Kennel Barecho

Direktlänk till inlägg 23 augusti 2010

Norr & Ny, nu Norr & Esk ?

Av barecho - 23 augusti 2010 19:50

Tja, nu har det gått några dagar igen utan att jag har skrivit nåt här... kanske bäst det, för en del "halvsyrliga" kommentarer har jag fått från en del där det undras hur jag har tid med att skriva här.... Nåja, jag har inte dåligt samvete alls - det enda som jag skulle ha gjort under tiden jag skrivit här är att legat i tv-soffan med halvöppen mun och slutna ögon....


Helgen har då bestått av utställningar båda dagarna igen, denna gång åkte jag vägen över Mariefred till Norrköping på lördagsmorgonen. Detta då jag skulle hämta upp Jill och Elisabeth samt några av deras hundar. Det är ju så mycket trevligare att åka ihop och få sällskap i bilen, 3,5 tax och 3 springers hade vi med oss - + 3 personer då, inga problem alls i volvon!

  

Hmmm.... syns det att Clådan är Celines dotter måntro??

Jag startade hemifrån vid 03.30 och då var det helmörkt ute.... tänk så snabbt det blir mörkare och mörkare nu, så trist tycker jag. Och blir så mycket oroligare att köra då också eftersom så mycket vilt rör på sig när de vaknar till när dagen gryr. Ett rådjur höll på att hamna på motorhuven strax före Strängnäsbron - herregud, så bråttom han hade!! Hade han måntro spelat bortamatch och var på väg till frugan innan hon skulle vakna? En satans tur hade han då att han inte fick sätta livet till.... Annars såg jag mest rävar, och då ungar framförallt. Gud så söta de är! På ett ställe så såg jag nåt som blänkte längre fram, som ögonen när de reflekteras. Såg lite märkligt ut först, men så när jag närmade mig såg jag att det var ett helt gäng med rävungar! De gick på led, precis som barnen på förskolan gör när de är på utflykt! Men, en liten stackare vågade inte gå över när han fick syn på min bil som då stod still.... Men efter ett tag så tog han ändå mod till sig och sprang över till sina kompisar! Var en himla tur att ingen bil kom från andra hållet och mosade honom för då kan jag säga att jag inte blivit positiv!!


Det såg lite regnsjukt ut när vi kom fram till utställningsplatsen, och naturligtvis parkerade vi på den avlastningsplats som var längst ifrån vår ring... Tänk så bra det är när arrangörerna skickar med en karta över utställningsområdet med ringnumren utsatta så att man vet vart man ska istället för att dra runt en tung vagn över hela området.... Kan ju säga att det inte gjorde det lättare att dra när gräsmattan var så oerhört dåligt klippt, stackars de som hade småhundar - måste ju ha kommit bort helt i gräset de...


Domare i vår ring var denna dag Jan Roger Sauge från Norge. Valparna var flyttade till en annan ring, även denna gång flyttades de till Dan Ericsson (samma domare som de flyttades till i Rottneros).

Så hund nummer ett i ringen var vår Messi, och han vann klassen med CK. I klassen efter, unghundsklass kom Watson tvåa med HP. Nästa klass vanns av Fly, också han fick CK och då blev det ju lite spännande då han stod för championatet denna dag.... I bästa hanhundsklassen stod dock Messi tvåa med CERT nummer tio, och Fly blev fyra bästa hanhund - slagen då av Messi om certet.....

Clådan var på bättre humör igen, och seglade runt i ringen. Tvåa i championklassen med CK fick hon, och hon slutade sedan som trea bästa tik. Någon grupp iddes jag inte gå in med denna dag....
  
Norrköpingsvinnarna: BIM CH Goldmoore's Gold Dreamer & BIR Picabo's Playing Ice'n Fire - stort grattis till ägare och uppfödare!


När vi satt och väntade på finalerna så kom det en av de värsta regnskurar jag varit med om, måste ha varit värre än att stå i ett vattenfall att vara ute i det! Som tur var så befann vi oss allihopa i tältet som vi snabbt stängde igen totalt - men sedan slutade skuren lika snabbt som den kom - märkligt väder vi har nuförtiden måste man ju säga!

Väntan var då inte förgäves, Jill och Elisabeths ursnygga taxhane Amigo vann gruppen!
  

Amigo fick sitta fram vid mina fötter på vägen mot Eskilstuna där vi skulle sätta upp tältet inför utställningen dagen efter. Ni förstår väl att jag inte kunde motstå denna blick.... plutten då, han ville ju så gärna sitta i mitt knä - och mina små försök att få honom att stanna på golvet brydde han sig inte alls i...


Mumsig mat blev det på kvällen, fläskfilé som är nästan det enda kött jag tycker är gott - och så lite goda såser till + sallad. Efter maten så infann sin paltkoman hos mig och det var bara att dra sig tillbaka för att få lite skönhetssömn inför dagen efter, ja - för hundarna då såklart, mig behövs det ju ingen för...*hrmf*....

Gjorde ett litet försök till att blogga, men gick så satans långsamt och sånt har jag inte tålamod med...

  

Parkeringen utanför "hotell Örnberget".


Dagen efter var det då dags för en ny utställningsplats, Eskilstuna. Annars har det ju varit Nyköping som vi styrt mot efter Norrköping. Tja, vad ska man säga? Utställningsplatsen var det inget fel på, men lite trist att försäljarna stod utanför området. Dock var gräsmattorna perfekt klippta här, tack för det! Däremot måste jag säga att parkeringsvakterna borde åka till Askersund för att lära sig ett och annat, hua - vilka surpuppor jag träffade på....


Domare denna dag var en finsk dam, Soile Bister - ännu en ny domare för mig och mina hundar.

Det var 19 japanska spetsar före oss i ringen, så det blev sovmorgon ända till 06.30 denna dag - skönt!

Tältet var som sagt uppsatt redan dagen före, och det är så najs - ingen stress med att hitta nån bra plats vid ringen eller brått att få upp tältet medan man håller i hundarna.

Messi gick återigen ut i juniorklassen, endast två gånger kvar nu innan det blir dags för unghundsklass i Sofiero. Han vann klassen med CK, och Fly vann återigen öppen klassen med CK. När det så blev dags för bästa hanhundsklassen så bestod den bara av Messi, en till junior och Fly! Så nu blev det spännande.... vinnaren blir öppen klass hanen sa domare, och sällan har man väl sett nån bli så lycklig över att bli tvåa! För detta innebar ju då att han fick sitt tredje CERT och därmed sitt championat!! Stort grattis till duktiga Jill som visar honom så bra, och som kämpat på trots en del motgånger!

I tikarnas öppen klass hade vi de fin-fina systrarna Thea och Lina med, hela 16 stycken var anmälda i den klassen. Vinnare blev Thea och Lina blev trea, båda med CK! Clådan vann championklassen med CK, även denna dag på strålande humör. I bästa tikklassen så placerades Lina som femma, och till slut var det bara Thea och Clådan kvar i tävlan om första platsen... Och så glada vi blev allihopa när hon till slut pekade på Thea som vinnaren!! Stort grattis till hennes duktiga ägare Eva som verkligen kämpar och vill lära sig saker för att det ska bli så bra som möjligt! Vi är såååå stolta över dig och Thea för att ni kommit så här långt!

  
BIR Barecho Roses All Over & BIM Barecho Quite A Flyer, halvsyskon genom sin far CH Wongan High Flyer


  

Vi gick in med en grupp i rasringen, den bestod av Fly, Lina, Thea och Clådan. Vi fick HP och blev bästa grupp, men vi stannade inte med gruppen till finalerna.


Bussiga Andrea hjälpte mig både in och ut med grejorna till bilen, vad skulle jag ta mig till utan all hjälp från dig och andra?

Sedan var det bara att brassa med bilen hemöver, och strax innan jag kom hem fick jag samtal från Eva om att Thea blivit placerad som BIG-4, inte illa!

  

Sötnosen Thea med söndagens rosetter, ny fattas det bara en till blå/gul rosett så får hon den finaste av alla - den röd/gröna!!


 
 
Erika

Erika

23 augusti 2010 21:08

Menar du på fullaste allvar att någon ens har orkat kommentera att du skriver/bloggar för ofta ????
Till den surpuppan kan jag bara säga..
-Har du tid att läsa Helenes blogg så tror jag nog att hon kan få lov att skriva den.Skaffa dig ett liv och sluta anmärk på folk som gör så gott dom bara kan och lite till.
Helene jag tror vi är långt många fler som med glädje läser dina bloggar,mig ger dom då både tårar och många hysteriska skratt !

http://riesenshine.blogg.se

 
Ingen bild

Katarina H

24 augusti 2010 08:10

Håller med Erika - fattar inte att folk orkar....
Kul att Fly fick sitt championat!
Hoppas det går bra med "fostervalparna" Kylie verkar ju verkligen vara en helt underbart snäll och duktig mamma.

 
Ingen bild

Camilla Grimling

24 augusti 2010 20:55

Ja, det är då hundra gånger roligare för oss "läsare" att du glädjer oss här i cyberrymden med diverse sanslöst underhållande, givande & intressanta berättelser än å´snuffsa i soffan....
Men jag unnar dig det också, kan ju vara gott emellanåt att ta sig en lur. Grattis till alla fina resultat runt om i ringarna. "Keep On Rocking" du är ju kvinnan med stort K = Kan hålla många bollar i luften samtidigt:)
Kram från Frun på Tomten

 
Ingen bild

Gretha Klinkenberg

25 augusti 2010 15:21

Jeg ser etter om du har blogget hver dag, og gleder meg til å lese. Enkelte bryr seg om alt.
Fortsett å skriv.
Vennlig hilsen Gretha ( Norge)

Kennel Monte- Gora

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av barecho - Tisdag 2 april 18:18

  Ubbe, hanhund      Uzo, hanhund     Undis, tik     Uzzi, tik     Unette, tik     Ultra, tik     ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:44

  Taco     Toby     Tristan     Trevor     Tippo     Tango     Tally     Trisha     Tabitha     Tora   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:39

  Ubbe     Uzo     Undis     Uzzi     Unette     Ultra   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Torsdag 14 mars 16:34

I måndags, när det var sex dagar kvar till beräknad valpning så låg tempen på 37,6. Det var ju inte jättelågt och Kryddan åt upp sin mat. Hon var lika lugn som vanligt. Så jag tänkte det var falskt alarm. Tempen sjönk sedan sakta nedåt, men inga andr...

Av barecho - Söndag 3 mars 14:25

I denna blogg kommer det mestadels vara inlägg som har med kennel Barecho att göra. Om våra valpar, hundar, från utställningar mm. Jag (Helene) har skaffat en ny blogg där jag mer kommer att skriva mina tankar och åsikter inom olika ämnen, välkommen ...

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards