Kennel Barecho

Direktlänk till inlägg 4 augusti 2014

Det är norrut man ska dra ;-)

Av barecho - 4 augusti 2014 14:37

Sist Clådan (CH Barecho Quest For Success) med bihang åkte norrut slutade det med BIS på SKK:s utställning i Piteå - men inte kunde jag väl drömma om att det skulle hända samma sak igår, på SKK:s utställning i Svenstavik! Meen, det gjorde det - otroligt roligt och knappt det går att beskriva den känslan som infinner sig när speakern ropar ut att det är en Engelsk Springer Spaniel som blivit BIS och jag vet att det är oss de menar då     !!


Denna weekend var det också Triple Dog Show i Jönköping och normalt sett brukar ju vi alltid delta på dylika arrangemang. Men i år är det ju mest bara damm i vår plånbok och med den anmälningsavgiften som var där och ingen flerhundsrabatt hade vi tyvärr inte råd att åka. Så istället fick det bli Svenstavik som vi anmälde till - inget jag ångrar idag förstås   . Frågade Carro om inte hon skulle följa med och anmäla Zola (CH Barecho He's Got It All) också? Jodå, det ville hon - så det var Paco (Barecho Play Now Pay Later) och Pasta (Barecho Party In My Head) samt drottningen herself - Clådan som var med oss plus då Zola. Tänkte också att vi skulle ha en uppfödargrupp eftersom det har gått så bra med grupperna i år.


Vi var i valet eller kvalet om David skulle följa med - men eftersom Jacob hade match igår och David kommer att missa flera andra matcher när vi är borta så fick han stanna hemma. Han såg väl ganska så nöjd ut när jag åkte hemifrån vid 05.00-tiden Emelie och Agnetha hade lovat att komma dit och hjälpa mig & Carro - för en halvt handikappad och en gravid klarar sig ju inte själva, det förstår ni ju... Sååå det är Emelie och Agnetha David ska tacka för att han fick sovmorgon igår   . 


Och pålitlig som alltid stod Emelie och väntade på avlastningen när vi kom fram - tusen miljoners tack för det Emelie och Agnetha, och för all annan hjälp under dagen   . Det var ju jättebra att det fanns avlastning med tanke på att parkeringen låg på andra sidan en rätt så stor väg - irriterade mig dock på att de sa att man max fick stå där 10 minuter. Ska man ha avlastning måste man ju få packa ur och komma in på utställningen innan man kan flytta bilen också? Förstår att det finns några som inte flyttar sina bilar därifrån när de är klara - men säg åt då dem istället för att alla vi andra ska behöva lida för det..


Vi hade ca 40 hundar före oss i ringen så vi var inte där förrän vid 9.00 Det fanns självklart ingen tältplats kvar vid ringen då - utan vi fick stå en bra bit bort. Dock var det helt tomt (typ hade fått plats med två ringar) framför där vi fick ställa upp vårt tält och ringen?? Varför kan man undra... Om man inte ville ha tält inne på gräsplan hade det ju varit enkelt att flytta ner vår ring till den sidan vi hade vårt tält så hade det funnits två sidor för tält istället för som nu - bara en kort sida. Som tur var hade vi Agnetha och Carro med som hundhållare - för det blev en bra bit att springa och byta hund måste jag säga....


 
Här är det våra framtida hopp Paco och Pasta som Agnetha håller i - vet inte hur hon har fått dom till att ligga sådär stilla....


 
Paco var först ut av våra hundar - det kommer han ju att vara ett bra tag med tanke på att vi inte har några valpar... Han skötte sig faktiskt jättebra - börjar han lära sig tro, eller var han bara lite trött av värmen? Han vann juniorklassen med CK - fick en jättebra kritik "Rejäl maskulin 10 mån pojk. Välformad huvud med välburna öron. Mycket bra hals och skuldra. Vällagd överarm. Lång, välformad bröstkorg. Bra förbröst. Välmusklad. Normalt vinklat bakställ. Bra kors. Rör sig med härlig steglängd, mycket stabil bakifrån. Utmärkt pälskvalitet. Mycket trevligt temperament." 

 
Ni ser så samspelta Paco och jag är i rörelserna va ;-)


 
Jag fick äran att visa Zola igen eftersom Carro bara växer och växer...  . 
  
Vi njöt nog lika mycket båda två tror jag - Zola var otroligt pigg och alert, trots att det var varmt. Han var själv som veteranhane så där vann han med CK.

 


I bästa hane visade sedan Emelie Zola och jag Paco. Zola slutade som bästa hane! Och Paco blev trea bästa hane med Res-Cert. På fotot är de hanhundar som blev placerade i bästa hanhund. 


Direkt därefter var det förstås dags för juniortikarna. Fina Pasta skötte sig jättebra - men hon har ju också mognat rejält nu efter löpet. Jag tycker själv hon är toksnygg - är så nöjd med henne   .

 
Juniorklass tikar - Pasta står först här i ledet. 

 
Tvåa i juniorklassen med CK blev hennes resultat.


Så var det lite väntan innan det var dags för Clådan. Bara att ladda upp med godis - för hon anstränger sig ju inte utan belöning, ni vet det där med will to please är ju som sagt tvärtom i vårt förhållande   .


 
Och jodå, godiset verkade duga så hon sprang på och vann först championklassen med CK och sedan även bästa tik!


 
Pasta visades av Emelie i bästa tik - ingen placering blev det för henne denna dag. 


 
Clådan blev BIR och Zola BIM :-) Så nu har hon ännu ett BIR till samlingen - snart är hon uppe i 50 BIR som Fritz fick    Jag tror det är BIR-rekord på rasen här i Sverige - åtminstone i modern tid, är det någon som vet något annat så säg gärna till!


Vår uppfödargrupp fick HP - men blev inte bästa grupp i rasen.


Inte så lång vila tyvärr för hundarna innan det var dags för finalerna - men inget att göra åt det! Carro hann iaf få i sig en hamburgare och jag en smörgås. Jag hann också hämta bilen (kanonbra att man fick köra in dom så att det blev närmare att packa i - massor med plus till länsklubben för det!).


Upptäckte sedan att det stod ett gäng hundar i en uppsamlingsring som såg misstänkt lik veteraner ut! Och jodå, det var veteranerna som förhandsgranskades! Bara på med kopplet på Zola och springa dit - i sista sekunden...puh...  .

 
Här är tre av de fyra veteraner som placerades...


 
Slutvarvet där ettan och tvåan i bästa veteran ska göra upp...

 
Så roligt att Zola (CH Barecho He's Got It All) slog till och blev BIS-1 veteran, det var han så mycket värd tycker jag!


När det så blev dags för förhandsgranskning av grupp 8 var jag lite mer uppmärksam så var där i god tid. Tyvärr hade jag en bredvid mig som om det var av ovana eller vad det var inte gjorde förhandsgranskningen så angenäm för mig och Clådan.... Handlern ställde sig helt sonika framför mig med sin hund så att ja - typ halva clådan (bakdelen) syntes. Jag hetsade dock inte upp mig över det utan tänkte att jag tror nog domaren är kapabel att titta på Clådan ändå när det är hennes tur... Men, när handlern trampat runt med sin hund och till slut nästan klev på Clådans framtassar fick jag säga ifrån - hon bad då om ursäkt, men ställde sin hunds nos med ca 3 cm avstånd från Clådans. Jag kände att Clådan surnade till och att hon började stelna.... Det är ju nämligen så med Clådan också att hon känner av min sinnesstämning helt - känner hon att jag är sur eller missnöjd - jaaaa, då surnar hon till även hon   .


 
Såå när vi sprang in i grupp 8-finalen var hon inte helt på topp...


 
... men efter lite fjäsk, godis och massor av gullande från matte var det hela glömt!


 
Här är en del av grupp 8-lineupen. 


 
Här de fyra kvar som placerades i grupp 8. Flaten blev tvåa, amrisen trea och perron fyra. 


 
För etta blev världens bästa Clådan   !


Otroligt roligt     !! Men, jag kände också att värmen började ta på Clådan - även om inte solen sken så var det kvavt... Hon är ju lite så också att när dagen blir lång vill hon ha en ny sorts godis - då duger det inte längre med den sort som hon fått tidigare... Vad göra? Pratade med Carro, Agnetha och Emelie och frågade om de trodde att försäljningen av korv och dylikt var öppen än? Vi var lite tveksamma... Äh, sa Agnetha - jag fixar korv!! Sagt och gjort, lagom till förhandsgranskningen av BIS-hundarna kom hon med en varm och slemmig kokt korv - precis vad Clådan behövde då   . Tur man har rådiga valpköpare!!


Samtliga gruppvinnare var på plats denna dag. En annan av gruppvinnarna var Veronica och Marias Affenhane Dart. Han var såå förälskad i Tyra som var med oss - hon är ju i slutet av löpet och eftersom Clådan och Tyra legat ihop fick han för sig att det var Clådan som löpte.... Man kan väl säga att han stod på tårna i BIS-finalen, inte lätt att vara kär inte...  .


När så BIS:et var igång kom de första regndropparna - sååå onödigt, men som någon sa - inget Svenstavik utan regn! Det är ju från Svenstavik detta foto är....:
 
Sååå det här är en riktig regn-utställning för mig. På fotot är det Diva som blir BIS-3 - året är 2005.

Det lilla regn som kom ner i går var förstås inget jämfört med 2005 så jag märkte det knappt...


De hade sedan ett lite annorlunda sätt att placera hundarna på. Alla stod kvar inne i ringen och då ropade de ut att BIS-4 var Papillon, och BIS-3 var Kerry Blue. BIS-2 var Bearded Collie..... sedan stod vi alltså sex hundar kvar på lineupen. Då placerades de som kom på femte plats och de började framifrån genom att säga att representanterna från grupp 2, grupp 5, grupp 4/6 och grupp 7 skulle ställa sig på en gemensam BIS-5. Så stod alltså jag från grupp 8 kvar samt vinnaren från grupp 10.... Antingen var det alltså BIS-1 eller BIS-5 som gällde - liiiite smånervös blev jag allt då måste jag säga.... Och inte så lite glad blev jag när de ropade ut att det var den engelska springer spanieln som var BIS!!   
Clådan (CH Barecho Quest For Success) BIS-1 SKK Svenstavik 2014. Domare: Frank Christiansen



Här är alla hennes domare från dagen med - i rasen Sara Nordin (vet inte vad Clådan och Sara säger till varandra här med sina blickar...). I gruppen Martin Johansson och så då i BIS-et - Frank Christiansen.

 

 
Extra roligt var att både BIS-1 och BIS-2 var Gästrikehundar. Beardisen som var BIS-2 var nämligen från kennel Farmarens - och ytterligare en gemensam sak var att vi båda hade samma domare i raserna    - nämligen Sara Nordin!    



Ett foto på den stolta uppfödaren/handlern med de vackraste hundarna från dagen måste det förstås bli :-)  

Bilen rullade på hemåt lika lätt som från Piteå ungefär :-) Stort tack för alla gratulationer - det är alltid lika roligt att bli gratulerad, för vad är väl att vinna om man inte har andra att glädjas tillsammans med   . Extra stort tack förstås till Emelie, Agnetha och Carro för alla hjälp och för att ni tog hand om mig nu när min service-man var hemma. Som jag sa till Carro när hon suckade åt mig i bilen på vägen hem när jag skulle ha än det ena och än det andra. Jag håller bara på och tränar upp dig nu så att du sen när du ska ta hand om ditt barn inte tycker det är någon match alls jämfört med mig....   !

 
 
Ingen bild

Carolina Bohman

6 augusti 2014 06:09

Stort stort Grattis till fantastiska resultat!💐💐💐💐💐
Häls Carro

barecho

6 augusti 2014 12:07

Tack :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av barecho - Fredag 22 mars 05:44

  Taco     Toby     Tristan     Trevor     Tippo     Tango     Tally     Trisha     Tabitha     Tora   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:39

  Ubbe     Uzo     Undis     Uzzi     Unette     Ultra   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Torsdag 14 mars 16:34

I måndags, när det var sex dagar kvar till beräknad valpning så låg tempen på 37,6. Det var ju inte jättelågt och Kryddan åt upp sin mat. Hon var lika lugn som vanligt. Så jag tänkte det var falskt alarm. Tempen sjönk sedan sakta nedåt, men inga andr...

Av barecho - Söndag 3 mars 14:25

I denna blogg kommer det mestadels vara inlägg som har med kennel Barecho att göra. Om våra valpar, hundar, från utställningar mm. Jag (Helene) har skaffat en ny blogg där jag mer kommer att skriva mina tankar och åsikter inom olika ämnen, välkommen ...

Av barecho - Fredag 1 mars 07:49

Denna kull är Ziris andra kull hos oss, förra kullen föddes för 1,5 år sedan, i den kullen blev det sju valpar. Att det skulle bli fler denna gång misstänkte vi ganska tidigt, för redan när hon gått fyra veckor började magen växa - och det snabbt! De...

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards