Kennel Barecho

Direktlänk till inlägg 28 februari 2010

Vad är det för dag idag?

Av barecho - 28 februari 2010 19:46

Vad är det för dag idag? Vad är det för dag idag? Jo, det är sista OS-dan, hurra, hurra, hurra!!!!!!!!!!!   Kanske inte är alla som känner så, det kan jag förstå, men själv är jag väldigt nöjd att livet nu återgår till det normala. För jag blev lite orolig för mig själv när jag tittade på finalen i damernas curling!   Visserligen så var jag vaken för att jag skulle hämta Thomas vid bussen 02.00 på natten, men ändå... jag höll mig vaken och måste erkänna att det faktiskt var spännande de sista minuterna....   Jag trodde att det var färdigt efter första omgången, och när David berättade att det var hela tio omgångar trodde jag inte att det vara sant... Men, hur som helst så såg jag alltihopa - och då kan man ju bli lite orolig vart världen är på väg....

Igår var vi in på Träffen i Gävle och tittade på när Jacob spelade innebandy, de fick storstryk, men så är det ju - man kan inte vinna jämt!
  

Jacob är fokuserad....

  

Storebror är med som publik, aningens bakis för dagen....

Idag har jag varit i Söderhamn på inoff. utställning! Var lite tveksam igår ifall vi skulle åka eftersom vädret var allt annat än bra - när vi var på väg hem från Jacobs match igår så var RV80 avstängd då det tydligen var 4-5 olyckor som hänt där på kort tid pga halkan...   Men, hur det var så tänkte jag - vad sjutton jag ska ju bara till Söderhamn, kan väl inte vara några problem? Och det var det väl inte heller för mig, men jag kan ju säga att det är inte så konstigt att det har hänt massor av olyckor på E4 mellan Söderhamn och Gävle sista tiden! Det är så trångt med all snö, och det verkar en del inte fatta! De kör om och gasar allt vad de kan och bara skaaaaa förbi, trots att skyltarna visar att vägen går ihop om 400 m....   Hua, nästan så jag höll för ögonen ibland!   

Ja, som sagt - utställningen var en inofficiell utställning som Söderhamns KK arrangerade, det är en lokalavdelning till Hälsinglands Kennelklubb. Utställningen var i en tennishall på Hällåsen, en jättebra hall för utställning. Skivorna som låg utlagda på golvet var väl ingen direkt "hit" för hundarna, men det låg ganska så mycket mattor i ringarna så det var ändå ok.

Henke hade lovat att följa med mamma, han började tveka när han fick höra att vi skulle åka redan vid 06.30, men lovat är lovat, eller hur?!

Vi hämtade upp Thomas och hans tjej Therese vid deras lägenhet i Söderhamn, deras hund Leeds skulle ju också vara med.
  
Här var mitt sällskap för dagen, jättekul att få umgås med äldsta sönerna en hel dag!  
Leeds var först ut av våra hundar, han stod helt perfekt men gillade inte alls mattorna och vägrade i princip att ta ett steg... av den anledningen fick han inget HP. Syrran Bitte kom därefter, hon var först lite tveksam också till underlaget - men med lite övertalning a´la köttbulle så gick det bra! Hon fick HP och blev då BIR-valp. Sedan var det stordrummeln Messis tur! Han är också duktig att stå,
   
men har liksom inte fattat det där med att springa fint, han tror att det är först i mål som gäller... men efter några varv så lugnade han ner sig och travade på riktigt bra. Även han fick HP, trots att han tog en kisspaus under bedömningen....  
  
Syrran Marta är så himla glad, glad, glad - svansen går hela tiden så hon kommer nästan ur balans.... Hon försöker att trycka sig ner i kopplet, minns hennes storebror Prinsen som gjorde precis lika i början, så det gör att hon kanske inte har så lättbedömda rörelser varje gång... men vem har sagt att det ska vara lätt att vara domare? Man får titta snabbt ibland helt enkelt!! Hon fick HP och skulle sedan möta Messi i BIR/BIM-valp. Anna var snäll och hjälpte mig att visa Marta då jag inte lärt mig ännu att visa två hundar samtidigt....  
Messi var den som gick segrande ur striden även denna gång.
Sedan var det en låååång väntan på finalerna, och finalerna sedan... ja, herregud så många...   först var det 10 gruppfinaler i valp1, sedan 10 gruppfinaler i valp2, 10 gruppfinaler i junior, 10 gruppfinaler bland vuxna. Och sedan var det då dags för de 5 bis-finalerna.... ja, det blev mer än lovligt segt kan jag säga... även om speakern som var lite yr för tillfället muntrade upp det - var lite annorlunda än vad man är van med kan man väl säga utan att överdriva....  

Bitte skötte sig jättebra i gruppfinalen, hon sprang som värsta utställningsmaskinen i den stora ringen - oj, så glad och stolt jag blev!!  
  
Stå kan hon också:
  

Hon vann grupp8 av valparna i valpklass1 (4-6 mån), jätteroligt!!
Sedan var det Messis tur, och när han fick springa på lite större ytor så gick det bättre, här har han just fått reda på att han vunnit gruppfinalen för valpklass2 (6-9 mån)
  

Till slut var det då dags för BIS-finalerna, först var det Bittes tur och hon slutade som BIS-2, slagen av en jättefin Whippet som syns i förgrunden på fotot nedan:
  
Messi ville ju inte vara sämre utan han slutade även han som BIS-2 men då slagen av en lika fin Fransk Bulldog!
  
Jag var mycket nöjd med dagen, syftet var ju att åka dit för att träna med våra yngsta som verkligen behöver det... Och så kom jag hem med 2 x BIS-2 valp!!  
Nu blir det nattinatti för mig, även om det var en kort resa så är jag trött som vanligt efter att ha kommit hem från utställning.....  


 
 
Ingen bild

Vanja

28 februari 2010 21:20

Gratulerer så mye med en vellykket dag! Man lever seg så inn i det du skriver, det er nok flere enn jeg som vet hvordan laaaange utstillingsdager med mye venting og yre ungdommer kan kjennes... Supergøy å lese hvordan det gikk med dagisbarna med Frøken Helene i spissen - samt å se bilder av det hele :-)

Mamma Elin, Pappa Apollo og Farmor Liza er kjempestolte over Leeds og Bitte, nå venter vi bare spent på fortsettelsen!! Pärlan velger å ikke uttale seg om sin halvbror Messi..... :-§

God natt!


Klem Vanja & co

 
Ingen bild

Solveig

28 februari 2010 21:35

Grattis med de fine resultatene. Jeg ser at, om man ser bort fra tegningene, så finnes det en kopi av Messi her hos oss :) - og denne her vil også helst først i mål!

 
Ingen bild

Kerstin

28 februari 2010 21:40

Grattis till 2x BIS Valp. Inte illa jobbat. Men så har du skitsnygga hundar också.

 
Ingen bild

Sofie

28 februari 2010 23:00

Grattis till strålande debut med Bitte! Hon ser Jättefin ut :-) Kul att det gick bra med Messi oxå som även han ser Fin ut! Skönt att OS är över snart.

 
Pia

Pia

1 mars 2010 08:22

Grattis till finfina resultat!

http://www.lillablidkulla.se

 
Eva

Eva

1 mars 2010 15:20

Grattis till kanonresultat! Önskar bara att jag själv hade kunnat vara där...

http://www.engspringer.cybersite.se

 
Erika

Erika

1 mars 2010 17:06

Du ägde helt enkelt !
Åhh snygg Messi,min favvo !
Jaa dom är ju så fina allihopa ,men han har jag tyckt från början är asläcker.

http://risenshine.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av barecho - Tisdag 2 april 18:18

  Ubbe, hanhund      Uzo, hanhund     Undis, tik     Uzzi, tik     Unette, tik     Ultra, tik     ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:44

  Taco     Toby     Tristan     Trevor     Tippo     Tango     Tally     Trisha     Tabitha     Tora   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:39

  Ubbe     Uzo     Undis     Uzzi     Unette     Ultra   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Torsdag 14 mars 16:34

I måndags, när det var sex dagar kvar till beräknad valpning så låg tempen på 37,6. Det var ju inte jättelågt och Kryddan åt upp sin mat. Hon var lika lugn som vanligt. Så jag tänkte det var falskt alarm. Tempen sjönk sedan sakta nedåt, men inga andr...

Av barecho - Söndag 3 mars 14:25

I denna blogg kommer det mestadels vara inlägg som har med kennel Barecho att göra. Om våra valpar, hundar, från utställningar mm. Jag (Helene) har skaffat en ny blogg där jag mer kommer att skriva mina tankar och åsikter inom olika ämnen, välkommen ...

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards