Kennel Barecho

Alla inlägg den 16 oktober 2011

Av barecho - 16 oktober 2011 20:00

... är väl ändå städning? Tog mig i kragen och städade ur kylskåpet ordentligt - och det tog nog allt som allt tre timmar. Bara att diska alla hyllor mm..... och gå igenom allt som står däri, kan ju säga att nästan hälften fick slängas. Supertråkigt - men nödvändigt, och så himla skönt efteråt!

Tog en av mina favorit-öl som belöning efteråt, sååå gott!


Igår var vi till Valbo för att kolla på när Jacob spelade innebandy, matchen skulle spelas i en gympasal till en skola. Nog för att jag har varit på många såna här ställen under åren - men aldrig tidigare på detta ställe. Minimal läktare och superdålig luft - inte ofta jag tycker det är för varmt, men det var det verkligen där. Och att jag sedan hade en människa som satt framför mig (jag stod upp för det fanns ingen plats) vars hår inte hade sett hårshampo på mycket länge gjorde inte saken bättre. Jag vet, jag vet - mina barn säger till mig hela tiden att jag är sjuk som går och mår illa över att folk är smutsiga, men jag mår så illa över fett hår och svettlukt - just när man ser att det inte är färskt svett....

Jag brukar verkligen älska att titta på när Jacob spelar - men denna match tyckte jag var obehaglig. Det var verkligen superspännande och efter att ha haft ledningen ett bra tag så förlorade de med ett måls skillnad till slut . Men, det var inte det som gjorde att det var tråkigt - nä, det var sånt aggressivt spel och så mycket fula grejer som skedde så jag tyckte det bara kändes obehagligt. Kanske har det blivit så nu för att de blivit ett år äldre och för att de spelar i en serie nu, vad vet jag? Jag kan ju också säga att hur ett lags spelare uppför sig beror mycket på tränare och föräldrar - i motståndarlaget kunde jag klart och tydligt se en stor likhet mellan spelare, tränare och föräldrar - och då inte i positiv bemärkelse denna gång....  Nåja, man kan som sagt inte ändra på någon annan än sig själv - så trots att det andra laget inte kanske agerar alla gånger på bästa sätt, så måste man själv alltid bete sig på ett trevligt sätt mot motståndarna. Att sänka sig ner till deras nivå är det sämsta man kan göra....


I förmiddags åkte David och jag in till Sandviken för att hjälpa Thomas flytta ur lägenheten. Först åkte vi till Willys och pantade flaskor & burkar, var väl två sopsäckar och lite till, 247:- blev det - bra med lite tillskott i kassan .


Det mesta var nedpackat så mesta tiden ägnade vi åt att städa ur - blev så fint efteråt så Thomas sa att nu kan jag ju flytta in igen!! Har nog missat att lära dom om grundlig städning känns det som... men förhoppningsvis har de lärt sig något annat av mig istället! Thomas följde med oss hem efteråt, imorgon ska han åka tåg hem till Göteborg igen.

David var så nöjd över att få sällskap framför nån sport på TV:en....

...och lilla lillebror blev glad att ha någon att spela FIFA12 med! Mellersta brodern tror jag också tyckte det var kul att ha storebrodern här - och jag, ja - det är nog då det är allra bäst i mitt hjärta, när dom är här allihopa barnen och alla verkar glada och nöjda .


Fick glada nyheter från Cockerklubbens Club Show igår i Västerås.

Barecho Flower Power "Björkman" (ja, lite lustigt namn kan man tycka...ha..ha..) blev placerad som trea i en stor valpklass. Hörde också att syrran i Norge, Barecho Fairy Tale "Freja" vunnit BIR-valp samt BIG-2 på NKK:s valputställning i Rogaland idag, stort grattis till ägarna till dessa gobitar!!


Ett annat trevligt resultat fick vi idag. Barecho Big Girls Don't Cry "Blenda" fick CERT, CACIB samt blev BIR på ENCI (Italienska Kennelklubbens) utställning i Campobasso. Domare var Tamas Jakkel från Ungern. Tyvärr har jag inget färskt kort på "Blenda" - men här kommer ett på henne från när hon var valp.

Sötnosen "Blenda" som valp  ,  inte illa med såna resultat på sin egen födelsedag!


Vi har två kullar att gratulera idag också! Första kullen är den som blev Malins allra sista kull. Far är danske hanen Sieger's Good Vibrations "Simon". Det som är mest känd ur denna kull är förstås "Celine" (CH Barecho One Vision). Hon var en mycket speciell valp och ung hund. Hon var också bara drygt två år gammal när hon vann BIS på SKK:s utställning i Växjö. Förresten, en lite rolig grej från den gången.... En som David känner via sitt jobb bor där i närheten och hur det var så pratades de vid ett par dagar efter denna utställning. Han som bor där hade hört att det varit en hundutställning så han frågade David om vi varit där. - Jo, det hade vi ju svarade David. - Hur gick det då, frågade han då. - Bra, vi vann sa David. Han hade ju varit och kollat på några utställningar så han frågade - vadå, vad vann ni - klassen eller? - Nä, hela utställningen svarade David. - Haha.... jätteroligt svarade han. - Jomen, det ÄR sant svarade David...  - Åh, fan.... fick han till svar då, inte vad han hade väntat sig som svar tror jag när han först frågade lite artigt om hur det hade gått. Ja, tillbaks till Celine då - hon bor hos kennel Sugarsticks sedan den hösten. Hon fick vara där under tiden vi flyttade och så blev hon helt enkelt kvar... En lösning som passade oss allihopa tror jag! Olivia flyttade till Strängnäs till Katarina med familj, Eivor flyttade till kennel Wihlthos i Småland och Ofelia flyttade till sin far i Danmark - som parningsvalp. Cooper hade vi också kvar här till han var några år - han flyttade sedan till Torsåker och blev då far till ett par kullar. Rulle flyttade till Hälsingland och till för några år sedan kom han regelbundet hit och klippte sig - nu var det ett tag sedan jag hörde ifrån honom. Zingo, Otto & Hampus finns inte i livet längre - tror inte Owen gör det heller efter flera omplaceringar tyvärr... Stort grattis i alla fall till de som finns kvar, 9 år som ni blir idag!! 
Nästa kull är B-kullen som fyller 2 år idag. Pappa till kullen är norska hanen CH Winton Man On The Moon och mor är "Elin" som numera också bor i Norge. Blenda som jag nämde tidigare flyttade till Italien. Husse har sagt att vi gärna får komma och hälsa på henne så det kanske vi gör så småningom - hon bor utanför Rom så det skulle ju vara trevligt! Vilde flyttade till Sofia i Finland - jag hade nöjet att få träffa henne när jag var i Finland förra året, får se om vi ses igen i december i år! Molly flyttade upp till kalla Vännäs - där har hon det superbra med sin matte Birgitta. Beda bor inte så lång härifrån - närmare bestämt i Österfärnebo. Hon har blivit utställd några gånger, med inte helt lysande resultat. Med lite viktnedgång tror jag det går bättre - för hon är en riktigt fin tik. Dolly flyttade till Norge - och hon var den tiken jag tänkte behålla från början. Hon såg riktigt fin ut när jag såg henne som valp - hoppas hon kanske kommer mer ut i ringarna så småningom. Ditte blev den vi behöll istället - hon hamnade sedan hos Marina i Älvkarleby, där har hon det kanonbra. Millan flyttade till familjen Medin i Uppsala. Hon har varit här när de varit borta på semester och ett riktigt yrväder man man säga att hon är! Det är väl också något som stämmer bra in på Glimmer.... Han bor hos min valpköpare Eva utanför Gävle - hon är en valpköpare som jag är så glad att ha! Vet till hundra att hon tar hand om sina hundar och älskar dom för den dom är, så härligt! Storebror Tuff har nog inte alltid  haft det så lätt med Glimmer - men han har nog börjat lugna ner sig lite nu verkar det som... Blaze flyttade till Stockholm först, men fick sedan följa med sin familj upp till Dalarna. Han har just blivit far till sin första valpkull - ska bli spännande att se vad det blir av dom! Laban flyttade först till min son Thomas - men bara för ett kort tag. Efter att ha varit hos oss ett tag igen fick vi sedan tag på ett jättebra ställe för honom i Stockholm. Var ett tag sedan jag hörde ifrån dom, men jag hoppas allt är bra!


Om ni undrar hur arbetet går med nya ingången så kan jag hälsa att det ser ut såhär just nu....:

 

Det går framåt!


Avslutar med ett foto på den vackra solnedgång som vi ser här vissa kvällar...

... visst är det vackert!  


  

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5
6
7 8
9
10 11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards