Kennel Barecho

Alla inlägg den 3 oktober 2010

Av barecho - 3 oktober 2010 16:13

...dagen före kan man väl säga att det är här idag....

Nåja, så farligt är det inte - lite trött och seg bara, svårt att komma igång. Och har man inte kommit igång nu när klockan snart är 16.30 så känns det ju inte som om det blir nåt komma igång alls idag. Men, so what - man måste ju få ta det lugnt ibland också. Eller ja, jättelugnt blir det ju inte såklart - hundarna ska ha allt sitt som vanligt ändå, och lite uppdatering av hemsidan ska väl hinnas med idag det också.

Så hur var gårdagen då?


Ja, till en början såg det inte lovande ut för fotbollscupen när det var sån dimma så att man inte såg mer än typ två meter framför sig! -Nu måste du vara försiktig när du spelar sa jag till Jacob - så att du inte springer ihop med nån för att du inte ser dom. Blicken jag fick från David och Jacob var väl, vad ska man säga....., ja - man fick inte intrycket av att de tyckte jag var den vassaste kniven i lådan liksom.....  

Det var alltså Jacobs lag P-99 som arrangerade denna cup, första gången de gjorde det var förra året och tyvärr var det inte riktigt lika många lag detta år - mycket kanske för att cupen låg senare i år.

Vi föräldrar var uppdelade på olika uppgifter, och jag hade på min lott att stå i kiosken första passet ihop med Lotta.

Det var väldigt lugnt i början, mest kaffe som köptes för att de behövde nåt värmande tror jag! Men, var lite plock ändå såklart - mycket som ska fram och prissättas när man står första skiftet. Varje familj hade bakat något som vi sålde som fikabröd, och det fanns såååå mycket gott där - jag hade kunnat livnära mig i flera veckor på det jag!

Första matchen som Jacob spelade fick jag titta på genom luckan i kiosken så det blev inte så mycket jag såg. De vann dock med 3-1 mot Hagaström.

  

I bakgrunden är kiosken där vi hade försäljningen, och utanför där var också hamburgargrillen. Ni som var på vårt jubileum kanske känner igen er?

  
Sedan fick jag möjlighet att se tre matcher, här är det Söderala de möter (Jacob i röd väst med ryggen åt kameran) och den matchen slutade 9-0 till Årsunda... så ni förstår väl att jag tyckte synd om de andra laget då, usch - gillar inte alls när man ser hur besvikna de blir.... Jacob gjorde mål i den matchen, och det var ju jätteroligt förstås!
Före det hade de mött Stensätra där det blev 2-2, och Bollnäs där de vann med 3-0.
Sedan åkte jag hem till hundarna en lite längre stund, så jag missade matchen mot SIF som de dock också vann, men 2-0 denna gång.

Sedan var det dags för sista matchen, mot Högbo.

  
Så här står de alltid innan de börjar spela, och deras ramsa är "Sassa brassa mandelmassa, vi vill höra nätet rassla" - den har de haft sedan de började i 5-års åldern... så gulligt tycker jag!


De var nog lite trötta efter allt spelande, och denna match var den enda som de förlorade, 1-3 blev resultatet. Sedan var det bara att plocka ihop, och städa ur omklädningsrummet (det värsta i alla fall) så det var ungefär som på utställningarna. Vi var bland de första där på morgonen, och en av de sista därifrån....

Miranda var med en sväng på slutet, är ju himla bra miljöträning med så många människor och så mycket spännande att titta på!

  
"Men, vad är det som kommer där borta?" - är det en häst eller en hund?

  
"Äsch, tar den här pinnen och tuggar på istället....."


Så hem för att ge hundarna mat, duscha och piffa till sig lite   .

19.00 skulle vi vara tillbaks där för att ha föräldrafest. Vi hade det förra året också, och vi hade så oerhört roligt. Vi är ett härligt, sammansvetsat gäng som verkligen trivs ihop, och det smittar nog av sig på våra barn. Så att våra barn faktiskt är en väldigt lugn klass, och som vi fått höra många gånger, tar hand om och är snälla mot varann - det tror jag är vår förtjänst!
För visst tar våra barn efter både våra bra sidor, och tyvärr även våra mindre goda....


Samtliga föräldrar var på festen, som är barnförbjuden kan jag väl nämna...
Vi var 26 stycken, och vi blev ihopparade direkt vi kom dit. Jag fick Jocke, Jonathan och Majas pappa till bordsherre eller vad sjutton det nu heter? Bordsdam har man ju hört talas om, men vad kallar man killarna??

Nåja, det visade sig att han kom från samma område i Sandviken som jag växt upp i och att vi gått på samma högstadieskola så vi hade en hel del att prata om! Han kom ihåg mig från skolan sa han, men jag som har ett minne som en guldfisk för det mesta.... kunde inte komma ihåg honom. Frågade om det var något speciellt han kom ihåg, men nädå - han var så artig så han avslöjade inte nåt sånt, och tur var väl det kanske...he...he...


Vi fick också gå en tipsrunda när vi kom dit, med frågor som t-ex "vem är mest blåst?" osv... David, och de andra tränarna Lars och Mattias hade frågan "Vem har längst?" och så skulle man då välja mellan deras namn.... Det visade sig att de skulle skala äpplen och se vilken som fick längst äppelskal. David kom som god tvåa.

Vi tre ledarfruar hade istället frågan "Vem har sötast läppar?"... Och jag blev lite orolig där att jag skulle proppa hela munnen full med godis eller nåt, inte riktigt så var det... men....
  

...visst sjutton var det nåt som skulle in i munnen. En sockrad munk skulle vi äta upp och så vann den som hade mest socker kvar på läpparna, vi fick inte slicka oss om mun alltså...
Lotta och jag försökte psyka varann, och kladdade väl ner i princip nästan hela ansiktet med socker i hopp om att vinna....

  

...medan Lena åt i godan ro. David var orolig hela tiden att jag inte skulle få i mig hela munken innan gryningen, mja... sist var jag ju - dock var jag lite impad själv att jag fick i mig hela! Och ja, blev Lena som vann till slut - bara att gratulera - och sedan hade Lotta och jag fullt sjå att få bort allt socker vi hade smetat ut i ansiktet....


Som fester är så blir det ju mer och mer högljutt och avslappnat ju längre festen pågår....

  
Här har vi kommit igång bra, maten är avdukad och vi kör på med sångerna i sånghäftet. I början var det så försiktigt sååååå..... för att sedan skrikas för fullt...he..he.... tur att våra barn inte såg oss!

Vid 02.00-tiden började jag bli lite småtrött, och vi hade inte ordnat med någon skjuts hem.. Jag hade lagt i reflexvästarna i bilen, men nja - det kändes långt och kallt att gå hem en halvmil i uppförsbacke vid den tiden på dygnet... Så jag messade Henke och frågade om han kunde kolla med sin kompis Olle som har körkort ifall han kunde tänka sig att skjutsa hem oss för en liten slant? Och jodå, det kunde han - så vid 02.30 var vi hemma, så snällt av honom att ställa upp!


David kastade sig i säng han, men jag tog lite te och mackor först jag - och pratade lite med min son. Man är ju såååå himla klok efter en flaska vin...ähum.....  


Vaknade sedan av telefonen strax efter 07.00 i morse, och efter det var det bara glömma att sova vidare... Hundarna krävde att få frukost så det var bara att klamra sig upp ur sängen, ta en dubbeltreo och sätta igång!

  
Valparna har fått varit i köket för första gången, och nja - de tyckte att det var lite skumt golv där....

  

.... men äta på mamma gick bra det! Liiite ont om plats nu bara.....


Förresten, visste ni att vi har en valross nu i familjen?

  
Både Henke och Jacob klagar på Pärlans morrhår, de tycker hon liknar en valross... men söt är hon ändå Pärlssons Pärla   !



Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards