Kennel Barecho

Direktlänk till inlägg 25 maj 2010

En hel del...

Av barecho - 25 maj 2010 21:30

...har hänt sedan jag bloggade sist! Det har varit fullt upp helt enkelt, och kroppen har sagt att den vill gå och lägga sig istället för att sätta sig vid datorn - och då är det ju bara att lyda, eller hur?

Men, nu ska jag göra ett försök så får vi se hur det går, verkar som om det är senare på kvällarna det krånglar mest - men, men - jag gör ett försök i alla fall.

Fredagen ägnades åt städning, och badning samt föning av hundarna inför helgen. Sedan var det tidig uppstigning vid 02.30 för avfärd mot Sundsvall.
  
Men, vad gör det att kliva upp så tidigt när man möts av detta? Just detta att åka över Storsjön tidiga sommarmorgnar, det är så härligt...

  

Ni förstår väl vilken uppoffring det var att kliva ur bilen för att ta dessa kort? Är ju inte så ofta jag bemödar mig att fota så mycket annat än barnen och hundarna....


Nåja, färden fortsatte sedan mot Statoil utanför Gävle där jag skulle sammanstråla med Eva och hennes hundar, Tuff & Glimmer. Vi packade ihop oss i vår bil, och ja - det såg väl ut som om vi skulle vara borta typ fjorton dagar eller så...

Resan upp gick snabbt och vi möttes av trevliga parkeringsvakter, vilket alltid är en bra start på dagen såklart! Parkeringsavgiftenn 40:- tycker jag dock är i saftigaste laget... men jag kan förstå det till viss mån. Här var ju utställningen inomhus och då är det som regel dyrare hyra, och de måste ju få in pengarna nånstans ifrån. Det var jättefint väder ute, men ändå kan jag tycka det är skönt att få vara inomhus. Förstås är det ju inte roligt med hala golv, men bra temperatur för hundarna är det och så slipper man släpa på tältet...


Nej, nu började det krångla - undrar ju om det är vår dator det är fel på eller vad sjutton det är - så jag slutar nu och hoppas få möjlighet att fortsätta imorgon!

 
 
Ingen bild

Katarina H

25 maj 2010 22:33

Ja nog är det vackert på dessa tidiaga sommarmorgnar!!men jag tror aldrig jag blir så "utställningsentusiastisk" att jag kliver upp kl 02 30 för att åka iväg - dessutom är dogsen lika morgontrötta som jag är - de skulle nog undra...här hemma ligger de å drar sig i min säng tills jag tar fram matskålarna på morgonen trots att jag lämnat sängen (speciellt Jackson). Näe här ligger vi kind mot kind hund o matte o bara gottar oss!

 
Ellen Guro

Ellen Guro

27 maj 2010 21:03

Det er så vakkert ved Storsjön. Heldige du som har dette så nære. Spent på fortsettelsen av bloggen.
Take care!!

http://home.online.no/~e-g-rypa

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av barecho - Tisdag 2 april 18:18

  Ubbe, hanhund      Uzo, hanhund     Undis, tik     Uzzi, tik     Unette, tik     Ultra, tik     ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:44

  Taco     Toby     Tristan     Trevor     Tippo     Tango     Tally     Trisha     Tabitha     Tora   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:39

  Ubbe     Uzo     Undis     Uzzi     Unette     Ultra   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Torsdag 14 mars 16:34

I måndags, när det var sex dagar kvar till beräknad valpning så låg tempen på 37,6. Det var ju inte jättelågt och Kryddan åt upp sin mat. Hon var lika lugn som vanligt. Så jag tänkte det var falskt alarm. Tempen sjönk sedan sakta nedåt, men inga andr...

Av barecho - Söndag 3 mars 14:25

I denna blogg kommer det mestadels vara inlägg som har med kennel Barecho att göra. Om våra valpar, hundar, från utställningar mm. Jag (Helene) har skaffat en ny blogg där jag mer kommer att skriva mina tankar och åsikter inom olika ämnen, välkommen ...

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards