Kennel Barecho

Direktlänk till inlägg 20 september 2012

Inte mycket vettigt...

Av barecho - 20 september 2012 19:59

.. har blivit gjort idag. Jag lider verkligen av att jag inte får sova en blund på en hel natt. Tur att jag haft "snälla" barn som sovit om nätterna från de har varit riktigt små, jag förstår inte hur en del småbarnsföräldrar orkar att inte få sova...


Passade dock på att baka rosenbröd eftersom jag så att säga inte vill lämna Linn och valparna nu så här i början. Valprummet ligger i anslutning till köket så då kunde jag lika gärna passa på att göra något sådant, annars försöker jag ju hålla mig borta från köket så mycket som möjligt..  .


Linn har också varit trött, sovit mest hela dagen - hon fick en "hutt" och sedan det specialmål som vi brukar ge nyvalpade tikar. Någon annan mat har hon inte velat ha idag, men så är hon ju också en mycket kräsen dam.


De andra hundarna fick nöja sig med att roa sig på gården idag - inget som de såg ut att vara missnöjda över. Jag filmade lite och försökte lägga ihop filmsnuttarna till en film, men jag förstår mig inte på det programmet vi har... suck... Tänk så mycket enklare saker skulle vara om jag var lite mer teknisk!! Det enda jag klarar av där är att göra det till en film som läggs ut på Youtube eftersom det så att säga sköts automatiskt i programmet. Filmen håller just nu på att bearbetas så lägger väl ut den sen på FB eller här i bloggen. 


 

Efter ett välbehövligt bad la sig Linn tillrätta med sina små...


David kom just hem från Östergötland där han varit på jobb, han köpte med sig Ärtsoppa på burk till Linn eftersom hennes matte berättat att det är nästan det enda hon verkligen gillar. Och trot eller ej, hon kastade i sig det på en gång!! Ärtsoppa av allt, jaaaa - smaken är som baken!


Det blev alltså nio valpar till slut, 3 hanhundar och 6 tikar - nästan som man skulle kunna ha beställt   .


 

Svart/vit hanhund, Lexus


 

Svart/vit hanhund, Lakritz


 

Lever/vit hanhund, Labero


 

Svart/vit tik, Lola


 

Svart/vit tik, Letizia


 

Svart/vit tik, Labolina


 

Lever/vit tik, Liv


 

Lever/vit tik, La Toya


 

Lever/vit tik, Lambada


 

Jag insåg att valet av fäll kanske inte var det bästa.... Den såg så fin ut när jag köpte den, men passar kanske inte jättebra ihop med ett gäng valpar i samma färg...





 
 
Ingen bild

Ane

20 september 2012 20:25

Grattis til valpene ! Det har vært spännende och fölge denne kombinasjonen.Må kännes bra for dig å få så mange tikar och välje blant.

barecho

20 september 2012 21:05

Tack :)

 
Ingen bild

Marina

20 september 2012 20:29

Underbart att allt gick bra, och verkligen perfekt fördelning :-) Ärtsoppa, haha! Jag älskar Lakrits, den pojken vore nåt- fast jag skulle ju inte äta upp honom ;)

barecho

20 september 2012 21:04

Det får man verkligen hoppas att du inte skulle göra;)

 
Ingen bild

Eva Hellstrand

20 september 2012 21:06

Grattis till fin valpkull!!
Ja en natt utan sömn är ingen höjdare.
Ärtsoppa, ja vad säger man, ett udda smak måste jag säga haha!!

Ha det gott!

Eva

barecho

20 september 2012 21:14

Tack :-) Ja, ärtsoppa är inte nåt vi vanligtvis köper kan jag lova

 
Ingen bild

Ann Lundin

20 september 2012 21:32

Lycka till med alla småttingar! Kul det där med ärtsoppan! Det har jag aldrig hört talas om att hundar gillar förut. Se upp med magarna bara...

barecho

20 september 2012 23:38

Tack :)

 
Ingen bild

Anna Aksell

21 september 2012 06:49

Va fina dom är! Ja det var som en riktig dröm beställning med 3+6. Pussa på dom från "farmor"

barecho

21 september 2012 07:24

:-)

 
Ingen bild

Christina Andersson

23 september 2012 09:15

Vilka fina valpar! Lycka till från "morfar" Bennys matte

barecho

24 september 2012 10:59

Tack :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av barecho - Torsdag 14 mars 16:34

I måndags, när det var sex dagar kvar till beräknad valpning så låg tempen på 37,6. Det var ju inte jättelågt och Kryddan åt upp sin mat. Hon var lika lugn som vanligt. Så jag tänkte det var falskt alarm. Tempen sjönk sedan sakta nedåt, men inga andr...

Av barecho - Söndag 3 mars 14:25

I denna blogg kommer det mestadels vara inlägg som har med kennel Barecho att göra. Om våra valpar, hundar, från utställningar mm. Jag (Helene) har skaffat en ny blogg där jag mer kommer att skriva mina tankar och åsikter inom olika ämnen, välkommen ...

Av barecho - Fredag 1 mars 07:49

Denna kull är Ziris andra kull hos oss, förra kullen föddes för 1,5 år sedan, i den kullen blev det sju valpar. Att det skulle bli fler denna gång misstänkte vi ganska tidigt, för redan när hon gått fyra veckor började magen växa - och det snabbt! De...

Av barecho - Måndag 5 feb 10:32

I lördags föddes Mejrams andra kull, allt gick bra och Mejram och de små mår bra   Några av valparna har tan-tecken, men det är fortfarande ganska svaga tecken så svårt säga ännu vilka som kommer att få tan som sin mamma.     Första valpen födde...

Av barecho - Lördag 27 jan 08:14

Det är fler ras/special-klubbar som tagit bort Årets-tävlingarna för sina raser. Motivationen har ofta varit att dessa listor blir för "viktiga" och att vissa utställare inte beter sig schysst mot dom andra på grund av det. Jag tror snarare att det b...

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27
28 29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards