Kennel Barecho

Alla inlägg den 10 juli 2010

Av barecho - 10 juli 2010 12:43

Tänk så olika man kan tycka.... och ändå liksom tro att det är en själv som har rätt, och alla andra som tycker något helt annat har fel....ganska så fascinerande egentligen med sådana människor...Sådana människor får mig osökt att tänka på mitt favoritordspråk "Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka är så fulla av tvivel".  Nåja, man ska inte ödsla tid och energi på såna, utan tänka på alla underbara människor som finns istället!!


Vi åkte hemifrån vid 01.15-tiden natten till fredag, och nån sömn blev det ju inte för mig före. Jag hade tänkt att sova i bilen, men det gick ju inte helt bra med tanke på att jag hade lilla Duke med oss - plus att min mage inte alls var i balans. Tror vi stannade fyra-fem gånger på vägen ner (tur det finns så många toaletter efter vägarna nu när de flesta mackar var stängda....).
Frida tyckte att vi skulle åka över Göteborg till Tvååker - men som så många gånger förr tyckte vi att vi visste lite bättre än henne...så vi åkte över Borås istället och vad kan man säga....   Det gör vi inte mer, fy så himla tråkig och krokig den vägen var, och hur många rondeller finns det egentligen i Borås - nån som vet?? Måste vara tresiffrigt i alla fall...


Vädret var lite mulet till en början i Tvååker, och det var ju skönt för både två- och fyrbenta, efter någon timme var det dock lika hett som det var i Rottneros i lördags. Domare denna dag var Frank Kane från England. Messi och Vegas var först ut av våra hundar, Messi kom tvåa i juniorklassen med CK och Vegas blev fyra - med en slät etta. Sedan var det Sannes tur, även hon blev tvåa i klassen med CK. Och sist då, Clådan - som inte alls var påverkad av värmen. Hon har börjat med nåt nytt nu när hon springer i ringen - ska nafsa lite lekfullt i mina byxor när hon springer - hon är väl för go den hunden...  
En tredje plats i klassen blev det för henne, och samma plats fick hon i bästa tik.


Började kännas på att jag inte sovit något efter att rasen var klar - ni vet när man blir så trött så huvudet bara värker och man känner sig lite halvyr - som om kroppen befinner sig ett par decimeter från huvudet typ....  
Tanken på att åka tillbaks dit dagen efter, utan David - vilket då innebär att jag skulle ta in och ut alla grejer själv + att det skulle bli skitvarmt, 30 grader i skuggan kändes väldigt jobbig....och sedan var jag inte helt bra i magen heller, och ni vet hur det är... När man börjat fundera på nåt, då har man ju liksom egentligen redan bestämt sig. Så, jag kände helt enkelt inte för att ställa ut dagen efter - och då ska man ju heller inte göra det!


David verkade också nöjd att slippa åka tåg, och Jacob var jätteglad att mamma skulle dyka upp en dag tidigare. Lilla gullungen   - man måste ju passa på och umgås med dom så länge de står ut att vara med en i samma rum som sin töntiga mamma!  


Sant och gjort, vi packade in oss i bilen och efter ett par mil blev David trött så jag körde nästan hela vägen upp till Malmköping, och hotell Plevnagården som var vårt mål. Det gick hur bra som helst, var som jag inte ville känna efter hur trött jag egentligen var... Och så med bra musik på stereon att sjunga till - sedan hade jag en egen liten tävling också. Sånt piggar ju alltid upp! Frida sa att jag skulle vara framme 19.17 när jag tog över ratten, och när vi var i Norrköping stod det 19.01 - så jag sa till David att några minuter till ska jag nog köra in.... Blir nog 18.56 som jag kör in vid hotellet.... -Tror jag inte du klarar sa han...  Så när det återstod ca en mil och det stod 18.56 som beräknad ankomsttid var jag såååå nöjd   - nu gällde det att försöka köra så att den höll den tiden. Men, shit också - den slog om till 18.55 David var mycket nöjd kan jag säga när vi var framme - är nog bara när man är så trött som vi var som man kan roa sig med nåt dylikt!

 
Kvällen var som ett töcken sedan, var som sagt oerhört trött - och hungrig. Menyn bestod av en kycklingrätt -med ädelostsås (som jag såklart inte gillar....), en lammrätt och så en kalvrätt för över 200:-.... + plus fiskrätter då. Inget av detta passade mig, så jag beställde en barnportion med köttbullar, potatis, gräddsås och lingon. Hur jävla gott som helst!! Tjejen som jobbade igår kväll var oerhört trevlig, hon gjorde liksom allt där - serverade, var receptionist - you name it! Allt med ett strålande leende på läpparna hela tiden, visst blir man glad av att träffa såna människor.


Jag sov sedan som en klubbad säl.... om det var varmt eller inte i rummet har jag ingen aning om, var nog i koma under hela natten...  


Vaknade upp vid 07.30 och först var det matning av hundarna, med en liten morgonpromenad efteråt. Fina omgivningar här omkring - en ekorre såg vi också - och Sanne höll på att vrida av sig huvudet för att kunna se vad den gjorde uppe i trädet.
Efteråt var det dags för vår frukost - tog oss upp till huvudbyggnaden där det var som en bastu där maten stod uppställd... Stod fyra lika filförpackningar uppställda, inte ens på ett kylfat. Kände på dem, och ja - pissljumna kan man väl säga att de var. Varm fil, nja - inte min grej riktigt... Letade efter mjölk, men hittade ingen kall sån. Så jag frågade en kvinna som verkade jobba där (var tydligen ägaren fick jag reda på sedan) om det fanns någon kall mjölk? Det finns en kanna där fick jag snäsigt till svar - nja, sa jag - den var ju inte direkt kall. - Kallare än så kan den inte vara var det svar jag fick! - Vet inte om de inte har hört talas om kylskåp eller sånt här?? Hon fräste åt nån anställd där också - skär inte så tjocka skivor! - Nä, från att ha fått ett så bra intryck av stället igår kväll så ändrades det totalt... Och nu ser jag hur mycket som helst som jag inte gillar....   Visst är det konstigt? Om bara människorna är trevliga och man trivs, så ser men negativa saker som "charmiga" istället för "pestiga"...

  
Frukost utomhus, härligt!!
  
Melker fick mosade katrinplommon med gröt till.... gröten såg väl okej ut, men det andra....huvva.....
  
Han åt dock med god aptit!
  
I källaren på det gröna huset har vi vårt rum...

  

...bra är att vi kan parkera bilen utanför, och att det är skugga där hela tiden.

  
Mindre kul ser baksidan ut.... bredvid bilen ligger ett skitigt, kasserat täcke - mycket ofräscht...

  
Rummet är minimalt, en dubbelsäng + en extrasäng - that's it! Inte ens ett skrivbord finns där...

  
Badrummet är inte så stort, och inte heller handfatet - så necessärerna får vi ställa utanför på ett litet bord

  
Vi glömde tyvärr förstoringsglaset hemma så lite svårt att se på TV... men, just ja - det gör inget för det är bara kanal 1,2, svt24 samt Eurosport - och så måste man gå fram till TV:n för att byta kanal - herregud, gjorde vi verkligen så förut????

  
Clådan vill sitta nära matte....
  
Melker tog sig en power-walk på morgonkvisten...

  

.... men vilade upp sig hos farfar sedan. - Okej, Melker - var fisken så där stor som du drog upp? Nja, vet inte det jag, vad säger Pappsen om det....Eller nähä, han hade sprungit till skogs då för han blev så rädd när han hörde ordet fisk...just ja....
  
Älsklingen borstar tänderna...

  

... innan han, David och Gustav gick till stranden för ett morgondopp

  

Vi tänkte Clådan skulle få ta sig ett dopp, vad hon tycker om saken syns va?
  
Okej, jag går väl ut då.....
  

...men snabbt in igen till matte!


De som ska spela golf har dragit iväg till golfbanan, för mig blir det nog en lugn dag känns det som... Får se vad Jacke vill göra, han vill nog bada - men jag vill helst inte att han är i solen de varmaste timmarna när det är såhär varmt. Vi har också bettat på vilken vi tror vinner och på vilken poäng, Jacob har satsat på Pappa, Farfar och Oskar - jag har satsat på David och Nisse...






Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards