Kennel Barecho

Alla inlägg den 2 juli 2010

Av barecho - 2 juli 2010 19:48

Ja, så var det semesterdags då  !! Normalt så himla efterlängtat - men det känns inte någe speciellt alls just nu faktist.... Det kan ju bero på det tragiska som har hänt, eller så beror det på att jag bara har tre veckor nu kanske?
Iofs har jag aldrig varit så hysterisk över att ha fått semester, jag har heller aldrig lidit av någon semesterångest när semestern väl är slut.... Nä, tiden går så himla snabbt så jag hinner inte med - rätt som det är så är det sommar och semester igen!


Det kan också bero på att jag har haft fullt upp sedan jag slutade för dagen, David och Jacob åkte till Vansbro i morse för att Jacob ska delta i en fotbollscup där fredag-söndag. Så alla förberedelser för helgens utställningar har jag fått stå för själv.... Ja, lite städning hann vi med igår + att David packade bilen med de tunga grejerna. Men, dammsugning och skurning av golv, samt bad och föning av tre hundar samt packning av övriga grejer har jag fått gjort själv. Inte så märkvärdigt kan man tycka - de flesta gör väl detta jämt kanske! Men, jag är bortskämd med att David badar alla hundar, och att vi hjälps åt med allt annat också. Som bekant så är ju inte min kropp helt tiptop längre....  


En trevlig dag har det dock varit på jobbet, vi hade bara två barn under hela dagen och det är ju härligt då man verkligen hinner umgås med dom då!! Först gick vi på en promenad i morse, vi gick till kyrkogården och tittade lite på gravar och annat. Så himla fridfullt och fint det var där... Och så mycket kloka funderingar barnen har.... Sedan hamnade vi på en annan avdelnings födelsedagskalas för ett par barn, och så det bästa av allt - vi fick gå till Strandbaden och äta. En förälder bjöd oss på mat där, så det var Inger, Christina och jag + de två barnen som traskade dit för att få en bit mat. Pasta Carbonara blev det för min del, big surprise, eller hur?!


När jag sedan kommit hem från jobbet så ringde Henke. Han åkte på Peace and Love-festivalen i måndags, och hade meddelat att han skulle vara kvar där till på söndag. Men, så ringde han idag och ville hem.... Hmmm.....var det inte samma sak som hände förra året?? Det känns bekant...

Jag hade ju fullt upp idag som sagt var, så jag frågade om han inte kunde ta en buss eller tåg till Sandviken. Nja, det lät han inte så sugen på - hade mycket packning och inte orkade han med byten osv...

Så jag chansade och ringde Carina som bor i Borlänge - typiskt nog så var hon i bilen på väg till Borlänge från Gävle... Om Henke hade sagt nåt tidigare så kunde hon ju ha skjutsat hem honom!! Men, nu gick inte det....
Carina är ju mamma även hon så hon förstod väl min frustration, hon erbjöd sig att åka till festivalen och hämta upp honom och se till att han kom på tåget som gick en knapp timme efter när vi talades vid. Så hon hämtade upp honom, och satt honom på tåget - hon fick t.o.m lägga ut för hans biljett då betalkorten inte fungerade där. Tusen, tusen tack Carina för hjälpen, är så glad att ha dig som min vän!!  


Jag åker härifrån vid 04.00-tiden imorgon bitti, och åker då över Vansbro så att jag kan lämna de saker som David har glömt, nån som blev förvånad?? Rottneros Park är då målet, SSRK har utställning där imorgon och så har Springerklubben sin årliga Club Show där på söndag. Det ser lovande ut på vädret, men vi vill ju ha det lagomt - inte för varmt, och inte för kallt eller regnigt.... inte så lätt att vara vädergud heller...


Nån fredagsfräckis blir det inte denna vecka...

Men ett litet kort kan jag dock bjuda på, det är från Världsutställningen i Danmark förra veckan:
 
Från vänster: "Loke" CH Barecho Zimply Zuper Res-CACIB och "Tabasco" CH Sieger's Pool Position CACIB 






Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards