Kennel Barecho

Direktlänk till inlägg 5 juni 2012

Hur ska jag klara mig....

Av barecho - 5 juni 2012 19:59

... nu när det är det allra, allra sista avsnittet av Desperate Housewifes ikväll??

Det är ju i princip det enda program jag har följt de senaste åren - nu måste jag försöka hitta något nytt... och det blir inte lätt. De allra flesta program somnar jag fortare än kvickt till. DHW har jag nog aldrig somnat till - nä, det är lite halvskruvat och sånt gillar ju jag. Anar väl hur det kommer att sluta, men inte mycket som skulle kunna hålla mig borta från TV:en 21.00 ikväll...


Jacob har haft PRAO igår och idag och den har han haft hos mig. Meningen var att han skulle vara med mig på Djurmagazinet i Valbo när jag trimmade där, men då det inte är färdigt där än så har han varit med mig när jag gjort annat. Han har t.ex packat över 200 kuvert och tyvärr har jag inget foto på honom när han sitter vid köksbordet lutandes huvudet i en hand och med en min som såg mer än uttråkad ut... He..he... ja, så är det - bara att jobba på  . Han skulle också följa med mig till veterinären idag då sju stycken skulle vaccineras. Av dessa sju var fyra de valpar vi har kvar; Glenn, Juli, Icarus och Jersey. Sedan var det en höglöpande Tyra, Messi och så Gizza.


Pustade ut när jag äntligen fått in alla i sina burar i bilen - det var Udjat jag skulle åka i då Wesslan var på verkstaden i Sandviken. Men vad händer då? Jo, skitbilen startar förstås inte.... Detta händer bara mig!! Den startar ALLTID när David ska ha den, men nu skulle den bara jävlas med mig..... Ringer mycket irriterat till David - vad nu han ska göra åt saken? Men vad har man en man till om man inte får avreagera sig lite på honom?? Jag hade tid i Hamrånge 11.15 och ringde till veterinären och kollade, jo - om jag kom senast 11.45 skulle hon hinna innan hon åkte iväg. Så whattodo?


Ringde mamma och hon ryckte ut med deras BMW. Tusen tack för det  . Packade om alla hundar i den bilen och sedan gav vi oss iväg och 11.50 var vi framme - för att sedan åka därifrån 12.15 Puh....


Full rulle är det här hemma annars - tre höglöpande tikar som rider på varann för fulla muggar och fem hanhundar som ylar och inte äter - ja, det är sååååå glamoröst att vara hunduppfödare ibland...


Det var inte bara Seamus som hade en bra helg, ett till BIS vanns av en av våra uppfödningar:

Lincoln (Barecho Golden Boy) blev BIS på Spanielklubbsutställning i Tyskland! Verkligen roligt, han är ju inte så gammal än heller - bara 13 månader. Stort grattis till hans ägare Angela Schuemann .


En gammal goding som också hade en bra helg var Liza (CH Barecho Fly Me To The Moon). Hon blev BIR och BIG-3 på NKK:s utställning i Drammen - grattis till hennes ägare Vanja och Dag Harald!


Men måste ju avsluta med ett kort på vackraste Seamus - sååå fin han är, och så många av mina gamla älskade hundar jag ser i honom på detta foto....      

 
 
Ingen bild

Inger P

6 juni 2012 09:33

Vad roligt att du använde mitt mitt förslag på J-namn. Tycker Juli är så gulligt! Nån gång i framtiden kommer det nog bli en liten Juli hemma hos oss också.
Sen måste jag berätta att Wila, har fått med sig det "vackra" Barechosmajlet. När någon i familjen, som hon inte träffat på ett tag, kommer så flinar hon upp sig i pur glädje! Himla mysigt, då hon är den enda av våra springrar som gör så.

barecho

6 juni 2012 12:02

Visst är det härligt när de flinar upp sig :-)

 
Ingen bild

Katarina H

6 juni 2012 13:43

När får du din nya bil da´? Den där vita verkar ju inge kul...Seamus är ju helt enastående, på bilden ser hans nos bl a helt perfekt ut - å nog ser jag lite Malin i honom fast i maskulin form. Sol ute igen - härligt!

barecho

6 juni 2012 16:31

Vecka 27 ska den nya bilen komma är det sagt :-) Ja, härligt att solen skiner, har ju nästan glömt bort hur värme känns!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av barecho - Tisdag 2 april 18:18

  Ubbe, hanhund      Uzo, hanhund     Undis, tik     Uzzi, tik     Unette, tik     Ultra, tik     ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:44

  Taco     Toby     Tristan     Trevor     Tippo     Tango     Tally     Trisha     Tabitha     Tora   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:39

  Ubbe     Uzo     Undis     Uzzi     Unette     Ultra   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Torsdag 14 mars 16:34

I måndags, när det var sex dagar kvar till beräknad valpning så låg tempen på 37,6. Det var ju inte jättelågt och Kryddan åt upp sin mat. Hon var lika lugn som vanligt. Så jag tänkte det var falskt alarm. Tempen sjönk sedan sakta nedåt, men inga andr...

Av barecho - Söndag 3 mars 14:25

I denna blogg kommer det mestadels vara inlägg som har med kennel Barecho att göra. Om våra valpar, hundar, från utställningar mm. Jag (Helene) har skaffat en ny blogg där jag mer kommer att skriva mina tankar och åsikter inom olika ämnen, välkommen ...

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards