Kennel Barecho

Direktlänk till inlägg 8 april 2011

En vecka kvar

Av barecho - 8 april 2011 19:59

nu till Pärlan ska valpa! Ser lika mycket fram emot denna valpning som jag alltid gör, att ta emot en nyfödd valp är lika fantastiskt varje gång.

Tjock är hon - jag gissar på sex stycken....

Magen har börjat sjunka, och valprummet är färdigt - så nu är det bara väntan kvar....

   

Asså shiiiiit, vilka stora boobisar du har fått Pärling!!


En viss oro är det ju också förstås... var väl i den här tiden för fem år sedan som jag fick ett telefonsamtal en tidig söndagsmorgon.


Det var Åsa i Gävle, jag kände inte henne då, och hon undrade ifall jag hade några valpar och kunde tänka mig att ta emot fyra riesenschnauzervalpar då deras mor så tragiskt gått bort när de bara var några dygn gamla....


Minns att jag blev helt chockad, är ju en mardröm för varje uppfödare. Vi hade två kullar då, en var Kylies - hon hade bara tre valpar, men man kan väl inte påstå att hon var en fantastisk mor denna hennes första kull så det kändes inte aktuellt. Tosca däremot hade sju femveckors valpar, hon hade varit en jättebra mamma - men hon hade börjat på att sina så var inte säker på hur det skulle gå...


Åsa berättade att de hade redan provat hos nån Staff - men det hade inte fungerat och jag sa självklart ja, vi provar så får vi se hur det går. Så ont det gjorde i hjärtat när jag såg de fyra moderslösa valparna komma..... Tosca hade sina valpar i vår valphage och utanför den hagen ställde vi en valplåda med de fyra schnauzervalparna. Tosca var inte så intresserad till en början - men snäll och lydig som hon är var så la hon sig där när jag bad henne. Valparna kastade sig över hennes tuttar och man såg hur oerhört hungriga de var.... Så fort de ätit och hon tvättat dem gick hon därifrån. Under de första dygnen så fick hon lägga sig hos dem var fjärde timme så att jag såg att de alla fick i sig mat ordentligt, det fungerade bra och de växte på sig. Hon gick nog till dom även däremellan såg det ut som....


Jag minns inte hur gamla de exakt var när Åsa hämtade hem dom, men tror de var runt 4 veckor. Såvitt jag vet gick det bra för dem och tur i alla bedrövelse att de klarade sig när nu det var så hemskt att tiken dog....


Men efter detta har jag alltid en oro att det ska hända tiken något, att nån valp föds död eller inte klarar sig, det är sånt man vänjer sig med även om det är tråkigt. Men om det skulle hänta tiken nåt, usch - orkar inte tänka tanken ens....


Dagen har annars varit lugn här, jag har varit hemma från jobbet även idag - mest pga smittorisken - men även bra med en dag hemma för att återhämta sig efter en total tarmrensning..... Inte förrän nu ikväll har jag kunnat äta ordentligt, men satan i gatan va hungrig jag var!! Men, måste väl äta upp mig nu - har säkert förlorat några gram när jag var magsjuk.


David och jag drar mot Bohus vid 03.00-tiden inatt, ska väl inte vara nån snöstorm då inte tycker jag.... Synd att vi inte fått på sommardäcken ännu - eller tur kanske, brukar ju kunna gå lite snabbt då när man fått på dem - det är ju alltid efterlängtat!


En liten kort fredagsfräckis kommer här, tagen från FB så fler av er har säkert läst den redan, men när Norge är inblandat också kan jag ju inte låta bli att dela med mig av den:

Den norske pojken drog av den svenska flickan trosorna och upptäckte att det var rakat!! -ikke nå ull..? Utbrister han.. Flickan tittar på honom och säger... Ska du knulla eller virka??

 
 
Ingen bild

Inge

8 april 2011 21:55

Hej
Det bliver spændende med hvalpe på Perlan, har selv en dejlig dreng efter hende. Fra kuldet oppe hos Vanja: "Winton Yes Man at Diamond Ring". Han har lige vundet sit første danske cert samt er bare utrolig dejlig...
MVH Inge Sandbæk

 
Ingen bild

Eva Hellstrand

8 april 2011 23:51

oj oj vilken tjockis!
Spännande att se hur många det är:)
Chica är minst lika tjock:)
Ja vi får hoppas att det går bra!
Så hemskt med de små valparna vars mamma inte klarade sig :(
Ha de gott!!
Eva

 
Elisabet och Ulf Viklund

Elisabet och Ulf Viklund

9 april 2011 11:11

Men villken tjockis hon är pärlan, men jäkla söt är hon den blivande mamman.
Jag håller med dig nog funderar man och är himmla orolig om man har en tik hemma som ska valpa, då tänker man i dom banorna att bara inte det händer tiken något. Men oftast går det ju bra när dom ska valpa men man vet ju alldrig.
Vad Tyra är söt man ser att hela hon är full i bus men så ska det vara när man har små där hemma/ elisabet med flock uppe i piteå

http://bolegardens.blogg.se

 
Ingen bild

Katarina H

9 april 2011 11:17

Så bra att du är fridk igen! Alla förlossningar är nervösa tycker jag vare sig det är människobarn eller fyrfota som ska komma till världen - vad som helst kan ju hända om det vil sig illa! 1983 förlorade min häst sitt föl som fastnade under utdrivningen p g a en bäckenskada som vi inte visste om...mitt stackars sto sprang runt och skrek o ropade i tre dagar efter den lille med juvret fullt av mjölk...glömmer det aldrig...elva månaders väntan och förhoppning som blev till ingenting. Ja det är mkt glädje och sorg när man har djur.
Pärlan är en tjockis - jag gissar på 8 st jag och håller alla tummar å tår för att allt förlöper ssom det ska!

 
Ingen bild

Gunilla Lidman

9 april 2011 11:52

Spännande med Pärlans kommande valpning... Men visst finns det alltid en oro! Det sista man vil är ju att något ska hända. Speciellt med den tik som man ju älskar så högt! Att en valp inte klarar sej ibland brukar jag trösta mej med - att det var nog någon mening med det.
Här har vi vår Bella som skall valpa omkring den 8:e maj, längtar såååå.

 
Ingen bild

Oddbjørg

9 april 2011 14:09

Krysser fingrene for at mamma PÆrlan får mange fine hvalper og at går like bra som da min (CHIVAS) Winton I`m your man ble født hos Vanja og Dag H på kennel Winton ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av barecho - Tisdag 2 april 18:18

  Ubbe, hanhund      Uzo, hanhund     Undis, tik     Uzzi, tik     Unette, tik     Ultra, tik     ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:44

  Taco     Toby     Tristan     Trevor     Tippo     Tango     Tally     Trisha     Tabitha     Tora   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:39

  Ubbe     Uzo     Undis     Uzzi     Unette     Ultra   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Torsdag 14 mars 16:34

I måndags, när det var sex dagar kvar till beräknad valpning så låg tempen på 37,6. Det var ju inte jättelågt och Kryddan åt upp sin mat. Hon var lika lugn som vanligt. Så jag tänkte det var falskt alarm. Tempen sjönk sedan sakta nedåt, men inga andr...

Av barecho - Söndag 3 mars 14:25

I denna blogg kommer det mestadels vara inlägg som har med kennel Barecho att göra. Om våra valpar, hundar, från utställningar mm. Jag (Helene) har skaffat en ny blogg där jag mer kommer att skriva mina tankar och åsikter inom olika ämnen, välkommen ...

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21 22 23
24
25 26
27
28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards