Kennel Barecho

Direktlänk till inlägg 21 oktober 2015

Smulan <3

Av barecho - 21 oktober 2015 19:52

Tyvärr är det nog så att vår gamla katt Smulan inte finns mer...

Hon var lika gammal som Fritz skulle ha varit, dvs. skulle hon ha fyllt 16 år i början av nästa år. De senaste månaderna har hon blivit smalare och sovit mer och mer. Sedan har hon inte heller gått ifrån vår gård sista året ungefär. Nu på slutet var hon mest inne, men gick ut lite då och då. Vi har väl förstått att hon inte haft så lång tid kvar, men hon har ändå verkat frisk och glad - ätit varje dag och som sagt velat gå ut flera gånger varje dag. Så vi hade nog hoppats vi skulle få ha henne kvar ett tag till...


Men i onsdags i förra veckan när hon ville gå ut på kvällen såg hon lite svag ut. Som att jag kände på mig att något var fel kollade vi bara efter ett litet tag om hon ville komma in igen, men då var hon borta.. och vi har inte sett henne sen dess    . Det sägs ju att katter kan gå iväg nånstans när de känner att tiden är inne... Jag vet inte om det är vad som har hänt eller om hon har råkat ut för något. Det känns jobbigt att inte veta, men vi känner oss övertygade om att hon inte finns kvar i livet och jag hoppas nu bara att slutet gick fort och smärtfritt för henne. Även om det känns tungt att inte veta vad som hänt och att hon är borta, så tror jag att hon haft ett bra liv. Ett fritt liv med mycket liv och rörelse hela tiden. Hon har alltid varit lite försiktig med hundarna, men nyfiken ändå på sitt sätt. Hon har älskat att vara med när jag klippt hundarna och har varit förtjust i de flesta som kommit hit, velat bli klappad och gärna suttit i knäet. Hon fick en kull med kattungar när hon var ung men efter det steriliserade vi henne. Smal och i väldigt fin form har hon varit i hela sitt liv, förutom nu alldeles på slutet då hon var i smalaste laget...

 
Tack finaste Smulan för allt du gett oss under dina år hos oss. Vi saknar dig så och det känns så tomt nu när man kommer hem och du inte kommer och möter oss med svansen rest, strykandes efter våra ben. Jag är övertygad om att vi ses igen Smulan - till dess, ta väl hand om dig och ge Fritte, Kylie och de andra en stor kram från mig   .

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av barecho - Tisdag 2 april 18:18

  Ubbe, hanhund      Uzo, hanhund     Undis, tik     Uzzi, tik     Unette, tik     Ultra, tik     ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:44

  Taco     Toby     Tristan     Trevor     Tippo     Tango     Tally     Trisha     Tabitha     Tora   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:39

  Ubbe     Uzo     Undis     Uzzi     Unette     Ultra   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Torsdag 14 mars 16:34

I måndags, när det var sex dagar kvar till beräknad valpning så låg tempen på 37,6. Det var ju inte jättelågt och Kryddan åt upp sin mat. Hon var lika lugn som vanligt. Så jag tänkte det var falskt alarm. Tempen sjönk sedan sakta nedåt, men inga andr...

Av barecho - Söndag 3 mars 14:25

I denna blogg kommer det mestadels vara inlägg som har med kennel Barecho att göra. Om våra valpar, hundar, från utställningar mm. Jag (Helene) har skaffat en ny blogg där jag mer kommer att skriva mina tankar och åsikter inom olika ämnen, välkommen ...

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards