Kennel Barecho

Alla inlägg den 21 oktober 2011

Av barecho - 21 oktober 2011 21:34

Japp, då är det fredag igen - god mat måste det ju bli då förstås:

Plankstek blev det idag - såååå mumsigt. Henke åt pommes och kött istället han. Jacob sover hos en kompis ikväll, imorgon har han match igen och lite upptakt före. Tyvärr är det samtidigt som Huberts dop så han blir inte med dit.


Ett trevligt brev fick vi idag - Pärlan fick sin bekräftelse på det Internationella championatet! Så nu kan hon titulera sig C.I.E NORDCH NORDV-10 Barecho Poetry In Motion. Clådan tycker det inte är mycket att oja sig över - hon har ju haft titeln nu ett tag - trots att hon är hela två månader yngre än Pärlan....


Igår fyllde Clådan och hennes syskon fyra år, stort grattis till er i efterskott! Detta blev ju Celines (CH Barecho One Vision) andra kull. Jet (CH Wongan High Flyer) lånades hit från Australien just för denna kombination. Qaj flyttade till Island och tyvärr finns han inte kvar i livet längre pga lunginflammation. Fly hos hos Jill med kompisarna Hope & Vegas. Själv är jag oerhört förtjust i Fly och hoppas kunna hitta någon tik som jag kan använda honom på i framtiden. Tredje hanen Milo flyttade till Finland - han blev där omplacerad och bor nu där han får möjlighet att jaga en hel del. Holly bor i England - och just idag har hon blivit parad, vi håller tummarna för att det kanske kan bli någon valp till oss där.... Silvia flyttade till High Score och bor nu hos en bra familj i närheten av dom - två kullar har hon haft hittills. Quandy flyttade till Stockholm - hon ställdes ut lite i början men nu var det ett tag sedan. Hoppas hon kommer tillbaks till ringarna snart igen! Jarimba ställdes ut lite som valp - men jag har inte hört något från hennes matte nu på länge. En som är duktig på att höra av sig och skicka kort är Allis matte nere i Blekinge - så oerhört roligt att få!


 

Jag skulle försöka ta ett fint kort på Clådan igår när hon fyllde år och allt.... 

.... men som ni ser så kråmade hon sig bara i soffan.

Snälla Clådan, lite vacker kan du väl försöka göra dig i alla fall?

Bra att du sträcker på dig - men du vet man ska inte skratta sådär när man blir fotad.

Inte skratta sa jag!!


Fast du är bra söt ändå....

... älskade Ding-ding Clådan .


Lilla Ty fyller inte år idag, meeeen 9 månader blir hon minsann - så nu är det slut på valpklasserna!


Kontoret börjar mer och mer ta form - men sån tid det tar att gå igenom alla papper som jag haft legat lite här och var.... Men bra att jag fått upp alla hundböcker - blir lätt nu att ta en bok och läsa i när jag går till sängs. Har ju sååå många som är bra upptäckte jag nu när jag kollade igenom dom allihopa!


Borde komma en fredagsfräckis nu - men den kanske inte är så fräck... men jag fick mig då ett gott skratt i alla fall!

"Fem kirurger diskuterar vilka patienter som är bäst att operera.
 
Den första kirurgen säger:
- Jag gillar att ha revisorer på operationsbordet eftersom när du öppnar dem är allt inuti numrerat.
 
Den andra svarar:
- Jo, men du skulle pröva elektriker! Allt inuti dem är färgkodat.
 
Den trejde kirurgen säger:
- Nej, jag tycker verkligen att bibliotekarier är bäst, allt inuti dem ligger i alfabetisk ordning.
 
Den fjärde kirurgen bryter in:
- Vet ni, jag gillar hantverkare. Killarna har alltid förståelse när det blir några delar över i slutet och när arbetet tar längre tid än vad du har sagt från början.
 
Den femte kirurgen får alla att bli tysta när han konstaterar:
- Ni har fel allihopa. Politikerna och cheferna är de som är lättast att operera. De har ingen hjärna, inget hjärta, ingen stake och inte någon ryggrad. Dessutom finns det bara två rörliga delar, munnen och röven, och det spelar ingen roll om du byter plats på dem."

         

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5
6
7 8
9
10 11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards