Kennel Barecho

Alla inlägg den 27 oktober 2010

Av barecho - 27 oktober 2010 21:08

Ja, igår var det Thomas födelsedag! Tänk att det är hela 21 år sedan han föddes - fattar inte själv hur jag kan ha så "gamla" barn   . Herregud, är ju som ett barn själv för det mesta....  


Tänker tillbaks på när han föddes..... Jag hade gått tre veckor över tiden när de till slut bestämde sig för att jag skulle "sättas igång". De började med detta vid 9.00-tiden den 25/10, och så höll vi på sedan ända till 20.35 den 26/10 när Thomas till slut föddes..... Det var så jobbigt att ha ont   såpass länge, och sent på kvällen dagen före gav de mig något så att värkarna skulle avta. De sa att Pelle skulle åka hem och komma tillbaks dagen efter. No, fucking way - sa jag, om han åker så åker jag också....   De fick inte låna ut nån säng till honom sa de, suck säger jag bara.... landstinget....

Så mycket glädje som Thomas gett mig under åren, så var det såklart ändå helt klart värt all smärta... Ett snällare barn har man nog fått leta efter, han accepterade allting i princip och var aldrig någonsin trotsig... Nåja, måste väl erkänna att det var med han som jag insåg att uttrycket "små barn små bekymmer, stora barn stora...." var sant. Försöker låta bli att tjata på honom nu när han är vuxen - måste ju inse att han lever sitt liv som han vill leva det, och inte som jag tycker att det borde vara..... Meeeen, det finns en grej som jag bara inte kan låta bli att tjata om - en skitsak egentligen, men han vet vad jag menar...ha..ha...


Nåja, igår åkte vi upp till Söderala för att fira honom. Det var David, jag, Henric och Jacob i vår bil. Och Pelle, Johanna, Hugo, Chrilla och Karin (Thomas farmor) i den andra bilen. Kan inte tänka mig att inte fira honom, om han så bodde på andra sidan jordklotet så skulle jag vilja ta mig dit för att vara med honom på hans födelsedag! Går det inte just den dagen, så får jag komma någon annan dag - firas ska han absolut mamsens stora älsklingspojke   .

  

Vi startade upp med ett besök på restaurang "Rosa Pantern", så piffigt med rosa bord och allt! Jag åt en kebab med bröd, och den var god - var för lite beasås till bara..he..he...


Sedan åkte vi till Thomas och Therese lägenhet. Therese hade bakat, med lite hjälp av sin mamma, hur mycket som helst. Så gott fikabröd, och en supergod gräddtårta.

  

Tyvärr fick jag inte med allt fikabröd på kortet, men om ni tittar noga på Pelles fat så ser ni kanske vad det föreställer (ja, ni som känner Pelle ser det nog ganska så snabbt.....)


  

Thomas & Therese - med blomman Thomas bland annat fick av oss stående på bänken bakom. Skulle försöka komma ihåg vad sorten hette, men jag hade glömt det....


Lleyton var med dit upp för att stanna hos dem ett tag, han trivs som fisken i vattnet där - att bli ompysslad själv utan de andra hundarna, det är hans melodi det!


Vi kom sedan hem strax efter 22.00, och då var vi rejält trötta - för att inte tala om hur trött jag var i morse 04.00 när klockan ringde...  


Skyndade mig sedan hem efter jobbet för att veterinär Pia skulle komma hit och besiktiga, vaccinera och chipmärka alla valpar. Så praktiskt när hon kommer hit, istället för att jag ska släpa ut alla i bilen. Brukar ju komma ut i båda ändarna på dem under såna resor....   

Alla gick igenom besiktningen   , ja - krokis-Elton fick såklart en anmärkning på att han har kroksvans - men det var ju ingen överraskning direkt. Efter det har alla valpar klippt sig igen, och nu kan jag lova att de är supertrötta. Imorgon blir det en stor dag för Elton när han ska flytta hemifrån.....

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards