Kennel Barecho

Alla inlägg den 25 oktober 2010

Av barecho - 25 oktober 2010 21:31

... mår jag i alla fall nu. Kanske inte helt hundra, men rösten är tillbaks och inge feber tror jag mig heller ha haft sedan i lördags kanske. Det som är jobbigt nu är att jag varje natt vaknar nån gång mellan 03.00-04.00 och hostar så att lungorna är på väg upp ur halsen.... Inte så nice kan jag säga.


Har varit hemma från jobbet idag, men inte för att jag varit sjuk - utan för att Jacob kräktes fem gånger igår och tja, det ska ju gå 48 timmar efter de har kräkts innan de ska tillbaks till skolan/dagis. Och han var också helt slut i går kväll, hade ont i magen fortfarande sa han....


Jag kom väl hem ca 17.30 igår kväll, efter att då hela dagen varit på fortsättningen av SSPK:s domarkonferens. Gårdagen var det pinscher som gicks igenom, och på slutet av dagen kom då Affenpinscher!

  
Och jag blev inte det minsta besviken på den presentationen, fem snygga individer hade de fått ihop. Gud så sugen jag är på en sån nu, alla som har dom verkar lyriska över dem!


Dagen idag har inte bestått av så mycket mer än slösurfande, och så lite spel med Jacob. Lyckades få till det till oavgjort i alla fall i Memory, och det är ju en rejäl vinst för mig! Av 1000 gånger så har nog Jacob slagit mig 999 gånger... fattar inte hur han kan komma ihåg så bra var alla kort ligger, för att sedan glömma bort träningsväskan i hallen varje gång.....


Har också anmält lite hundar till Norge idag. Nästa utställning för våra hundar blir ju sista helgen i november då vi ska ställa ut på Norsk Spaniel Klubs jubileumsutställning utanför Oslo först på lördagen, och sedan på Nordisk Vinnarutställning i Lilleström dagen efter. Men satan i gatan så dyrt det var, fastän jag nu anmälde när det var som "lägst" avgift. Att det kostar 380 NOK/hund att anmäla till Nordisk Vinnare det kan jag förstå, det var ju en jättefin mässa som utställningen hölls i förra året - och är väl i samma igen. Men hur sjutton det kan kosta 395 NOK/hund på spanielklubbens utställning - det övergår mitt förstånd. Är det måhända guldmattor i ringarna eller nåt??

Nåja, så många hundar har jag inte anmält pga priserna.... 2 vuxna springers, 1 cocker och 1 springervalp - det får räcka mer än väl känns det som.


Har också börjat göra iordning för att Clådan ska valpa. Hon har en vecka kvar idag, och titta bara så fin hon är fastän hon är så tjock....

  
  
Nog ser hon lite lidande ut allt.....


Nä, nu ska jag nanna kudden - imorgon blir det jobb och så till Söderala för att fira Thomas på hans födelsedag på kvällen! Therese skulle baka fikabröd och göra tårta så det ser vi fram emot, var skitans gott förra året...





Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards