Kennel Barecho

Alla inlägg den 17 oktober 2010

Av barecho - 17 oktober 2010 18:41

Ja, då har Mirre-pirre gjort debut i utställningsringen! Och vad ska man säga, annat än att vi är såååå stolta över henne  !


Dagen började dock vid 06.00, då hundarna bestämde sig för att det var dags att gå upp. Hade ju kollat på Pretty Woman igår kväll, tänk att den filmen tröttnar jag då aldrig på - och de flesta repliker kan jag utantill; det där ä kärlek dä!! Men, kom lite sent i säng då och hade väl en önskan om att få sova lite längre i morse - men, det kunde jag ju glömma....

Kylie sover ju som bekant utanför vårt sovrum numera, och det kan ju iofs bero på att det ser ut såhär i sängen nuförtiden....


Som ni ser så finns det inte mycket plats över för en batting här... och då föredrar hon att inte sova där alls. Ja, på husses sida är det ju tomt - men det är ju på matte de alla ska ligga....


Nåja, i morse (som de flesta andra mornar också) så börjar Kylie med att tokskälla när hon vaknar för då tycker hon att det är dags för mat! Och man behöver inte vara supersmart för att räkna ut att ALLA andra hundar i hela huset då stämmer upp i en samstämmig kör! Bara att kliva upp och börja ge dem mat....


Vid 9.00-tiden hämtade Cissi & Alma mig, perfekt att ha hämtning och lämning vid grinden - det måste vi göra om!

När vi först kom fram till ridhuset i Kungsgården så var Miranda skeptisk till alla konstiga hundar, och vagnar som drogs hit och dit. Men nyfiken som hon är så tog det inte så lång tid förrän hon hade vant sig och svansen gick för fullt, som vi är vana att se henne!
   
Jacob och David hade varit inne i Gävle på morgonen då Jacob spelade säsongens första innebandymatch där. De tog en liten sväng till utställningen efteråt så de fick se Mirre-pirre i ringen. Hon passade på att kliva upp i Jackes knä, tryggt att sitta där och kolla på alla underliga hundar....


David filmade debuten - och ni ser väl så duktig hon är!! Är nog inte jag som ska ta åt mig äran tyvärr.... Miranda har varit hos Anna för ett tag sedan och fått lite träning där, tur jag har så snälla vänner med större tålamod än mig!



Och när vi ändå är inne på tålamodsbiten, så kan jag visa korten som Erika tog idag på Miranda. Som ni alla vet är ju inte det här med foton min starka sida, så tack Erika för hjälpen! Men, visst är hon bra snygg, våran Mirrson-Pirrson!!
   
Var den här sidan som jag visade och som jag trott varit hennes bästa sida, men när man tittar på korten så ser hon faktiskt bättre ut från andra hållet...

   
Den här sidan är då alltid vackrast tycker jag, sötnosen min!!  


Så hur gick det då, resultatmässigt? Jo, på bästa möjliga sätt.
Sara Nordin dömde, och hon var lika glad och trevlig som alltid - en perfekt domare för en valps debut. Mirre vann klassen som bestod av två valpar, och blev sedan BIR-valp I. Sara dömde även gruppfinalen, där Miranda stod som etta efter att ha fått springa några varv mot Ullas Lagotto.

Efter flera timmars väntan var det då dags för BIS-finalerna.

Först ut var då BIS-valp I, och den dömdes av Pernilla Wallin (f.d. Ohlsson). Det var 9 representanter med i finalen, endast grupp 10 saknades. Om jag nu minns det rätt så var en riesenschnauzer BIS-5, lapphund BIS-4, irländsk setter BIS-3, och så var det då en strävhårig tax och Miranda kvar. Och Mirre-pirre var den som till slut fick ta emot den rosa/vita rosetten av domaren!

    
Ja, nu har du satt ribban Miranda - spännande att se hur det går nästa gång, när nu det blir.... My Dog kanske, eller Strömsholm - vi får väl se....    


Och just ja, höll ju på att glömma att hon även vann BIB! Men, det höll på att sluta lika då Cissis snygga Cesky-valp slutade som BIS-2 valpII!!

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards