Kennel Barecho

Direktlänk till inlägg 2 februari 2010

Vad är det för värld vi lever i?

Av barecho - 2 februari 2010 21:13

"I nästan ett år utsatte den 38-årige mannen sin 4-årige styvson och sin flickvän för tortyr och terror.

Pojken tvingades bland annat att dricka sin egen urin och äta sina egna spyor.

I dag dömdes mannen till fängelse i fyra år och sex månader." Detta går att läsa på Aftonbladets hemsida idag. Vidare kan man läsa att "Han hällde lim i pojkens öra och kaustiksoda i hans öga. En kall vinternatt tvingade han också pojken att stå ute på familjens balkong helt utan kläder." Kan man blir annat än rasande när man läser sånt?!! Nu blev han dömd, och vad jag förstår så är detta något som räknas som ett ganska så rejält straff. Men, det är ändå ingenting mot det straff som pojken fått - förstå hur livrädd han måste ha varit när han stod där på balkongen helt naken, och hur kommer han att må efter att ha upplevt detta...

Någon måste uppenbarligen ha reagerat och anmält detta, tack och lov!

Minns ni Bobby som blev ihjälslagen och hans styvpappa och mor blev dömda för det? Där var det ingen som hade upptäckt det i tid, varför kan man bara spekulera om.... Men det får mig att tänka på när vi blev anonymt anmälda till kommunen för bristande hundhållning. Någon hade ringt in till djurskyddsinspektören och sagt att de blev störda när de gick förbi vår gård dagtid och hundarna skällde! Det är alltså 80 meter mellan vägen och hundgårdarna, en väg som för övrigt inte ens har någon vägren för gångtrafikanter, och det tar ca 1 min att gå förbi vår tomt. Då tyckte alltså någon att det var störande att höra hundskall under den tiden? Så störande att man tog sig besväret att ringa in och anmäla det, istället för att komma till oss och fråga om det fanns något vi kunde göra? Man slutar aldrig att förvånas..... Vi frågade närmaste grannen som är hemma hela dagarna om hon hör hundarna när vi är på jobbet? Nja, sa hon - kan väl höra att de skäller nån gång - men det är oftast när ni kommer hem. Vad är det hos människor som gör att de hetsar upp sig så över hundskall på avstånd, men många gånger väljer att blunda för att barn far illa?  Skrämmande tycker jag, för egen del så skulle jag aldrig i livet orka anmäla nån för nåt, om det inte var djur eller barn som vanvårdades/misshandlades - då är det varje människas förbannade skyldighet att göra nåt tycker jag! Kan också nämna att besöket som vi sedan fick från djurinspektören gick hur bra som helst...

 
 
Marina

Marina

2 februari 2010 22:21

näe, finner inte ens ord för sådana som misshandlar barn och djur. Och en annan kan få dåligt samvete om man snäst åt Ida liksom... Måste fattas STORA bitar i hjärnan på folk som håller på sådär.

http://www.kennel-larix.dinstudio.se

 
Ingen bild

Anna-Greta

2 februari 2010 22:35

Min mamma sa alltid att människan är det grymmaste djuret. Inget annat levande väsen beter sig så illa mot sina egna rasfränder.

 
Ingen bild

Sofie

3 februari 2010 09:08

Ja det undrar jag oxå. Vad är det för värld vi lever i? Varje dag får man höra eller läsa något som är så sjukt att man inte vet vad man ska säga. Varför kan det aldrig bli fred på jorden? Visst ska det få finnas negativa saker, annars lär vi oss inte att uppskatta det positiva. Men det borde ju finnas en gräns.
På tal om djurmisshandel. Hur sjukt är inte djursex? Jag finner inte ord för hur sjukt det är!

 
Erika

Erika

3 februari 2010 15:18

Jaaaaa man skäms nästan för hur bra ens egna barn har det, jag och säkert du också Helene ser varje dag hur barn kanske inte far illa,men inte heller har det så bra som barn förtjänar att ha det.
Då är man glad att man varje fall under dagenslopp kan göra dagen till ett fint minne för dessa barn.

Vad jag skulle vilja ge "styvpappan" du läst om idag ,det vill ni knappast veta.Men jag är för dödsstraff när det gäller bestar som dessa människor.Det är inte bara snevridna,det är fel i hela huvét på dessa äckliga männsikor.Och visst fan skämms man ofta för att tillhöra släktet Homosapiens....

http://risenshine.blogg.se

 
Ingen bild

Katarina H

4 februari 2010 11:03

Självklart måste ju såna där människor ha nån allvarlig hjärnskada. På senaste tid har det stått så mkt elände om barn o djur i tidningen att man knappt orkar läsa det! Ta t ex det här med Halal-slakt med kor som spänns fast i en tunna för att vändas upp o ned på rygg för att få halsen avskuren - sedan tar det 4-5 min till de dör!!! Det finns så mkt skit här i världen som aldrig anmäls eller kommer fram. Jag tycker t ex inte att det är Ok att ha hästar gå ute dygnet runt utan skydd mitt i vintern, väldigt vanligt i södra Skåne och på sommaren står det många hästar i små paddockar utan skugga. Fram för mer djurinspektioner och hårdare straff för barnplågare !

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av barecho - Tisdag 2 april 18:18

  Ubbe, hanhund      Uzo, hanhund     Undis, tik     Uzzi, tik     Unette, tik     Ultra, tik     ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:44

  Taco     Toby     Tristan     Trevor     Tippo     Tango     Tally     Trisha     Tabitha     Tora   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:39

  Ubbe     Uzo     Undis     Uzzi     Unette     Ultra   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Torsdag 14 mars 16:34

I måndags, när det var sex dagar kvar till beräknad valpning så låg tempen på 37,6. Det var ju inte jättelågt och Kryddan åt upp sin mat. Hon var lika lugn som vanligt. Så jag tänkte det var falskt alarm. Tempen sjönk sedan sakta nedåt, men inga andr...

Av barecho - Söndag 3 mars 14:25

I denna blogg kommer det mestadels vara inlägg som har med kennel Barecho att göra. Om våra valpar, hundar, från utställningar mm. Jag (Helene) har skaffat en ny blogg där jag mer kommer att skriva mina tankar och åsikter inom olika ämnen, välkommen ...

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards