Kennel Barecho

Direktlänk till inlägg 20 maj 2010

Blixtar och dunder

Av barecho - 20 maj 2010 22:01

Ja, det har åskat som sjutton här idag! Jag gillar inte alls åska, vet ju att en del säger att det är vackert, men det har jag ingen som helst förståelse för! När jag var mindre så brukade jag låsa in mig i något rum utan fönster och så sätta på hög musik så jag slapp höra eländet. Nu är jag ju liksom tvungen att agera lite vuxnare sägs det...
Men, jag var väldigt skärrad idag då Jacob skulle spela fotboll samtidigt som det mullrade runtomkring. Åskan var såklart inte precis i närheten, men den kan ju färdas snabbt. När jag kom dit till fotbollen så stod jag och pratade med några mammor före, jag sa att jag tyckte det var otäckt med åskan. Jag berättade att Gustavs tjej hade spelat en match när blixten slog ner och en tjej i det andra laget omkom. - Ja, säger en av de andra mammorna då - det är ju inte helt ovanligt att någon stryker med när det åskar och man spelar fotboll.... kan ju säga att jag inte kände mig lugnare då.
Inte förrän alldeles i slutet av matchen så var åskan nära, och då hade det också regnat en stund. Som tur var så hände inget, men efter deras match så hade de tydligen inte låtit fler lag spela pga åskan. Bra beslut tycker jag!
Matchen han spelade var en semifinal i Swedbank Cup, Jacob stod i mål och han släppte in ett mål.
  
Som tur var så vann de ändå med 3-1! Så nu blir det final i nästa vecka - jätteroligt!
  
Kolla så vig han är, måste han ju ha ärvt av sin mamma!

När jag sedan åkte hemåt så var vägen i princip helt översvämmad - det regnade så man knappt såg en centimeter framför bilen... så tur man har åkt den vägen några gånger och kan den utantill!!

Valparna och deras mamma är lugna och verkar må bra, och det känns ju såklart bra...

Hundarna är färdigklippta inför helgen, och jag kan hälsa att Marta nu är sig lik igen! Vet inte om det var en kombination av saknad samt skendräktighet som gjorde att hon var så nere några dagar.... Hon hade mjölk i juvren, men det har gått bort helt nu. Blir bara tre stycken som jag ska ha med mig - och så har Eva med sig två. Ska verkligen bli roligt att få åka iväg med henne och hennes hundar, är ju inte så ofta vi har tid att umgås.

 
 
Ingen bild

Gunilla LH

20 maj 2010 22:36

Hej!
Åska kan vara mysigt... I bland virar jag in mej i en skön filt och sitter ute och tittar på skådespelet. Men kommer den in på knuten så drar jag in... Hua!!
Önskar er lycka till i helgen. Extra mycket till Linas syster Thea! Vi syns väl nästa helg i Österbybruk. ( utan åska då får vi hoppas för din skull )

 
Bettan

Bettan

20 maj 2010 22:40

Men Helene gör inte du så där varje morgon när du svingat dig ur sängen ;-)
Det där med obehag när åskan går känner jag allt igen, jag räknar alltid hur långt bort el "nära" den är. Hua när man överraskas av oväder ute i skogen, var man än ställer sig så är det vid det högsta trädet eller ännu värre är på ett öppet fält och himlen plötsligt öppnar sig! Vi ska visst oxå få en släng av åskvädret. Idag firade vi förskolans dag strålande sommarväder 28 grader puh! Kramar och Mocca hälsar att hon har de sötaste valpar man kan tänka sig

http://www.kennelqualitydesign.se

 
Maria H

Maria H

21 maj 2010 16:58

Hej

...sökte på bloggar i Årsunda och hittade tre aktiva (förutom min egen) som jag brukar kolla in lite nu och då...då jag också är hundmänniska, är det extra kul att läsa din ..

//Maria

http://kicken-08.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av barecho - Tisdag 2 april 18:18

  Ubbe, hanhund      Uzo, hanhund     Undis, tik     Uzzi, tik     Unette, tik     Ultra, tik     ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:44

  Taco     Toby     Tristan     Trevor     Tippo     Tango     Tally     Trisha     Tabitha     Tora   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:39

  Ubbe     Uzo     Undis     Uzzi     Unette     Ultra   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Torsdag 14 mars 16:34

I måndags, när det var sex dagar kvar till beräknad valpning så låg tempen på 37,6. Det var ju inte jättelågt och Kryddan åt upp sin mat. Hon var lika lugn som vanligt. Så jag tänkte det var falskt alarm. Tempen sjönk sedan sakta nedåt, men inga andr...

Av barecho - Söndag 3 mars 14:25

I denna blogg kommer det mestadels vara inlägg som har med kennel Barecho att göra. Om våra valpar, hundar, från utställningar mm. Jag (Helene) har skaffat en ny blogg där jag mer kommer att skriva mina tankar och åsikter inom olika ämnen, välkommen ...

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards