Kennel Barecho

Direktlänk till inlägg 20 oktober 2015

Enyas valpar fyra veckor gamla...

Av barecho - 20 oktober 2015 17:19

... och det betyder första "riktiga" fotograferingen. Tidigt i morse blev de fotade och det var lite olika hur samarbetsvilliga de var. Men när de är såhär små kan man inte räkna med att de ska stå helt stilla - dock är det alltid roligt att ha kvar och se hur de såg ut när de var såhär små. Man tror man ska komma ihåg med det gör man ju inte...


Först ut kommer de två hanhundarna, Ubbe och Ullman. 

       


Så de fem tikarna, det börjar bli lite storleksskillnad på dem nu - inte någon större skillnad och det är ju inget som säger att det kommer att stämma när de är vuxna heller. Det är nog just nu frågan bara om vilka som är glupskast på maten...

                   


Som alltid är det så spännande att följa deras utveckling - nästa omgång kort på dem uppställda blir om två veckor, när de är 6 veckor gamla. 


Vi har också ett födelsedagsbarn här hemma idag - nämligen Clådan (CH Barecho Quest For Success) som fyller veteran - 8 år. En hel del extra gott har hon fått och det har hon förstås inte tackat nej till. Hon är anmäld till helgens utställning i Mjölby, första gången i veteranklass, men jag tror inte vi tar med henne. Hon är fortfarande lite lös i hullet tycker jag efter operationen - pälsen är också lite svår att få någon ordning på. Och är det så att hon inte kommer i riktigt bra form får hon vara hemma. Hon har ju vunnit så otroligt mycket att det verkligen inte känns som hon har något mer att bevisa i utställningsringen. Jag ska inte säga att hon har pensionerat sig - jag är inte så mycket för att säga att det är deras sista utställning eller att de aldrig mer ska ställas ut. Det får bli som det blir, viktigast att hon har ett bra liv och mår bra här hemma med oss     .

 
Finaste Clådan   .


Jag måste också dela med mig av dessa foton på en Affenpinscher-hane från sista kullen. Han hette Bosse när han bodde hos oss, men bor nu i Italien och heter Rudolf. 

 
Kallt på kontoret där han är med och arbetar varje dag - då passar det med en ylletröja som täcke...


 
... skönare hemma där man kan ligga och slappa rejält. Vilken livsnjutare han är våran Bosse-Rudolf   .

 
 
Ingen bild

Katarina H

20 oktober 2015 17:42

Fina allihopa men jag skulle nog "sätta en slant" på Uma! och Ubbe har ju ett väldigt näpet uttryck. Ska bli spännande att se 6-veckorsbilderna sedan :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av barecho - Fredag 22 mars 05:44

  Taco     Toby     Tristan     Trevor     Tippo     Tango     Tally     Trisha     Tabitha     Tora   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:39

  Ubbe     Uzo     Undis     Uzzi     Unette     Ultra   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Torsdag 14 mars 16:34

I måndags, när det var sex dagar kvar till beräknad valpning så låg tempen på 37,6. Det var ju inte jättelågt och Kryddan åt upp sin mat. Hon var lika lugn som vanligt. Så jag tänkte det var falskt alarm. Tempen sjönk sedan sakta nedåt, men inga andr...

Av barecho - Söndag 3 mars 14:25

I denna blogg kommer det mestadels vara inlägg som har med kennel Barecho att göra. Om våra valpar, hundar, från utställningar mm. Jag (Helene) har skaffat en ny blogg där jag mer kommer att skriva mina tankar och åsikter inom olika ämnen, välkommen ...

Av barecho - Fredag 1 mars 07:49

Denna kull är Ziris andra kull hos oss, förra kullen föddes för 1,5 år sedan, i den kullen blev det sju valpar. Att det skulle bli fler denna gång misstänkte vi ganska tidigt, för redan när hon gått fyra veckor började magen växa - och det snabbt! De...

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards