Kennel Barecho

Alla inlägg den 23 oktober 2010

Av barecho - 23 oktober 2010 22:05

Japp, det blev Stockholm i alla fall. Vore väl en överdrift att säga att jag mår prima, men men - bara att bita ihop antar jag.

På vägen ner igår så stannade vi och köpte Bisolvon, stod att det var smaksatt av körsbär och choklad. Lät ju gott! Så efter att vi inkvarterat oss på rummet på Scandic Sjöfartshotellet så skulle jag då mumsa i mig detta..... Och säger bara en sak, fyyyyyyy faaaaaaan..... så äckligt det var.

David fick gå in på toan och inte titta på mig när jag drack för då kände jag att jag inte skulle klara det...


Vi skulle träffa Gustav och Carro strax efter i baren på hotellet för att ta nåt litet innan vi skulle dra vidare mot en restaurang. David beställde in ett glas vitt vin till mig - och det var då minst lika äckligt som hostmedicinen.... Började fundera om det hade nåt samband att jag nyss druckit Bisolvon - men Carro tyckte också det smakade mycket märkligt....

Nåja, vi beställde en taxi och åkte mot Södermalm - där Gustav hade bokat bord åt oss på en restaurang som hette Pelikanen.

Det var verkligen en annorlunda restaurang - som en stor väntesal kan man säga, med oerhört högt i tak. Fanns inte så många rätter att välja mellan, typ rotmos och fläsklägg är ju liksom inte min grej precis.... Men, jag beställde in Rimmad Lax och dillstuvad potatis för 176:-, David beställde Skomakarlåda för närmare 250:-..... Inget att anmärka på maten, lite för salt kanske - men det mesta gick i.

  
Bröderna brothers....

 
osså svägerskorna då, jag ser aningen skeptisk ut - undrar vad Gustav just sagt?
 

Han som serverade oss såg lite märklig ut, är ju som inte van jag heller att karlar i typ 60 års-åldern sminkar sig... Men, hur som så var han väldigt trevlig. Och såg inte heller ut som om han tyckte jag var drygast i kommun som många annars kan göra.... Beskrev hur jag ville ha mitt vita vin, och han kom ut med flera sorter som jag fick provsmaka innan jag hittade ett som dög.... Det är service det!!


Efter det så var det då dags för Globen och "Mamma Mia".

  

Och vad ska man säga? Jag hade höga förväntningar, men att det skulle vara så bra - det hade jag ändå inte trott. Det var magiskt!! Kan ju också bero på att jag älskar Abbas musik, och lyckliga slut...he...he....

  


Och hur gick det då med hostan? Jodå, bra ända till typ sista timmen... då blev det hostningar lite då och då, och de kulminerade sedan så när vi kom till hotellet blev det direkt i säng för min del.... Visst hade det varit roligt att kunnat umgås lite mer och kanske hitta på nåt skoj, men jag var så nöjd med att i alla fall ha klarat av kvällen så jag inte hade missat "Mamma Mia".  När David några timmar senare kom till hotellrummet tyckte han jag kändes jättevarm - så feber hade jag nog. Meeen, bättre då att inte ta nån feber alls så vet man ju liks inte...


Uppstigning 07.00 imorse, efter frukostätning bar det då av mot Upplands Väsby för min del. Slog på Frida (vår GPS...) och tänkte att hon lotsar väl mig ut. Jo, tjena - hon hade då helt låst sig hon, och gick inte att få fart på förrän jag närmade mig norrtull! Som tur är så hittar jag från Grand Hotel, så jag körde dit och så därifrån genom stan.... Jaaa, man kan ha all möjlig nytta av hundarnas alla tillställningar ibland!


Dagen har då idag ägnats åt domarkonferens. Den är för SSPK:s raser, och idag har Dvärgschnauzer och Schnauzer gåtts igenom.

  

Mamma har varit presentatör för båda raserna och jag tycker hon har gjort det riktigt bra! Speciellt roligt var det att se så fina representanter av Schnauzers där, i båda färgerna. Det gamla schnauzerhjärtat   började allt slå igen.....


Efter att ha intagit middag på hotellet är det nu dags för sängen, och gossekudden. Och nej, ni behöver inte oroa er - allt är som vanligt, maten var inte min grej precis.....


Nu ser jag fram emot morgondagen som börjar med dvärgpinscher, för att sedan fortsätta med pinscher - och så sist, men inte minst blir det affenpinscher! Och ni vet väl att det är en liten dröm hos mig att köpa en sådan.....  


Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards