Kennel Barecho

Direktlänk till inlägg 4 oktober 2017

Söndag - vilodag för mig

Av barecho - 4 oktober 2017 12:21

Ja i söndags var det dags för Carina att döma. Hon skulle först döma samma typ av utställning som mig och direkt efter dömde hon en utställning endast för retrievers. Den sistnämnda utställningen dömde hon även finalerna på.


Jag har ingen katalog från när Carina dömde så vet inte hundarnas namn - även om såklart många av dem var samma som ställdes ut för mig dagen före. Här kommer lite foton iaf   .

 
Amrisen som Carina satte till BIR blev BIS-1.


 
BIS-1 i den äldsta valpklassen blev flatten


 
BIS-1 blev flatten och BIS-2 labben


 
Detta var BIR-vinnande cocker


 
Här är BIR på flat, Runner Up-BIR och bästa tik.


 
BIR & BIM på Labbe


 
BIR & BIM på Golden


 
BIM & BIR på Engelsk Springer Spaniel


 
BIM & BIR på Cocker


 
BIM & BIR på Amris


 
Det var fler grupper som bedömdes där under denna helg, bland annat toys så denna trevliga Affenpinscherpojke såg vi där.


Efter att Carina dömt färdigt och vi fått lite god lunch gick vi runt och tittade lite mer på området. Det fanns betydligen mer yta än vi sett från början. Och det var ett himla liv en bit bort, vi fick höra att det var en stor Schäfer-special där och det ville vi gärna se. 

 
Den klass som bedömdes när vi var där var Open bitch. Och ja vad ska man säga.... En helt annan värld på något sätt, fastän lite lika ändå. En riktigt stor klass var det och de gick och gick och gick och gick och gick runt runt med dessa hundar. Sedan sprang de en liten stund, men mest gick de och under tiden sprang det folk runt ringen med pipleksaker, tutor, visselpiper och de skrek och tjoade för fullt. Mycket annorlunda än vad jag är vad att se runt en ring!




Ja ni hör här själva lite av hur det lät kring ringen... På nåt sätt tyckte jag ändå lite synd om hundarna, de såg mer och mer förvirrade ut ju mer det skreks och lät kring ringen... Men förmodligen är det jag som inte är van med detta bara.

 
Det fanns till och med en extra ring utanför just för de handlers som tjoade utanför själva utställningsringen.


 
Denna fina lilla spindel hittade vi också på utställningsområdet. Synd jag inte fick något foto på Carina och David när de samarbetade kring att fota denna...


   
Denna stora hall fanns också på området. Vad den användes till vet jag inte exakt, men man kan ju tänka sig att den är bra att ha om det skulle regna ute men även om som här - parkera bilar under när det är varmt ute.


Yvonne och Robert som vi skulle bo hos i Sydney var där och ställde ut sina Petit Basset Griffon Vendeen och eftersom de blivit BIR skulle vi vänta och se deras finaler innan vi åkte mot Sydney. Ett snabbt stopp på Mc Donalds blev det först sedan åkte vi mot Sydney. Tusen, tusen tack till Simon Mills som tog fantastiskt bra hand om oss under tiden vi var i Canberra - vi hade det helt underbart där och stort tack också för att du körde oss till Sydney efter utställningarna   .


 
Vi var en vecka hos Yvonne och Robert i Sydney när vi var här i Australien förra gången också, för 10 år sedan. Allt var sig likt - vi kände oss som hemma direkt   . Dessa två gamlingar, Cody och Ricky var dock lite fundersamma vilka vi var - alla våra väskor skulle de inspektera noga...


 
Kan det finnas något ätbart där tro?


 
David satte sig i soffan - och jag satte mig på soffan som stod efter den andra väggen. Cody gick och tittade på mig, han gick fram och tillbaka och såg inte alls nöjd ut. Ända till jag reste på mig, då hoppade han upp direkt och blängde på mig. Tydligen hade jag satt mig på hans plats...


 
Här ser ni hur nöjd han blev när jag insåg mitt misstag.


Under söndagen var det också utställning på Åland, närmare bestämt Eckerö. Det var Finska Kennelklubben som arrangerade sin Internationella utställning där. Vi hade sån tur att vi hade flera superduktiga valpköpare som ställde ut där, massor med tack för att ni släpade med flera av våra hundar dit   .

 
Allra bäst gick det för Sindy (Barecho Xtra Sweet) som blev BIR och även fick Cert och CACIB då - stort grattis till matte Eva Hellstrand.

 
BIM blev CH Finnlidens His Majesty (grattis ägare Annika Sanchez) och BIR Barecho Xtra Sweet. 


 
Björkman (CH Barecho Flower Power) blev bästa hanhund med Cert och CACIB - stort grattis till hans ägare Lotta & Stina Frankesjö!

 
BIM CH Barecho Flower Power & BIR Occis Just For You - grattis till hennes ägare Catharina Fredriksson!


 
Vi hade också BIS-vinnande uppfödargrupp     .


Och ja, hur det går för Jacob "over there"? Jodå, förutom att det varit flera mindre bränder på hans hotell så går allt bra. Tydligen har det varit fem bränder på hotellet under två veckor, de tror det är någon pyroman som går runt där och tänder eld på soptunnar i trappuppgångarna. Känns ju inte alls bra måste jag säga.... de fick springa ut när de precis somnat första natten på hotellet. De har en handledare där borta som de pratat med och han har sagt att om det fortsätter ska han hjälpa dem byta hotell... Hmmm... varför inte byta nu på en gång liksom? Men men Jacob själv tar det med ro...



 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av barecho - Tisdag 2 april 18:18

  Ubbe, hanhund      Uzo, hanhund     Undis, tik     Uzzi, tik     Unette, tik     Ultra, tik     ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:44

  Taco     Toby     Tristan     Trevor     Tippo     Tango     Tally     Trisha     Tabitha     Tora   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:39

  Ubbe     Uzo     Undis     Uzzi     Unette     Ultra   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Torsdag 14 mars 16:34

I måndags, när det var sex dagar kvar till beräknad valpning så låg tempen på 37,6. Det var ju inte jättelågt och Kryddan åt upp sin mat. Hon var lika lugn som vanligt. Så jag tänkte det var falskt alarm. Tempen sjönk sedan sakta nedåt, men inga andr...

Av barecho - Söndag 3 mars 14:25

I denna blogg kommer det mestadels vara inlägg som har med kennel Barecho att göra. Om våra valpar, hundar, från utställningar mm. Jag (Helene) har skaffat en ny blogg där jag mer kommer att skriva mina tankar och åsikter inom olika ämnen, välkommen ...

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards