Kennel Barecho

Alla inlägg den 9 oktober 2010

Av barecho - 9 oktober 2010 06:57

Sitter här i min ensamhet - eller ja, ensam och ensam, hundarna är såklart med som vanligt. David ligger och trynar ännu, Jacob sover hos en kompis och det gör även Henke...


Messi blev ju pappa i onsdags, 3 hanhundar och 6 tikar blev det - nu ser vi fram emot när vi får egna "småmessisar och miniclådor"! Att Clådan är dräktig råder det inge tvivel om alls....


Sötnosen Holly med sina och Messis en dag gamla valpar...


Igår kväll kom Jill och Fanny upp för att de ska ställa ut i Sundsvall de också, ett tag stod det fyra datorer på bordet.... He...he.... är lite lustigt, nuförtiden är det inge konstigt alls att ta med sig datorn när man ska bort - den är ju en av de viktigaste prylar man har liksom. Måste dock säga att jag är liiiiite avundsjuk på Jill som har köpt en ny dator, en Mac.... En sån vill ju jag ha också, är ju så himla förtjust i min iphone - fattar inte hur jag kunde ha en så krånglig telefon förut, och det sägs ju att det ska vara samma skillnad mellan en vanlig dator och en Mac, står ju t.ex så här på deras hemsida   "Om du tillbringar mer tid med att få datorn att fungera än du tillbringar med det du vill åstadkomma med den – då är det dags att skaffa en Mac."  Och så är det ju, tänk så många timmar jag lagt ner på att krångla med saker i datorn som varit svåra för mig att förstå..... - såååå får väl önska mig en sån av tomten i år, och hoppas att tomten fått extra mycket skattepengar tillbaks eller nåt!


Dagen idag ska ägnas åt vanligt hundpyssel såklart, och så blir det lite bokföring. Momsen ska betalas in den 12:e varje månad. Man kan också göra så att man betalar en gång i halvåret, eller tror det även går att göra det årsvis - men eftersom jag känner mig själv så vet jag att skulle vi göra så, så fanns det inga pengar att betala med... Nä, bättre då att betala in varje månad - nu är det augusti månad som ska redovisas så det ligger lite efter i tiden.


Hundarna ska också badas och fönas inför utställningen i Sundsvall på söndag. Vi har med oss Vera, Pärlan och Messi härifrån. Sedan hämtar vi upp Ditte med matte i Gävle, och så kommer Marta dit med sin matte! Ska bli jätteroligt att få träffa henne igen, har ju inte sett henne sedan i somras....

Funderar också på att ta med Miranda på lite socialträning dit, får se om jag orkar....


Att jag är en hönsmamma vet väl de flesta, och ja - ni som har söner kanske förstår mig, men ni andra kan ju titta på dessa kort så förstår ni varför små pojkar behöver en mamma som ser efter dom lite extra...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards