Kennel Barecho

Direktlänk till inlägg 10 februari 2010

Lååååång dag

Av barecho - 10 februari 2010 20:08

Det har varit en lång dag idag..... först jobba hela dagen, och sedan avdelningsmöte på kvällen så nu är det inte mycket kvar av dagens ranson av ork....  

Jag vaknade först i morse med sprängande huvudvärk   , David fick gå upp och ta upp en treo och nässpray till mig innan jag överhuvudtaget kunde ta mig upp. Hundarna är normalt sett helt galna i sovrummet när jag vaknar då de vill ha frukost, men de känner på sig när jag inte mår bra och då ligger de kvar och väntar.

Sedan efter lite frukost och en dusch så mådde jag mycket bättre, bara att ta sig ut och borsta av snön från bilen, för hundraelftegångeniår, och köra iväg till jobbet. Jacob var lite upprörd då han trodde att han skulle komma försent, men kl. 08.00 körde vi in på skolgården så inga problem där, morsan kan man lita på  ! Det är ju så praktiskt när jag jobbar på den skola som han går i, de flesta dagar åker han med mig både dit och hem. Jag jobbar just nu på en av Årsunda förskolas avdelningar som är för 4-5 åringar, och den här avdelningen ligger i skolans lokaler - ett stenkast från förskolans egen byggnad.

Jag gjorde ett test på FB igår "vilket djurdjävul är du?", och svaret jag fick var - Apsatan, med denna beskrivning: Du är sjukt social och bryr dig om dina medmänniskor (meddjur!). Du gör dumma saker som andra finner underhållande. Du är dessutom ganska dum i huvudet, tyvärr. Att det sistnämnda stämmer fick jag belägg för idag då jag läste tidningen....  Såg då en annons där det stod att det skulle vara festivalyra i Sandviken nu från och med idag, stod nåt om ett festtält som skulle vara där. Och då ramlade poletten ner.... Henke sa till mig för några dagar sedan att de från hans klass skulle spela på stan på torsdag och att jag kunde komma dit och lyssna om jag ville. Han betonade dock att jag inte alls behövde göra det då han inte gillade det de skulle spela, var schlager sa han. Jamen, självklart kommer jag och tittar sa jag (och undrade samtidigt varför i all världen de skulle spela schlager när de inte gillar det....). Men, då när jag läste tidningen så förstod jag ju helt plötsligt att det berodde på att det är melodifestival på Göransson arena i Sandviken på lördag.... ja, herregud, stackars barn med en så korkad mor....  

 
 
Ingen bild

Mia Persson

11 februari 2010 10:25

Hej Helen
Jag bara älskar att läsa din blogg, man får sig ett gott skratt varje gång. Du är suverän att formulera och skriva. Ha en bra dag.
Kram Mia

 
Ingen bild

ulrika sohlin

11 februari 2010 13:14

Hej!
Det är så roligt att läsa bloggen, det känns som om jag känner dig väldigt väl, men det är väl för att du delger av dig själv varje dag, i vilket fall som helst så gillar jag dig, kram Ulrika

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av barecho - Fredag 22 mars 05:44

  Taco     Toby     Tristan     Trevor     Tippo     Tango     Tally     Trisha     Tabitha     Tora   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:39

  Ubbe     Uzo     Undis     Uzzi     Unette     Ultra   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Torsdag 14 mars 16:34

I måndags, när det var sex dagar kvar till beräknad valpning så låg tempen på 37,6. Det var ju inte jättelågt och Kryddan åt upp sin mat. Hon var lika lugn som vanligt. Så jag tänkte det var falskt alarm. Tempen sjönk sedan sakta nedåt, men inga andr...

Av barecho - Söndag 3 mars 14:25

I denna blogg kommer det mestadels vara inlägg som har med kennel Barecho att göra. Om våra valpar, hundar, från utställningar mm. Jag (Helene) har skaffat en ny blogg där jag mer kommer att skriva mina tankar och åsikter inom olika ämnen, välkommen ...

Av barecho - Fredag 1 mars 07:49

Denna kull är Ziris andra kull hos oss, förra kullen föddes för 1,5 år sedan, i den kullen blev det sju valpar. Att det skulle bli fler denna gång misstänkte vi ganska tidigt, för redan när hon gått fyra veckor började magen växa - och det snabbt! De...

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards