Kennel Barecho

Direktlänk till inlägg 19 augusti 2014

Tyvärr verkar det vara slut...

Av barecho - 19 augusti 2014 12:15

.. på sommaren för den här gången   . Nu har jag en otroligt jobbig tid framför mig, höst och vinter - kyla och mörker.... Inte alls min melodi   . Inga valpar att glädjas åt heller...


Tur jag har Paco & Pasta - de är verkligen mina framtidshopp   . Känner mig bara nu så otroligt nervös inför deras 1-årsdag och höftledsröntgen. Inte för att jag ser något som skulle kunna vara fel - men bara för att vi haft sån satans otur på slutet så det skulle inte förvåna mig om det fortsätter. Veterinären som jag alltid röntgat mina hundar hos har dessutom slutat - så nu måste jag hitta någon ny veterinär som ska få äran att höftledsröntga mina pluttar.


 

Såg iaf regnbågen igår när jag var på väg hem från Sandviken   . Hur det än är så är den alltid lika fin att se eller hur!


David är i Ryssland för tillfället och det slår aldrig fel att något krånglar när han ska vara borta i flera dagar. När vi kom hem från utställningen i Eskilstuna i förrgår hade vi inget internet hemma. Eller rättare sagt - routern fungerade inte. Så igår var jag på Elgiganten och köpte en ny - meeen, den passade förstås inte... Dock hittade Henric på vad som var fel och det var inte routern utan bara adaptern som gått sönder. Jaja, alltid är det nåt som ska krångla!


Vi var ju då som sagt på utställning i Eskilstuna i söndags. Kom dit tidigt även om vi hade en ras före oss i ringen (ca 30 st.). Vill man ha en plats vid ringen måste man ju vara där tidigt nuförtiden.... undrar jag hur detta ska sluta med att det är så himla trångt kring ringarna? Domare för dagen var en finsk dam vid namn Tanya Ahlman-Stockmari - det var hon som dömde i Finland i december när Gizza blev BIR. Paco (Barecho Play Now Pay Later) vann juniorklassen med CK och blev tvåa bästa hanhund, fick då återigen ett Reserv-Cert. Floyd (Barecho Kissing A Fool) blev tvåa i öppen klassen med CK - oplacerad i bästa hane. Pasta (Barecho Party In My Head) vann även hon juniorklassen med CK och Pärlan (CH Barecho Poetry In Motion) blev tvåa i championklassen med CK - ingen av dem fick dock någon placering i bästa tik... Clådan blev bästa tik och BIM. Vi hade också dagens bästa uppfödargrupp med HP - vi valde att åka hem istället för att gå in i finalen då Jacob hade en match som David då skulle hinna hem till. Ja, det var väl det liksom från den utställningen...


Floyd i öppen klassen



Pärlan (tack för hjälpen med handling Lina!) och Clådan i championklass.    


Gizza (CH Barecho Glint Of Gold) har varit på Bornholm med Emelie och Agnetha i helgen - de hade också med sig Winston (CH Barecho Most Wanted). Verkligen supersnällt att ni tog med Gizza - stort tack för det   . Fina resultat kom hon hem med också - första dagen fick hon Cert och blev BIR - det innebar att hon nu också är NORDUCH! Winston fick även han Cert och blev då BIM, en ny titel även för honom - DKUCH! Stort grattis till det! Dag 2 blev Gizza BIR igen och Winston blev då tvåa bästa hanhund med Res-CACIB. Hittade också ett foto på en norsk fotografs sida på FB ett foto på Paco & Pastas mor Liza (CH Barecho Fly Me To The Moon) som blivit BIS-veteran på NKK:s utställning i Oslo under helgen   .


Skolan har startat idag för Jacob och jag fattar inte att han börjar i sista klassen i grundskolan nu - i 9:an. Snart ska han välja gymnasium också. Minns själv hur svårt det var i den åldern. Hur ska man ens ha den blekaste aning om vad man vill göra i framtiden när man är 15 år gammal? Men, det spelar väl inte så stor roll vilket gymnasium man går nuförtiden - huvudsaken man kan läsa vidare på högskolan om man vill det. 


Nej, nu ska jag ner i källaren och ta mig an några av våra hundar som ska ställas ut på Springerklubbens Open show på söndag   . Tror det var 37 anmälda - en bra siffra för att vara en open show, men trist ändå att det inte är fler anmälda kan jag tycka....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av barecho - Tisdag 2 april 18:18

  Ubbe, hanhund      Uzo, hanhund     Undis, tik     Uzzi, tik     Unette, tik     Ultra, tik     ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:44

  Taco     Toby     Tristan     Trevor     Tippo     Tango     Tally     Trisha     Tabitha     Tora   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:39

  Ubbe     Uzo     Undis     Uzzi     Unette     Ultra   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Torsdag 14 mars 16:34

I måndags, när det var sex dagar kvar till beräknad valpning så låg tempen på 37,6. Det var ju inte jättelågt och Kryddan åt upp sin mat. Hon var lika lugn som vanligt. Så jag tänkte det var falskt alarm. Tempen sjönk sedan sakta nedåt, men inga andr...

Av barecho - Söndag 3 mars 14:25

I denna blogg kommer det mestadels vara inlägg som har med kennel Barecho att göra. Om våra valpar, hundar, från utställningar mm. Jag (Helene) har skaffat en ny blogg där jag mer kommer att skriva mina tankar och åsikter inom olika ämnen, välkommen ...

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards