Kennel Barecho

Alla inlägg den 4 oktober 2011

Av barecho - 4 oktober 2011 20:46

Japp, om en liten stund bara så är det säsongspremiär på mitt favoritprogram Desperate Housewifes - hundarna och jag är sååå laddade! Ja, Frasse också förstås..... Han är annars så nöjd idag då han har blivit införsäkrad. Jag hade totalt glömt det så det var verkligen på tiden.

Var ju ett bra tag sedan jag hade med något Frasse-kort så det kommer ett här:

Tog flera kort på Frasse och Tyra när de busade i sängen, men det blir så oerhört dåliga kort med mobilen....

Som ni förstår så har vi ännu mindre plats i sängen nu eftersom vi även har en katt i sängen förutom fyra hundar.


Molly har åkt hem idag, parad tre gånger så det borde väl räcka tycker jag! Baros har varit helt galen i henne - och hon i honom.... Man kan helt klart se att parningsvilligheten går i arv. Både hennes mor Lea och mormor Diva tyckte det var mycket trevligt med lite kärleksfullt umgänge .


Vi passade på att fota Molly innan hon åkte hem, hon har blivit så fin tycker jag!

Barecho Unchained Melody "Molly" (CH Barecho Hold Your Horses at Peasblossom - CH Barecho Later Diva). Tycker mig helt klart kunna se drag både från mamma och pappa....

Inte lätt att få till något fint huvudkort när matte just kommit för att hämta en, klart man flåsar då!

Här hade vi stoppat ett grässtrå i munnen på henne, Pernilla hade hört att det kunde göra att de hade munnen stängd. Och jo, den var nog stängd en liten, liten stund!


Lite att fira har vi haft också, först att vi nu har bott här i Berga i 7 år!! Och ja, jag vet - vi har inte något färdigt staket ännu.....


Sedan har vi också en kull som fyllt 5 år, nämare bestämt i lördags. Higgins flyttade till Värmland, till kennel Falconsprings. När han inte var så gammal blev han påkörd av en bil, men han hade sån tur så han klarade sig i det närmaste oskadd. Nu var det jättelängesedan jag hörde något ifrån honom, sist bodde han hos husse Ronny. Aston har tyvärr dragits med en del besvär under åren, nu var det ett tag sedan jag hörde ifrån honom så jag vet inte hur han har det nu. Leslie bor i Österfärnebo och han träffar jag ganska så ofta - både när han ska klippas och när husse & matte ska bort och behöver hundvakt. Luca flyttade till kennel Eschenweg i Tyskland och där har det gått riktigt bra för honom! Enda tiken i kullen, Leyla, flyttade till Holland och jag hade nöjet att träffa henne när jag var där i början av september. Stort grattis till er alla!

   

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5
6
7 8
9
10 11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards