Kennel Barecho

Direktlänk till inlägg 2 april 2011

Psykpatient

Av barecho - 2 april 2011 12:25

Läs den intelligenta frågan som jag fick för en liten stund sedan, klicka där det står 6 besvarade frågor.... Vad ska man säga? Nån som vet om det är olagligt att lägga ut namn här på den som gjort det efter att vi spårat IP-numret?

 
 
Marika

Marika

2 april 2011 12:37

Hej Helene.
Jag vet inte hur det är i den frågan men det måste ju gå att ta reda på någonstans. Har en vän som råkade ut för liknande för några år sedan. Ska höra lite med henne om hon vet. Hon polisamälde till slut.
Jag brukar läsa dina bloggar för jag tycker att du skriver så härligt. Men det verkar som om denna personen är "avundsjuk" på något vis. Lycka till med spårningen av ip.nr De tror att de kan vara anonyma men det går alltid att forska fram!
Och lycka till med den lilla nykomlingen!!

http://www.inkatribes.se

 
Ingen bild

Helene

2 april 2011 12:44

Än så länge vet vi att personen förmodligen bor i Jokkmokk..... men snart vet vi mer.....Riktigt roligt faktiskt - just såna här idioter är det som förstör hundvärlden! Tänk så underbart det skulle vara utan alla dessa avundsjuka människor som aldrig lyckats med något själv....

 
Ingen bild

Anna i Järbo

2 april 2011 12:45

Herregud vilka människor det finns! Jag vet hur mycket du tjänar på dina hundar, ingenting. Men folk som inte har en aning om hur mycket pengar du lägger ut på dina hundar tycker jag inte ens ska yttra sig över hvuud taget..

Å planera på att ta valpar på Tyra du! Alla vet att om hon inte är frisk så lägger du ner planerna direkt. Den dagen den sorgen. Såklart man kan få planera och hoppas! Hejja Helene!!

 
Nanny

Nanny

2 april 2011 12:52

jadu Helene...
Det finns många mystiska människor utanför dörren som behöver en ordentlig dos av kalla fakta!! ( och lite piller som dom mår bra av, dessa finnes på närmsta psykavdelning)
Lägg inte energi på något så urbota dåligt.. detta är förmodligen en väldigt svårt sjuk människa som låter avund gå före fakta.

Ha en trevlig helg och ge den lilla dammråttan en puss...

http://nannybm.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

irene

2 april 2011 12:59

är det något att gå och fundera på,,, om du tjänar pengar eller inte på valpar,, det kostar allt o para, föda upp mm,,,först ska dom ha meriter.Alla resor, ja hjälp va dyrt :( vilket arbete sen,,, dålig timlön det ;) nej en del har nog tråkigt i sitt liv,, eller väldigt missnöjd med sig själv. Är själv väldigt trött på hur andra lägger sig i just nu,, Va! ska du ha en till hund!!!! ja,,, jag sköter dom själv vad jag vet :/ ja milda tid :(

 
Benny

Benny

2 april 2011 13:09

Fortsätt att jaga ,Helene :-)
Jokkmokk...det närmar sig. Ska bli roligt om du hittar "Hundälskaren"
Lycka till med dina fina hundar
ha de bra
Benny

http://www.lisaardh.se/Benny/

 
Maria

Maria

2 april 2011 13:49

Men herre gud...svämmar det över av "idioter" nu eller... Sluta läs Helenes blogg och hemsida och allt annat om du "Hundälskare" är så himla avundsjuk...
Jag tycker för min del det är skrämmande att man inte får skriva i en blogg på sin hemsida eller på FB utan att bli anklagad för en massa skit...
Att vara öppen med vad som händer hemma och i hundlivet stör visst vissa personer...de måste sitta hemma på sina kammare och ha väldigt tråkigt eftersom de måste fantisera ihop en massa nonsens...

Kör på Helene!! Leta vidare, Jokkmock är ju dessutom inte speciellt stort antalsmässigt i invånare eller? ;-))

Kram till dig Helene och till alla er andra goa folk som bryr er om och gläds på det vis man ska göra för varann!

http://www.windcraft.se

 
Lisa & Gossarna

Lisa & Gossarna

2 april 2011 16:28

Såna där korkade människor gör man bäst i att ignorera. Avundsjuka finns det gott om i djurvärlden har jag märkt oavsett om det handlar om hunduppfödning, kattuppfödning eller hästuppfödning.
Att folk orkar vara avundsjuka på andra är för mig en gåta.

Om ni tjänade så mycket pengar som folk tror så skulle du näppeligen jobba kvar på ditt jobb eller hur ;) Speciellt inte efter man läst ditt inlägg om att du funderar på att byta jobb.

Jag åker ju och ställer ut en del (och då har jag bara mig själv och 1 hund) och vet verkligen vad det kostar. Ni är ju på "turné" mycket mer än mig och är flera i familjen som ska ha boende, mat, reskostnader osv + att ni alltid har ett gäng hundar med er = många pengar i anm.avgift Herregud det kostar multum att åka och ställa ut hund i den omfattning som ni gör så nej jag tror inte Helene och David blir särskilt rika på sin uppfödning du anonyma korkskalle som ställde frågan.

Kram Lisa

http://www.mountainvalley-dogs.se

 
Ingen bild

Katarina H

3 april 2011 11:11

Så himla tråkigt att en del alltid måste förstöra andras glädje - här berättar du om lyckan och drömmarna med en ny liten hund (för drömmer o hoppas gör man väl alltid?) och så måste en sån där annonym korkskalle lägga sordi på glädjen första dygnet du har henne hemma....undrar vad de i Småland gjorde när de fick reda på vem som förföljt dem för att de avlat på en C-tik?
Näe, om de vore hundälskare så borde de väl bry sig om de hundar som verkligen far illa - för sådana finns det gott om - istället för att hålla på med sånt här! Antagligen är det väl tyvärr ngn med Springer kan jag tro eftersom de har sån koll.
Rent juridiskt är det svårt, men kan det vara olagligt att bara skriva ip nr xxxxx tillhör NN??
Förtal är vad denna person, full eller sjuk, håller på med tycker jag.Det är ju inte första gången du råkar ut för liknande påhopp.....Håll huvudet högt!!!

 
Ingen bild

Marie o Xit

3 april 2011 15:58

Måste vara en otroligt avundsjuk människa som skrivit det där
Önskar dig stort LYCKA TILL med lilla Tyra Tyrann ... så himla söt ♥
Kram från oss i Ockelbo

 
Ingen bild

Petra Eriksson

12 april 2011 10:23

Hejsan!

Jag brukar vara en flitig besökare av eran hemsida och denna blogg, tycker du skriver så otroligt bra :) Nu var det dock ett tag sedan jag var in och när jag då såg detta inlägg så blir man ju mörkrädd. Då jag själv just bor i lilla Jokkmokk gör ju detta ännu mera irriterande, ja man få ju skämmas helt enkelt att det bor ett sådant pucko på ren svenska här i vårat lilla samhälle.

Tycker det ska bli väldigt kul att få följa lilla Tyra tillsammans med resten av eran härliga hundflock :)

Hälsningar
Petra & Springer pojken Bingo med flock!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av barecho - Tisdag 2 april 18:18

  Ubbe, hanhund      Uzo, hanhund     Undis, tik     Uzzi, tik     Unette, tik     Ultra, tik     ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:44

  Taco     Toby     Tristan     Trevor     Tippo     Tango     Tally     Trisha     Tabitha     Tora   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:39

  Ubbe     Uzo     Undis     Uzzi     Unette     Ultra   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Torsdag 14 mars 16:34

I måndags, när det var sex dagar kvar till beräknad valpning så låg tempen på 37,6. Det var ju inte jättelågt och Kryddan åt upp sin mat. Hon var lika lugn som vanligt. Så jag tänkte det var falskt alarm. Tempen sjönk sedan sakta nedåt, men inga andr...

Av barecho - Söndag 3 mars 14:25

I denna blogg kommer det mestadels vara inlägg som har med kennel Barecho att göra. Om våra valpar, hundar, från utställningar mm. Jag (Helene) har skaffat en ny blogg där jag mer kommer att skriva mina tankar och åsikter inom olika ämnen, välkommen ...

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21 22 23
24
25 26
27
28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards