningar kan förstås vara tröttsamt, men det ger mig också massor av energi   !



Nej, men det är väl bäst man tar och plockar in grejerna från altanen nu - blommorna kanske redan har dött de (jaaa, det är ingen lek att vara blomma i det här huset inte....). Bara att inse att det är över för denna gång och börja räkna ned dagarna, eller månaderna till vi får ställa ut dem igen...  

 
 
Ingen bild

Kerstin

24 september 2014 08:55

Ona vino blanco por favor : Behöver man kunna mer spanska ;-)

 
Ingen bild

pangajva

24 september 2014 09:01

Hej fint inlägg Pangajva

 
Ingen bild

Mia Humell

24 september 2014 17:08

Underbart fin uteplats ni har. Tufft att lära sig ett nytt/till språk, med drömmar och mål kommer man långt.
Jag (som har ormfobi) älskar att hösten kommit, man kan gå var man vill utan att behöva oroa sig för läskiga slingriga saker :) Nåja, sen kommer svaga isar och annat men ett tag till är det underbart avslappnande.
Mvh från Åland, ormarnas och fästingarnas paradis

barecho

26 september 2014 12:02

Tack :) Sant det, med drömmar och mål kommer man långt ;) Lyckligtvis har vi inte så mycket orm här, fästingar dock i mängder :(

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av barecho - Tisdag 2 april 18:18

  Ubbe, hanhund      Uzo, hanhund     Undis, tik     Uzzi, tik     Unette, tik     Ultra, tik     ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:44

  Taco     Toby     Tristan     Trevor     Tippo     Tango     Tally     Trisha     Tabitha     Tora   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:39

  Ubbe     Uzo     Undis     Uzzi     Unette     Ultra   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Torsdag 14 mars 16:34

I måndags, när det var sex dagar kvar till beräknad valpning så låg tempen på 37,6. Det var ju inte jättelågt och Kryddan åt upp sin mat. Hon var lika lugn som vanligt. Så jag tänkte det var falskt alarm. Tempen sjönk sedan sakta nedåt, men inga andr...

Av barecho - Söndag 3 mars 14:25

I denna blogg kommer det mestadels vara inlägg som har med kennel Barecho att göra. Om våra valpar, hundar, från utställningar mm. Jag (Helene) har skaffat en ny blogg där jag mer kommer att skriva mina tankar och åsikter inom olika ämnen, välkommen ...

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards