Kennel Barecho

Direktlänk till inlägg 20 januari 2012

Gammal är äldst:-

Av barecho - 20 januari 2012 18:52

Ja, så är det - och smartast, eller ja - den enda som är det kanske av långöronen...!


Kolla här bara på vår gammeltant.... 

Jag städar igenom hela huset en gång i veckan - och det sker med samma procedur varje gång (vanemänniska är man ju...). I samband med denna städning så gör jag också alltid ren den lilla hage som Tyra äter i. En hel del utspridd mat brukar ligga där som de får äta upp och det vet förstås Kylie. När det här kortet togs så hade jag alltså kommit till det rummet och då lämnar hon inte hagen för en sekund ens.... 

Ser ni blicken hon har på mig? Men, nu då - är det väl dags...

   

Sätter mig väl ner då - gäller att vara först där när hagen lyfts upp!

 

Intet är som väntans tider, eller hur!


Imorgon ska jag åka iväg och hålla i en trimkurs - ska bli jättekul! Var några år sedan jag höll i en sån. Har lite planer på att anordna en sån här hemma själv sedan också. Clådan får följa med som visningshund - alla andra hundar är nyklippta här och så oerhört långhårig är väl inte hon heller, men lite finns det då att ta på henne. 


Jag sitter nu på övervåningen och skriver detta - hör hur det blir ett himla liv nere! När David öppnade ett skåp i köket så hoppade det ur en lite mus!!! Den sprang mellan benen på Frasse och blev sedan jagad av sju springers.... David säger att han inte vet var den är - så vettesjuttsicken om jag törs gå ner mer. Kanske, om vi har tur, så låg den i hundbädden som alla hundar stirrade i efter att de jagat den. David slängde ut den så jag hoppas verkligen den är ute nu.... Såg tidigare i dag att det låg en mus i råttfällan. Avskyr verkligen dessa små djur när de är inomhus.... ute tycker jag inte alls att de känns lika otäcka.


Nämen, nu tror jag att jag ska avsluta med en fredagsfräckis - dagen till ära:
Den unge brudgummen hade för säkerhets skull gömt en flaska brännvin under kudden, för att stärka sig med om modet skulle svikta. När brudparet drog sig tillbaka till sovrummet så smög mamman till bruden med och ställde sig med örat mot dörren där brudparet befann sig för att höra vad som hände. Efter en stund stack brudgummen handen under kudden och tog fram flaskan med brännvin, och fick han då se att det var någon som hade tullat på innehållet. Han blev förstås förbannad och skrek:
- Vem fan har varit här förut?!?
Mamman som stod och lyssnade vid dörren blev förskräckt och ropade:
- Det är ingen som varit där, vi har stora fittor i vår familj! 
 

 
 
Ingen bild

Katarina H

21 januari 2012 10:10

Vanedjur kanske man kan säga. Vår äldsta katt sätter sig alltid och jamar i trappen på morgnarna när hon hör att hundarna får mat - bara då - för då vet hon att det vankas frukost. Jag brukar ljumma kattmaten i micron och om hon hör den plinga när hon är ute kommer hon som ett skott. Bara på morgonen när de får blötmat, annars bryr hon sig inte om att micron plingar.
Dessa möss å va katten gör katterna? Vi har dock bara fångat fyra denna vinter men häromåret hoppade det ut en ur sophinken när jag lyfte på locket + ur flingpaketet!!Har numera allt i skafferiet i platsbehållare, musskit till frukost vill man ju inte ha!

barecho

21 januari 2012 19:05

Härligt tycker jag att se vilka vanor de får djuren:-) Nä, mössen kan hålla sig ute dom tycker jag....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av barecho - Fredag 22 mars 05:44

  Taco     Toby     Tristan     Trevor     Tippo     Tango     Tally     Trisha     Tabitha     Tora   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:39

  Ubbe     Uzo     Undis     Uzzi     Unette     Ultra   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Torsdag 14 mars 16:34

I måndags, när det var sex dagar kvar till beräknad valpning så låg tempen på 37,6. Det var ju inte jättelågt och Kryddan åt upp sin mat. Hon var lika lugn som vanligt. Så jag tänkte det var falskt alarm. Tempen sjönk sedan sakta nedåt, men inga andr...

Av barecho - Söndag 3 mars 14:25

I denna blogg kommer det mestadels vara inlägg som har med kennel Barecho att göra. Om våra valpar, hundar, från utställningar mm. Jag (Helene) har skaffat en ny blogg där jag mer kommer att skriva mina tankar och åsikter inom olika ämnen, välkommen ...

Av barecho - Fredag 1 mars 07:49

Denna kull är Ziris andra kull hos oss, förra kullen föddes för 1,5 år sedan, i den kullen blev det sju valpar. Att det skulle bli fler denna gång misstänkte vi ganska tidigt, för redan när hon gått fyra veckor började magen växa - och det snabbt! De...

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards