Kennel Barecho

Alla inlägg den 29 oktober 2010

Av barecho - 29 oktober 2010 21:46

Ja, nu har första tiken kommit!! Och det verkar vara farmors tjej det här....

har taget ett tiotal kort på henne, och de har alla varit misslyckade. Hon har ingen alls lust att agera fotomodell, utan kryper ilsket tillbaks till mammas tuttar. Hon hade tag om en tutte innan jag ens hunnit väga henne... vad ska detta bli??
  
Ja, det här var väl det enda kort som blev någorlunda på Flo-Jo som hon heter. Hon väger 406 gram och föddes 21.30

Där får ni nog nåt att fajtas med grabbar...he...he... 

Av barecho - 29 oktober 2010 20:52

Nu har äntligen valp nummer två fötts!! Hon har haft lite små krystvärkar under ganska så lång tid, men jag har känt att en valp suttit "fast" uppe i gången. Och den har suttit fast så pass mycket att jag inte kunnat få in mina fingrar och fått tag på nackskinnet och dragit ut den....


Men efter flertalet försök så fick jag till slut fram huvudet, tungan stack ut och den såg allmänt "död" ut tyckte jag nog.... Clådan tyckte det gjorde rejält ont så när jag försökte dra ut den i nackskinnet så bet hon efter mig, hon var helt panikslagen... Min snälla Clådan  .... men när vi till slut fick ut den (David fick hjälpa till och hålla henne) så förstår jag ju varför hon reagerade. Herregud, tror tamejfan att det är den största valp som blivit född på Kennel Barecho!!! Den väger 494 gram, nästan ett halvt kilo..... Vet att Seamus och Zola låg på ca 480 gram när de föddes, så de var ju nästan lika stora.


Nåja, fick liv i honom till slut (även denna hanhund har tan-tecken) och nu är han pigg tycker jag. Men, får väl se hur han artar sig....

 
Han föddes i alla fall 20.20, och heter nu Firdenand.


 
Här har han redan börjat brotta ner lillbrorsan.... 


Stackars Clådan verkar lite smått chockad ännu så vi får se hur det här fortlöper.... 







Av barecho - 29 oktober 2010 18:29

  
Ja, att världens vackraste Clådan inte skulle vara som andra de förstod vi väl... men att hon skulle sitta helt lugnt, utan att hässja eller ens göra ett försök till att bädda - det hade jag inte väntat mig.... Så här satt hon när hon började krysta vid 18.00-tiden

  
Efter milt tvång från mig så låg hon till slut ner i alla fall, men fortfarande helt lugn... Ser ni blåsan på första valpen titta ut?

  
Japp, och här är han då född - Clådans förstfödda!! En tan-färgad hanhund vid namn Figo. 18.17 föddes han och han vägde 380 gram.


What the fuck is this???? Clådan såg mycket skeptisk ut första minutrarna....

  

....men sedan så tyckte hon nog att han var lite smutsig ändå, så hon var tvungen att slicka ren honom.


Fortsättning följer.....

Av barecho - 29 oktober 2010 17:13

Idag är det dags för Clådans valpar att komma ut!


När jag kom hem på rasten igår så tog jag febern på henne igen, och då låg den nere på 37,1.... så då förstod jag ju att det med största sannolikhet skulle bli idag. 

Maten mumsade hon i sig i går kväll, men i morse var det stopp.... tittade bara på maten och så på mig ungefär som, - vad är det för fel på mig? Jag vill ju ha mat, men det går inte....


Jag åkte hemifrån vid 06.00 imorse, och då såg hon ut såhär:
  

Hon hade tydligen utsett skönaste hundsängen till en bra valpningsplats, här hade hon gossat ner sig bra.....


Mamma kom hit en halvtimme efter jag åkt ungefär, och har sedan varit med Clådan hela dagen. Hon trodde att hon väntade på mig och inte ville valpa förrän jag var hemma, och så kan det ju förstås vara.... men än har det inte hänt något. Den blivande fadern verkar inte det minsta bekymrad, han väntar glatt på nytt flickbesök imorgon....


För en stund sedan så kräktes hon upp lite vatten, och just nu sitter hon så här vid dörren....
  


För se valpa inne i valprummet i valplådan, det har inte den här donnan tänkt sig alls..... Och när jag lite milt försöker få henne att gå dit, då sänker hon bara huvudet, viftar på svansstumpen och vägrar flytta sig en centimeter..... Suck, vad säger du Sari? Nåt du känner igen hos hennes mor??


Den här kullen ska då heta på F, så har ni några bra namn på F får ni gärna dela med er av dom! Jacob har gett mig några namn som kan passa att kalla dom för, och jo - de har ju med fotboll att göra förstås....


Jacke ska själv på Skoldisco ikväll, ja - var en ljuv tid det när man gjorde det! Jaaaaaa, eller så inte......


En liten fredagsfräckis måste det ju bli:
Frun var trött på att göra allt hushållsarbete där hemma, så hon och mannen kom överens om att laga middagen varannan dag. Dagen efter var det mannens tur och då frun kommer hem så finner hon mannen spritt språngande naken i köket, med ett glas vatten i handen. Han säger: I kväll står det kärlek och källvatten på menyn.... Och så blev det! Dagen efter kommer mannen hem, han luktar förväntansfullt och ropar ivrigt: Vad ska vi äta idag, min skatt? Varpå frun kommer fram, naken, dåligt sminkad och med riktigt risigt hår och säger: "Rester från igår"!

 

Japp, så kan det vara! Och ni som väntar på nya valpbilder, ja - inte så ofta vi varit hemma båda två samtidigt när valparna har varit pigga och vakna - meeeen, det kommer! Elton är redan fotad han, som åkte igår.....






Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards