Kennel Barecho

Direktlänk till inlägg 28 september 2012

På resa igen då...

Av barecho - 28 september 2012 19:55

...., men inte så långt nu - bara till Åland. Men, trots att det är så nära är vi här så sällan. Nu kan man väl inte påstå att det är den roligaste årstiden att åka dit kanske - regn och höstrusk är inte så kul nånstans faktiskt. Dock får man väl erkänna att det är en himla mysig ö - jag får för mig att de som bor här är väldigt stolta människor som verkligen bryr sig om sin ö, sånt tokgillas   . Minns inte när jag var här sist - tror det var när Jacob bara var några månader, såååå några år sedan kan man väl säga.....  .


Anledningen till att vi åkt hit är förstås att det är hundutställning - men vi försöker ju också få till att ha det lite mysigt och trevligt också. Av den anledningen valde vi att bo i Mariehamn istället för i Eckerö där utställningen är. Inte för att jag vet om det är något fel på Eckerö - men kändes ändå mer lockande att bo i Mariehamn där det finns lite mer utbud på restauranger. 


Vi hade först bokat in oss att åka på em-turen från Grisslehamn - men då det dök upp jobb åt David här så passade han på och besökte en kund här när vi ändå var här. Bokade då om till tidiga turen, dvs. den som gick 10.00 i förmiddags. Jaaa, till en liten extrakostnad förstås - man kan ju inte bara boka om hur som helst inte!


David, som lätt skulle kunna ställa upp i VM i att köra så hundar blir åksjuka - lyckades förstås få någon att kräkas eftersom vägarna till Grisslehamn är så dåliga. Det där med mjuuuuuuuuuk körning, det är liksom min grej lite mer. David påstår att jag kör som en kärring, men men - väldigt sällan nån hund kräks när jag kör så det tar jag som ett bevis på att jag kör lugn och mjukt - även om det kan gå lite fort ibland   .


När vi kom fram till hamnen och öppnade bakluckan så satt det en lidande svart liten hund i ett hörn. Hon såg mer än äcklad ut över spyorna som bredde ut sig över fällen.... Såklart räddade jag henne, hon fick förstås följa med in på båten - hennes långöron blev kvar i bilen, men jag tror nog de hade det lugnast där.

 

Tyra rullade ihop sig vid mina fötter på min jacka - man märkte henne överhuvudtaget inte. Kan just tänka mig om jag skulle haft tre långöron med mig där istället...


David lämnade av mig och hundarna på hotellet, Park Alandia, och for sedan iväg för att möta kunden. Hotellet är verkligen kanonbra för hundarna - stora rum och bra rastningsmöjligheter utanför. En liten diskbänk med kran och plattor fanns också på rummet, samt kylskåp (bra för köttbullarna!).

 

Tyra var inte alltför intresserad av att äta torrfoder. David mosade i en köttbulle i hennes skål... Så jobbigt hon fick att slicka ren alla kulor i munnen för att sen spotta ut dom på golvet... 

 

Här har antalet kulor ökat som ni ser.... Nu kanske ni tycker att jag inte ska klaga så kräsen som jag är, men jag brukar då inte spotta ut det som jag inte gillar på golvet!


Jag och hundarna tog en liten powernap under tiden han var borta - sååå mysigt så!


Vi kom nyss tillbaka från ett restaurangbesök en liten bit från hotellet. Båda två åt Fajitas - helt okej, men kanske inte fantastiskt. Vinet smakade skit....:-( Såg direkt på färgen att det skulle vara äckligt. När färgen får tankarna åt urinprov  - jaaa, då bådar det inte gott. Så jävla surt   ... Nåja, vattnet var gott :-)


Nu blir det snart natta här  - vi gick ju upp 04.00 imorse och samma tid (svensk tid) blir det uppstigning imorgon. Av någon mycket konstig anledning tror min telefon att den är kvar i Sverige så den visar svensk tid... Imorgon är det Älskade vännens dag, hon känner sig mycket nöjd att ha tre långöron med som publik, det brukar ju oftast vara tvärtom...


Så har något speciellt hänt under veckan som gått? Näe, mest det vanliga. Valparna växer så det knakar - Miranda ger fortfarande Linns valpar något mål mat om dagen, mest för att hon ska vänja av sig i lagom takt för nu verkar Linns mjölkproduktion ha kommit igång. 


I går blev Mirandas valpar veterinärbesiktigade, vaccinerade och chipmärkta. Det gick bra för allihopa, så skönt! Första valpen flyttar på måndag... Karo blir som sagt kvar, som jag försöker hitta på nåt passande namn - hoppas jag vaknar imorgon och bara känner att SÅÅÅÅ ska han heta!!!


 

Myyyys i hundsängen, nytvättad som den är efter att vissa små hundar hos oss inbillat sig att den var nån form av toalett... Ni ser kalsongerna som ligger vid Tykes fötter? Det var början på hans samlande den dagen - han blev lite trött mitt i bara....




 
 
Ingen bild

Maria

28 september 2012 22:09

Konny kan han väl heta ;) eller Kafka eller Kejsarn eller Xavi (fotbollsspelare i Spanien ) Pepe (Portugal ) eller Marco ( finns en i Spanien som heter Marcos)

barecho

29 september 2012 05:13

Tack för förslagen, nåt att tänka på verkligen...

 
Ingen bild

Katarina H

29 september 2012 08:47

Karo är väl ett bra namn - gammalt klassiskt namn för en hane!

barecho

29 september 2012 13:26

Jo, iofs - men han passar inte helt i det tyvärr...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av barecho - Torsdag 14 mars 16:34

I måndags, när det var sex dagar kvar till beräknad valpning så låg tempen på 37,6. Det var ju inte jättelågt och Kryddan åt upp sin mat. Hon var lika lugn som vanligt. Så jag tänkte det var falskt alarm. Tempen sjönk sedan sakta nedåt, men inga andr...

Av barecho - Söndag 3 mars 14:25

I denna blogg kommer det mestadels vara inlägg som har med kennel Barecho att göra. Om våra valpar, hundar, från utställningar mm. Jag (Helene) har skaffat en ny blogg där jag mer kommer att skriva mina tankar och åsikter inom olika ämnen, välkommen ...

Av barecho - Fredag 1 mars 07:49

Denna kull är Ziris andra kull hos oss, förra kullen föddes för 1,5 år sedan, i den kullen blev det sju valpar. Att det skulle bli fler denna gång misstänkte vi ganska tidigt, för redan när hon gått fyra veckor började magen växa - och det snabbt! De...

Av barecho - Måndag 5 feb 10:32

I lördags föddes Mejrams andra kull, allt gick bra och Mejram och de små mår bra   Några av valparna har tan-tecken, men det är fortfarande ganska svaga tecken så svårt säga ännu vilka som kommer att få tan som sin mamma.     Första valpen födde...

Av barecho - Lördag 27 jan 08:14

Det är fler ras/special-klubbar som tagit bort Årets-tävlingarna för sina raser. Motivationen har ofta varit att dessa listor blir för "viktiga" och att vissa utställare inte beter sig schysst mot dom andra på grund av det. Jag tror snarare att det b...

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27
28 29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards