Kennel Barecho

Direktlänk till inlägg 20 januari 2014

Det går fort framåt nu...

Av barecho - 20 januari 2014 20:27

.. med valparna. Idag fyller de två veckor och de har börjat öppna ögonen lite, lite. Den enda som fått upp en lite större del av ögonen är Hermes - men än ser han förstås inget. Kloklippning var det idag också - och denna vecka var de lugnare än första veckan. Säkert beroende på att de nu blivit mycket mer hanterade. Första veckan brukar jag inte hålla på med valparna så mycket, tror tiken och valparna mår bäst av lugn och ro då bara   . 

Imorgon är det iaf dags för köttfärs och äggula, en pärs varje gång vi ska lära dom små att äta   .



Det här är Hermes, ni ser att han har fått upp en liten glipa vid ögonen.


 
Hefaistos var på väg ner från sängen han.... skulle tillbaka till mamma verkade det som!


 
Tredje svart/vita killen, Poseidon tog det betydligt lugnare.



Hades, den enda brun/vita valpen.


 

Första tjejen, Artemis.


 

Och andra tjejen, Hestia.



Det börjar bli lite trångt vid matplatsen nu :-)


I lördags var jag, David, Carro och Davids bror Gustav och åt på en restaurang som heter Charly's i Sandviken. Den enda av oss tre som inte varit där förut var jag, men jag såg så fram emot det då jag bara hört bra om deras mat :-)


Lax tog jag och den var jättegod - hade velat ha lite mer potatis bara, men det är ju inte lätt för restaurangerna att veta att de fått dit en som äter enligt kolhydratsmodellen...  .


En kladdkaka tog jag till efterrätt och den var också god - David tog förrätt istället han, SOS nånting hette den - med sill och potatis. Vet inte om det var för snapsen till han valde den....


 
En selfie var vi ju tvungna att ta förstås...


 

... kortet på David och Carro blev inte alls lika bra, meeen det måste ju haft med motivet att göra   .



Man skulle kunna tro att vi sjunger nåt här - men det var nog bara någon djup diskussion vi hade just då...


 
Sen hittade jag på min fd svägerska Jessica där - här hjälper jag till att hålla upp hennes dubbelhaka, snäll som jag är :-)



Carro kunde inte hålla sig borta utan hon ville förstås vara med på kort också :-)


En supertrevlig kväll hade vi iaf där med många glada skratt, tusen tack till Carro och Gustav för sällskapet - det här var precis vad vi behövde nu   .


Det var en fotbollscup i Sandviken under helgen och på fredagskvällen tog sig någon in i omklädningsrummet och tog min lillebror Daniels bilnyckel. Så när han spelat färdigt fanns varken nyckel eller bil där... :-( Det är en Volvo V70 så knappast någon superattraktiv bil att stjäla. Förmodligen bara nån som behövde ta sig hem helt enkelt....


Blir så jä..a förbannad på såna som gör såna saker, hur svårt kan det vara att låta bli andras grejer?? När jag sedan på lördagen åkte till Gävle för att hämta Jacob efter en träning så åkte jag runt vid Valbo köpcentrum och i Gävle lite för att leta efter den. Men jag hittade den inte.... Dock var det just i Gävle den hittades till slut, med punktering....


Skönt att den kom tillrätta förstås, men ändå - bara känslan av att den varit stulen är ju oerhört obehaglig...   .


 
Jacob sa för ett tag sedan att det var så länge sedan jag gjorde vanilj-bullar. Så vad gör man då om man är en snäll curling-mamma? Jo, naturligtvis bakade jag såna så han fick varma nybakade bullar när han kom hem från träningen på söndagskvällen   .





 
 
Ingen bild

Veronica Östman

21 januari 2014 22:44

Apropå stulna bilar, så stod det en kvaddad vid mitt jobb i Norrsätra i fredags. Och i måndags en ny, något mindre kvaddad, där och en halvvägs upp för slänten vid Björksätra centrum. Fattar inte heller meningen med det... Tänk vilket krångel för bilägarna!

barecho

22 januari 2014 06:23

Ja, så onödigt :(

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av barecho - Tisdag 2 april 18:18

  Ubbe, hanhund      Uzo, hanhund     Undis, tik     Uzzi, tik     Unette, tik     Ultra, tik     ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:44

  Taco     Toby     Tristan     Trevor     Tippo     Tango     Tally     Trisha     Tabitha     Tora   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:39

  Ubbe     Uzo     Undis     Uzzi     Unette     Ultra   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Torsdag 14 mars 16:34

I måndags, när det var sex dagar kvar till beräknad valpning så låg tempen på 37,6. Det var ju inte jättelågt och Kryddan åt upp sin mat. Hon var lika lugn som vanligt. Så jag tänkte det var falskt alarm. Tempen sjönk sedan sakta nedåt, men inga andr...

Av barecho - Söndag 3 mars 14:25

I denna blogg kommer det mestadels vara inlägg som har med kennel Barecho att göra. Om våra valpar, hundar, från utställningar mm. Jag (Helene) har skaffat en ny blogg där jag mer kommer att skriva mina tankar och åsikter inom olika ämnen, välkommen ...

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards