Kennel Barecho

Direktlänk till inlägg 23 februari 2010

VAB

Av barecho - 23 februari 2010 14:15

Idag är jag hemma med Jacob för att han är sjuk...  han är jätterosslig och hes, och har ont i halsen. Han klagade på det direkt när han kom hem från träningen igår kväll, och gick sedan och la sig på en gång. Det är inte alls likt honom, det brukar inte alls vara lätt att få honom i säng på kvällarna...

I morse så var han jättevarm och jag frågade honom hur han kände sig innan jag skulle åka iväg till jobbet vid strax före 06.00 - sämre svarade han bara. Jag måste åka iväg och öppna på jobbet sa jag, men jag kommer hem till dig efter en liten stund - är det ok? mmm... svarade han bara. När jag sedan kom hem efter ca 1,5 timme så gick jag direkt till honom, och då vaknade han till - men, skulle du inte åka och öppna sa han då, han hade inte ens märkt att jag hade varit borta... Inte ville han flytta över i vår säng heller för att titta på TV, nej - han ville bara sova vidare. Så ämlig brukar han sällan vara....  

Jag, och fem av hundarna, kröp ner till honom och sov   nån timme - kan ju säga att det var ganska så skönt att få en liten "nannynap"!

Framåt lunch så började han röra på sig, och ville ha frukost - och efter det skulle vi spela lite kort. Nu är jag inte så hemma på så många kortspel, mina kunskaper sträcker sig till "Finns i sjön", så det fick det bli!

Ja, man kan väl säga att han krossade mamman rejält, inte en susning av en chans hade jag nån av gångerna som vi spelade...  
  

Sedan blev han plötsligt sugen på Chokladpudding, så det blev snabbt fram med pulver och mjölk för tillagning - och det fixade han själv, bra karl reder sig själv, eller hur heter det? Ja, att kvinnor reder sig själv, det vet vi ju redan.....

  

Så mycket mer än det har vi inte gjort idag - nu tittar han på TV en stund så då passar jag på och lägger in lite adresser i vår GPS - Fridolf, vi ska ju på inofficiell utställning i Söderhamn nu på söndag och dit är det ju jättesvårt att hitta!!

 
 
Erika

Erika

23 februari 2010 18:02

Vaård av barn....det var en härlig tid.Nääää själv skulle jag behöva ett halvårs semester,eller vad sägs om livslång...
Uch är sååå trött på vissa männsikor så jag skulle kunna spy !!!!!!!

http://risenshine.blogg.se

 
Ingen bild

Carro

23 februari 2010 18:34

Krya på dig Jackis

 
Ingen bild

Sofie

24 februari 2010 17:25

Måste bara lägga till en kommentar. Det syns att du är mor till Jackis ;-) Jag menar att han är lik dig!
O sen önskar jag Lycka Till på inoffen i Söderhamn! Berätta gärna sen hur det gick. O så får din son Krya på sig!

 
Pia

Pia

27 februari 2010 22:09

Jaa det verkar som om det inte bara är i Skänninge det finns sjuklingar i halsont, heshet och rosslighet med en massa feber...här har vi oxå haft en sjuk son som inget orkat.
Hoppas han Kryar på sig ordentligt nu!

http://www.lillablidkulla.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av barecho - Tisdag 2 april 18:18

  Ubbe, hanhund      Uzo, hanhund     Undis, tik     Uzzi, tik     Unette, tik     Ultra, tik     ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:44

  Taco     Toby     Tristan     Trevor     Tippo     Tango     Tally     Trisha     Tabitha     Tora   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:39

  Ubbe     Uzo     Undis     Uzzi     Unette     Ultra   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Torsdag 14 mars 16:34

I måndags, när det var sex dagar kvar till beräknad valpning så låg tempen på 37,6. Det var ju inte jättelågt och Kryddan åt upp sin mat. Hon var lika lugn som vanligt. Så jag tänkte det var falskt alarm. Tempen sjönk sedan sakta nedåt, men inga andr...

Av barecho - Söndag 3 mars 14:25

I denna blogg kommer det mestadels vara inlägg som har med kennel Barecho att göra. Om våra valpar, hundar, från utställningar mm. Jag (Helene) har skaffat en ny blogg där jag mer kommer att skriva mina tankar och åsikter inom olika ämnen, välkommen ...

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards