Kennel Barecho

Alla inlägg den 7 oktober 2011

Av barecho - 7 oktober 2011 12:47

Så skönt att det är fredag igen! Även om det numera är nästan "lördag hela veckan lång" för mig..... Men, jag börjar få mer och mer struktur på dagarna nu - såtillvida att jag får mer "jobb" gjort och inte bara massa annat. Hundarna trivs då himla bra när jag är hemma på dagarna - det märks absolut. Bara så trist med inga valpar . Jag är ju van att ha valpar nästan hela tiden och inte så här långt uppehåll som nu. Senaste kullen föddes i mitten av april och nästa blir i början av december (om allt går bra vill säga). Några tecken syns inte ännu på Daphne att hon ska börja löpa - men hoppas hon också sätter igång snart!


Igår var jag och Jacob till Polisen i Gävle för att få nya pass. Bara en i kö före oss och hon som satt i "kassan" var både lättsam och trevlig, sånt gillas av mig! Avskyr som bekant sura och tvära människor som jobbar där de har kontakt med människor, snacka om att vara på fel plats. När jag åkte transitbussen från Arlanda till parkeringen i lördags så var det en så grinig chaufför. Det var supertrångt i bussen och han bara knuffade sig fram, utan att säga något alls - såg hur grinig ut som helst, usch! Tror det blir Benstockens parkering för mig nästa gång. Annat var det med den man som stod vid kontrollen av handbagaget när vi skulle kliva på planet på Gatwick. Supertrevlig och lättsam, även om det naturligtvis är allvarligt det de gör. Han var så imponerad, eller ja - låtsades väl vara förstår jag, över att jag hade lagt min nässpray i plastpåsen, tagit av mig både fleecetröja och jacka samt tagit ur datorn ur datorväskan. Inget skärp har du heller och bra skor, super sa han och sken som en sol! Gick därifrån med ett leende på läpparna - tänk hur lätt vi påverkas av människor omkring oss! Trevligt bemötande gör oss glada och otrevligt, ja - det gör oss bara griniga och irriterade .


Förutom jobb med några hemsidor så håller jag på och letar boende till Salzburg nästa år, men så svårt att hitta något bra.... Många hotell ska ha sjukt mycket för parkering och/eller höga avgifter per hund på rummet. Fattar inte varför man ska betala per hund? En extra städavgift kan jag absolut förstå, men det borde räcka med en avgift oavsett hund och antal nätter. Antar att de städar igenom rummen ordentligt först efter att vi åkt... suck....


Det blir nog så att vi stannar flera dagar där, på fredagen går grupp 8 och så var det en spanielspecial på lördagen. På söndagen är det sedan Tyras dag att ställas ut, självklart vill vår lilla apa följa med - hon ser faktiskt riktigt, riktigt fin ut nu tycker jag! Nästa utställning blir det ju juniorklass för henne, spännande....


Stort grattis till 7-åringarna i Z-kullen! Pappa till kullen är Fritz och mamma Lea. Den mest kända från den kullen är förstås Loke. Han bodde kvar här till han var knappt två år gammal då han flyttade till Vanja & Dag på kennel Winton. Vi bestämde oss för att inte ha honom kvar då det var så svårt att matcha tre hanhundar samtidigt, hade ju både hans far och så Lleyton hemma. Men fy så hemskt det var att lämna honom på en utställning, kände verkligen att jag svek honom när vi åkte hem med en hund mindre... När låten "Goodbye my lover" spelades så stortjöt jag i bilen. Han hade det förstås superbra hos sina nya ägare så det var ju inte det, men jag har så svårt för separationer  . Sedan en tid tillbaka bor han hos Dags kusin, där bor han själv och njuter nu av att få all uppmärksamhet!

Loke blir WW-08 i Stockholm, en fantastisk känsla som uppfödare!  

Zorro flyttade till Dalarna och ställdes ut en del som ung, har inte hört något från honom på länge så vet inte mycket där tyvärr. Ivar flyttade till Hälsingland - sist jag hörde ifrån honom var allt bra. Möffe flyttade till Danmark - och han har jag inte heller hört mycket ifrån tyvärr. Tyson flyttade till Västerås och han har jag inte fått många livstecken ifrån... Enda tiken i kullen, Lily - flyttade till kennel Sontocs - Sonja Claar.


Här kommer lite fina bilder från valpköpare. Jag har varit alldeles för slarvig med att sätta in korten här den sista tiden, skärpning från min sida i fortsättningen!!

Först en härlig bild på Ulla (CH Barecho Xciting Dream) som nyligen blv SACH (Sydafrikansk champion).

Här är det Elvis (Barecho Flip A Coin) som är ute i höstvädret....

Elvis igen, med en av sina leksaker.

Syrran Fran (Barecho Free Falling) har varit på utställning i Italien...

...och en annan av syrrorna, Vickan (Barecho Four Wheel Drive) har varit på detsamma, men i Finland.

Här kommer en annan av våra finska töser, nämligen Minnie (Barecho Gingerbread Cookie) - hon har också varit på utställning och fått bra resultat!

Full fart på Minnie i ringen....

Hennes bror Lincoln (Barecho Golden Boy) gillar mer att ta det lugnt han, här i bädden med sin hundfamilj i Tyskland.

Men, han kan han också - Lincoln i badtagen!

 

Söt-Lincoln  

     

Och så Lincoln igen....


Fredag som det är måste jag ju avsluta med en fredagsfräckis eller hur?! Denna gång med en något lokal anknytning....

En dam satt på tåget, då hon i samma kupe fick syn på två män som hon fann extremt attraktiva. Det hon inte visste var att båda var blinda. Damen började dansa en erotisk dans, och lät det ena plagget falla efter det andra. Ingen reaktion! Damen blev fruktansvärt otålig, klättrade upp, särar på benen och satte musen över näsan på den ene mannen. Då vrider han huvudet mot den andre och säger:
- Du, nu är vi i Skutskär!
      

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5
6
7 8
9
10 11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards