Kennel Barecho

Alla inlägg den 8 juli 2010

Av barecho - 8 juli 2010 22:38

Japp, så då sitter jag här igen - uppe så här sent..... vad är det som händer? Man ska ju bli tröttare på kvällarna när man blir gammal - men förvånade för alla, så verkar jag vara tvärtom! Ingen sömn blir det heller innan vi drar mot Tvååker vid 01.30- tiden i natt. Jag får väl sova i bilen under tiden som David kör och lyssnar på nån bok....


Första veckan har snart gått på semestern, och inte har jag då fått mycket vettigt gjort!! Mestadels hållt på med valparna - är väl vettigt iofs.... Men, skulle kanske ha gjort nåt mer "nyttigt" också. Känner mig så himla nöjd med valparna, och lilla Miranda... - det var länge sedan jag kände mig så förväntansfull vad det gäller en valp:
  
Åtta veckor gammal idag....
  
Här är hon sju veckor gammal, tycker hon påminner mycket om Celine som valp faktiskt.... inte så konstigt kanske då Celine och hon har samma farmor, Sieger's Wagtail. Och även deras farfädrer är släkt...

  

Här är Celine 8 veckor gammal.... ganska så lika, eller hur?

  

Men huvudet, både på utsidan och på insidan är mamma battingen upp i dagen!!


Dagen idag har ägnats åt att åka till Hamrånge till veterinären för koll, chip och vaccinering av valparna. Alla blev godkända - och inte en enda kräktes!! Måste vara rekord.... ja, en bajsade såklart så att jag fick nåt gott att lukta på under vägen upp....


Sedan har det varit städning, och bad/föning av de tre som ska med oss till Tvååker; Clådan, Sanne och Messi.

Och så packning, och åter packning - känns som jag inte gör annat nu....

  
Ja, här är en del av packningen - David är nu förärad en egen leksak från sitt jobb - så nu kan vi sitta mittemot varandra vid köksbordet framför varsin dator - härligt!!


Det blir David och jag som åker ner inatt, sedan så åker han tåg från Varberg till Katrineholm, för att sedan ansluta till resten av släkten och älsklingen Jacob för att delta i släktmästerskapen i golf som går av stapeln i Malmköping under lördagen.


Hur jag ska lyckas ta mig både in och ut från utställningen själv återstår att se.... men, vi får väl se hur många rundor jag får gå?
Efter det så sammanstrålar jag med de andra jag också - får väl se hur pigg och positiv jag är då.... Spydiga kommentarer om hundarna eller så undanbedes för den som säger dets egen skull.....he...he...

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards