Kennel Barecho

Alla inlägg den 14 oktober 2014

Av barecho - 14 oktober 2014 21:16

I fredags fick vi helt plötsligt sällskap vid gården. När jag kom hem från Sandviken på eftermiddagen så stod det en bil på vägen nedanför vårt hus. Först trodde jag att det var någon av Henrics kompisars bil - men när jag kom in upptäckte jag att ingen var hemma. Tänkte väl att någon fått fel på den och skulle hämta den - meeen, den står fortfarande kvar...

 
Jag tänkte först ringa till polisen eller kommunen och berätta att det står en bil här som verkar övergiven. Efter en koll i bilregistret konstaterades det att den varit avställd sedan 2010 och att den hörde hemma i Sandviken. Om den har rymt hemifrån eller vad som hänt kan man ju fråga sig. I alla fall så ringde jag aldrig för jag upptäckte i går att det nu inte alls körs lika fort förbi vårt hus längre  . Framförallt alla långtradare saktar nu ner vilket känns betydligt tryggare än när de dundrar förbi här i betydligt högre fart än vad som är tillåtet. Sååå nu har vi fått oss ett alldeles eget litet farthinder   . Kanske inte det vackraste, men så är ju funktionen viktigare än utseendet eller hur   .


 
David och jag har varit på spanska-kurs nu ikväll - kursen slutade 19.30 och efter att David skjutsade mig hem åkte han sedan vidare mot Karlstad där han ska sova inatt för vidare färd till Norge tidigt i morgon bitti. Tyckte faktiskt lite synd om honom   .


Jag har också hämtat upp mina nya glasögon idag. Jag var på synundersökning förra veckan och synen har försämrats på båda mina ögon sedan två år tillbaka när jag kollade sist. Framförallt då på vänstra ögat. Jacob var med och valde båge - för inte är det lätt inte att välja något sådant alldeles själv...

 
Såhär ser de iaf ut. Och jo, jag ser nog lite bättre med dessa - men fortfarande ser jag lite dimmigt med vänster öga. Får väl se om det blir bättre när jag haft glasögonen ett tag...

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards