Kennel Barecho

Direktlänk till inlägg 24 juli 2011

För mycket och för lite

Av barecho - 24 juli 2011 19:20

Vatten är livsviktigt det vet vi ju alla och idag har jag drabbats av både för mycket och för lite..... Förstås mycket värre med för lite än för mycket....


När jag åkte hemifrån i morse såg vädret helt okej ut - lite moln men det såg inte alls regnsjukt ut. På yr.no såg det också ut att bli skapligt väder i Köping så det kändes ju bra! Jag mötte upp med Carro och Emma på McDonalds vid infarten till Köping så att vi skulle parkera bredvid varandra vid utställningsplatsen. Vi fick bra parkeringar och det gick relativt lätt att komma till ringen även om den låg nästan allra längst bort.


Tyra skulle ju deltaga på affenspecialen och efter vägledning från Veronica så hittade jag till den undanskymda platsen. Bedömningen skulle inte börja förrän 10.00 där - men jag gick i alla fall dit och kollade vart det var så jag visste till dess.... Kom överens med Veronica att det var lika bra att lämna Tyra där - hon skulle ordna någon som kunde visa henne ifall jag eller Carro inte skulle hinna.


Innan bedömningarna startade i ringarna så hölls en tyst minut för gårdagens offer i Norge. En fin gest tycker jag, men kanske inte alla eftersom det hördes både en del prat och skratt under den korta tiden. Lite hänsynslöst kan jag tycka....


ESS dömdes denna dag av en äldre man från Australien, Geoff Kill. Bedömningen gick i rasande fart och vid strax efter 10.00 var vi färdiga med alla hanhundar samt juniorklass tikar. Blev så glad över det, för tänkte att då hinner jag visa Tyra själv! Visste att det bara skulle vara två valpar före henne. Meeeen, när jag kommer dit har de skjutit upp bedömningen pga vädret.... Och man kan väl säga att det inte såg ut att  bli så mycket bättre så lite märkligt kan ju jag tycka att det var. Kanske beror det på att vi har hundar som är vana att ställas ut i regn utan några problem? Vädret var vid denna tidpunkt allt annat än trevligt, det kan jag hålla med om... det regnade rejält samt blåste stormvindar, men någon bättring såg inte ut att finnas i sikte inom den närmaste tiden. Besviken gick jag tillbaks till springerringen då jag insåg att jag inte skulle hinna visa henne själv.... 


Där var vi väldigt glada åt hanhundsresultaten, Vegas (Barecho Yackpot Every Time) blev bästa hanhund med CERT och CACIB!! Nu saknas det bara ett till för championatet..... Tvåa bästa hanhund med Res-CACIB samt vinnare av championklassen var Zola (CH Barecho He's Got It All). Trea bästa hanhund var Eros (CH Barecho Just A Striking Image). Messi har redan glömt denna utställning så han minns inte hur det gick för honom....


Miranda (Barecho Devil Wears Prada) kom tvåa i juniorklassen med CK och Clådan (CH Barecho Quest For Success) blev fyra i championklassen med CK. Thea (CH Barecho Roses All Over) fick endast VG denna dag.... Bäst av våra tikar var denna dag Kylie (CH Wongan Romanza At Barecho) som blev tvåa i championklassen och sedan fyra bästa tik. 


Till vår stora glädje blev Vegas-pojken BIR!!! Stort grattis till Jill som är så duktig att hålla honom i fin form och att visa honom på ett superbra sätt!

Fr.v.: BIM Cloette's Love Supreme & BIR Barecho Yackpot Every Time


Vi hade en uppfödargrupp som blev BIR, men av förklarliga skäl (vädret då förstås som tog med sig hela vårt tält när det kom en kastvind....) så stannade vi inte till finalen med den.


Vi gick iväg för att hämta Tyra som såklart blev jätteglad över att vi kom dit, lillhjärtat mitt . Det var en jättegullig flicka som visat henne och stolt berättade att hon kommit trea, så synd att jag inte såg det - hade varit jättekul. Om jag har tur kanske någon fått med det på kort? 


Efter lite hundgrejs-shopping (den enda shopping jag gillar för den delen...) så packade vi ut i bilen, tusen tack Carro och Emma för all hjälp under dagen!


For till Mc Donalds igen, denna gång för att äta lite innan färden startade hemöver. Jag lyssnar nu på Mari Jungstedts senaste bok "Det fjärde offret", jättebra och spännande tycker jag! Den har inte fått så bra kritik - men det brukar nästan alltid innebära att de passar mig kan man väl säga.... Så det var det sällskap jag hade med mig i bilen, bättre än inget!


Såååå nu kommer vi till den biten med för lite vatten.... Igår efter att vi badat fyra hundar, startat en diskmaskin samt Henke hade duschat så visade det sig att det inte kom någe vatten. Vi har haft problem av och till med det sedan de borrade för bergvärme för ca 1 år sedan, rätt som det är så har vattnet varit slut! Då ska man tänka på att innan vi flyttade hit bodde det upp till 12 ungdomar här som man väl kan tänka sig duschade om inte varje dag - men så ganska så ofta i alla fall. Vi insåg att vi inte skulle kunna duscha själva och bada Tyra, så vad göra? Vi fick åka till Kerstin & Åke igår kväll för att fixa det där istället....


När vi kom hem så hade vattnet fyllts på så det verkade okej igen. Meeen, så imorse var det slut igen. Så tröttsamt..... Fick tvätta av mig lite med vattnet vi tagit med oss från kvällen före. När jag pratade med David under dagen så visade det sig att vi fortfarande inte har vatten. Vad som är felet nu vet vi inte helt. Om pumpen har gett upp för alltid eller om brunnen har sinat helt - eller om det kanske är så att det är båda felen? Jaaaa, väldigt jobbigt är det i alla fall.... Och ni kan tänka er vilket dåligt humör David har varit på när vi inte har någe vatten och dessutom har inte TV:en fungerat!! Himmel och pannkaka.... Men, det sistnämnda har han fått ordning på under dagen.....


Nu är vi nyss hemkomna från Å & K igen, nyduschade och med en hel del vatten med oss hem - känns lite som stenåldern här hemma just nu....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av barecho - Tisdag 2 april 18:18

  Ubbe, hanhund      Uzo, hanhund     Undis, tik     Uzzi, tik     Unette, tik     Ultra, tik     ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:44

  Taco     Toby     Tristan     Trevor     Tippo     Tango     Tally     Trisha     Tabitha     Tora   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:39

  Ubbe     Uzo     Undis     Uzzi     Unette     Ultra   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Torsdag 14 mars 16:34

I måndags, när det var sex dagar kvar till beräknad valpning så låg tempen på 37,6. Det var ju inte jättelågt och Kryddan åt upp sin mat. Hon var lika lugn som vanligt. Så jag tänkte det var falskt alarm. Tempen sjönk sedan sakta nedåt, men inga andr...

Av barecho - Söndag 3 mars 14:25

I denna blogg kommer det mestadels vara inlägg som har med kennel Barecho att göra. Om våra valpar, hundar, från utställningar mm. Jag (Helene) har skaffat en ny blogg där jag mer kommer att skriva mina tankar och åsikter inom olika ämnen, välkommen ...

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19 20 21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards