Kennel Barecho

Direktlänk till inlägg 8 oktober 2011

Mat och lite annat

Av barecho - 8 oktober 2011 19:20

Igår åt vi ju Potatisrullar - någonting som jag är mycket förtjust i!! Det är David som gör dom och jag som äter, bra fördelning eller hur . Eller ja, han äter väl han också....

Här är rester från igår - och nej, det är inget avhugget finger som ligger däri ifall ni blev lite oroliga....


Här är receptet på Potatisrullarna ifall ni vill prova själva:

4 pers225 grader

4 smördegsplattor

600 g potatis av fast sort

75 g smält smör

3/4 tsk salt

1 dl finhackad persilja


Finhacka persiljan och smält smöret. Kavla ut smördegsplattorna en halv gång på längden och dela vardera två. 

Skala och finriv potatisen på rivjärn ner på en ren (ja, vore ju märkligt om den skulle vara skitig?!) handduk. Vrid ur det rivna hårt i handduken, men får ut drygt 2 dl vätska.

Blanda potatisen med persilja, salt och smält smör. Lufta med en gaffel och fördela på degen. Rulla ihop och lätt rullarna med skarven ner på smord plåt med bakpapper (fast vi använder alltid en ugnsfast form).

Grädda rullarna mitt i ugnen 15-20 minuter. De passar jättebra till kött - men jag brukar äta dom bara med beasås jag .


   

Ikväll blir det dock hemma-pizza, bakad av vår egen pizzabagare här hemma. Det är de enda pizzorna jag verkligen gillar men så får jag ju bestämma helt själv vad som ska vara på också! Färska champinjoner, orange paprika, färska tomater och minimalt med ost - och så bea till det!! Det är vad jag kallar pizza! Fattar inte varför de inte går att köpa såna på pizzeriorna....


Vi började dagen idag med att bada och föna tre av de hundar som ska med till Sundsvall imorgon. Åkte sedan till Sandviken för att kolla på när Jacob spelade innebandy - de vann med 15-1, och det kändes rättvist. Mammas älskling gjorde två mål och två assist - så duktig så!


Sedan hem för att bada och föna ytterligare två. 

Baros var inte imponerad av att behöva bli duschad av husse...

...då gillar han betydligt mer att bli fönad.

Fast lite lidande måste han se ut förstås....


De yngre var ute på baksidan nästan hela dagen idag i det fina vädret. Här är det Greven som har den åtråvärda leksaken... (ingen fattar hur det kunde bli så??).

Mirror, mirror på väggen där - säg mig vem som vackraste huvudet har? Mirre, Mirre - blir svaret lätt!

Luca på språng...

... Gizza luftar öronen lite.

Och Greven, vad gör han då? Sitt allra bästa nummer, ser korkad och hur söt som helst ut !

Frasse var väldigt nyfiken på tygburen som vi ställt upp....

Men sedan hittade han något ännu bättre!

Shit, det rör på sig därnere!!!

Blir det fisk till middag idag tro?            



 
 
Ingen bild

Erika

8 oktober 2011 20:34

Baros i badet.......kan det bli mer lika.Fina fina Pam <3.
Jaaaa Grevens uttryck det är....jaa va är det? Vore han tik kunde han ha hetat Bolla =)

barecho

8 oktober 2011 20:39

Visst är han sjukt lik Pamela.. håller helt med dig där! Ja, Greven - vad ska man säga, man kan inte annat än älska honom, eljest är bara förnamnet när det gäller honom:-))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av barecho - Tisdag 2 april 18:18

  Ubbe, hanhund      Uzo, hanhund     Undis, tik     Uzzi, tik     Unette, tik     Ultra, tik     ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:44

  Taco     Toby     Tristan     Trevor     Tippo     Tango     Tally     Trisha     Tabitha     Tora   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:39

  Ubbe     Uzo     Undis     Uzzi     Unette     Ultra   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Torsdag 14 mars 16:34

I måndags, när det var sex dagar kvar till beräknad valpning så låg tempen på 37,6. Det var ju inte jättelågt och Kryddan åt upp sin mat. Hon var lika lugn som vanligt. Så jag tänkte det var falskt alarm. Tempen sjönk sedan sakta nedåt, men inga andr...

Av barecho - Söndag 3 mars 14:25

I denna blogg kommer det mestadels vara inlägg som har med kennel Barecho att göra. Om våra valpar, hundar, från utställningar mm. Jag (Helene) har skaffat en ny blogg där jag mer kommer att skriva mina tankar och åsikter inom olika ämnen, välkommen ...

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5
6
7 8
9
10 11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards