Kennel Barecho

Alla inlägg den 16 oktober 2010

Av barecho - 16 oktober 2010 09:05

Ja, då var det lördag igen. Herregud så snabbt veckorna går - har de verkligen gått så här snabbt jämt, eller går de snabbare ju äldre man blir?
Så här såg det ut när jag kom hem på rasten igår vid lunchtid:
  
Gräsmattan är numera en lövmatta - och nu i morse så rasade det så mycket löv i skogen här bredvid så det hördes lång väg. Jag trodde först det var något djur där tills jag insåg att det lät av löven....

  
På eftermiddagen igår så började det snöa.... 15 oktober är alldeles för tidigt, och nu får ni förbereda er på att min klagan börjar över att jag bor i fel land. Den kommer väl att hålla på sisådär ett halvår eller så. Och, ja - dum som jag är så trodde jag att jag kunde fota det tämligen ymniga snöfallet - men det enda men ser är att det ser skitkallt ut på skolgården...


Kollade igenom kritikerna från utställningen i Sundsvall häromdagen. Jag har slutat hämta ut kritikerna annat än om det är så att jag har något pris att ta ut på dem. Vet att en del tycker det är nonchalant, men jag bryr mig inte - för mig är det inte så intressant att läsa dem.... vet ju själv hur hundarna ser ut, och anledningen till att jag ställer ut är inte för att jag är så himla nyfiken på vad domaren anser om just min hund. Nej, jag ställer ut för att jag vill ha en merit och för att jag tycker det är så himla roligt med utställningar - inte bara själva stunden i ringen, alla trevliga människor som man träffar och att få umgås med hundarna på lite annat sätt än hemma är också nåt som jag uppskattar. Så är det ju skönt att vara hemifrån lite också, he...he.... som idag när jag är hemma måste jag ju städa och göra annat trök, usch.....

Men, i alla fall så läste jag då Pärlans kritik från i söndags, och den var verkligen trevlig: "3 year old bitch, compact feminine elegant. Gorgeous in movements. Excellent coat. Very good head and tailcarrigare. Typical topline. Not too heavy bones. Real Springerbeauty."  Om kritikerna såg ut så varje gång kanske jag skulle hämta ut dem...ha...ha...


Marina provade att filma lite med min iPhone från finalerna, det är väldigt kort men man hinner ändå se lite av Pärlssons-Pärla och vår grupp. Nu vet jag ju att det fungerar att göra såhär, så ska försöka komma ihåg att filma mer nån annan gång.

Här kommer en film på valparna som nu fyllt 6 veckor gamla, foton ska komma på hemsidan under dagen hoppas jag.


Camilla kom igår kväll för att idag ta med sig Sanne-Panne hem på prov. Hoppas nu att det kommer att fungera bra hos dem, och att hon kan få utlopp för sin energi där! Blir lite tomt ändå, hon är ju en stor personlighet den hunden..... Och Messi kommer nog att sakna henne, som tur är så har han Baros som han kan leka vilda lekar med.



Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards