Kennel Barecho

Alla inlägg den 22 oktober 2010

Av barecho - 22 oktober 2010 10:55

Som jag skrev tidigare så blev jag ju förkyld här i veckan, och trots mina intentioner om att jag skulle jobba torsdag-fredag, så insåg jag när jag vaknade i torsdags morse att det helt enkelt inte var möjligt... För det första så hade jag feber, och det går väl iofs att få ner med medicin. Men, hostan! Denna jäkla hosta gör mig galen! Så fort jag ligger mig ner eller anstränger mig det minsta så kommer det en hostattack som gör att jag ligger dubbelvikt. Igår kväll när jag skulle resa mig upp från soffan så gjorde det så ont i magen. Typ som ifall jag hade gjort 100 situps eller nåt (och det kan ni vara lugna för att jag INTE har gjort...). Hade sån träningsvärk i magen, och tog ett tag innan jag fattade att det var från alla hostningar.

Så gårdagen ägnade jag mig åt att kolla på tv, och jag såg bland annat Grannfejden på Tv3-play. Men, herregud vilket riksmongo??? Inte konstigt att det är krig i världen när man kan bete sig som en fullblodsidiot över en gammal sten.... Man förlorar verkligen allt hopp för mänskligheten när man ser nåt sånt här....


Nåt annat jag roade mig med igår var att kolla på gamla kort, ojoj så nostalgisk man kan bli.... Så ung och naiv jag var....  
Det här kortet är från SKK:s utställning i Visby 1991, ja - ni kanske ser att det är jag och Caesar. Men ser ni att BIR-vinnaren är Ringleader's Midnight Affair, med Anders Berggren - Springerklubbens ordförande?


 
Detta foto är från året efter, i Timrå. Den utställningsplatsen väcker många minnen... det var en av de utställningar som mamma tog med mig på nästan varje år sedan jag var riktigt liten. Och om jag inte helt minns fel så var det på den utställningen de anordnade Barn med hund när jag gick in i ringen första gången som handler... Kanske var jag i 9-års åldern eller nåt sånt, gick skitdåligt i alla fall - jag blev inte placerad.... och minns att jag grinade efteråt. Sedan vägrade jag vara med i nåt sånt någe mera...

Kvinnan med den fantastiska klädseln är då jag, med Caesar igen. Sedan är det den legendariska domaren Cecilia Holmstedt, och så Kerstin Lööf med Donna (CH Barecho Dark'n Dashing).



osså måste jag bara ha med ett foto på en av våra första uppfödargrupper... Tänk så många svart/vita som deltog på utställningarna på den tiden, och så fina de var... Ja, detta foto är från samma utställning: Caesar & jag, Erika och Barbie, Anna & Freddy och så Kerstin & Donna. Vi blev BIS-2 uppfödargrupp denna gång, och jag vet att just denna gång hade jag sån huvudvärk - början på ett migränanfall. Jag höll ut i bägge finalerna, grupp 8 och uppfödargruppsfinalen  - sedan sprang jag ut därifrån och spydde.... Fattar än idag inte hur jag klarade av att gå in och ändå göra ett skapligt jobb....


Ja, jag skulle nog kunna sätta in hur många kort som helst från alla våra utställningar, och nån historia finns det också från dem allihopa!  

  

Vi ska ju åka till Stockholm idag, så det passar verkligen skitdåligt att bli sjuk nu. David blev inte så glad när jag meddelade honom igår att vi kanske inte kan åka. Kan väl sitta och kolla på Mamma Mia med feber, men vet inte hur glad folk blir om man sitter och hostar mest hela tiden.... Nåja, lite bättre mår jag nog idag, rösten börjar komma tillbaks lite. Igår kväll kunde jag mest väsa fram nåt ljud... men efter att ha varit tyst under natten (förhoppningsvis....) så verkar det ha läkt lite. Hostar gör jag fortfarande, men mer och mer sällan. Så vi åker i alla fall har vi sagt, nån gång under eftermiddagen. Åker förbi apoteket och köper nån hostmedicin först, har inte ätit det förut - nån som har nåt bra förslag?


Sedan är det tänkt att jag imorgon bitti ska åka till Upplands Väsby där SSPK har domarkonferens för sina raser under helgen. Har ju verkligen sett fram emot detta, så jag hoppas jag mår tillräckligt bra imorgon bitti för att kunna delta. Samma sak där, vill ju inte hosta och störa de andra....


Och, en fredagsfräckis blir det också idag... 

Palle arbetar hårt på jobbet, men hinner med bowling två gånger i veckan och spelar golf varje lördag. Hans fru tycker att han jobbar för hårt, så på hans födelsedag tar hon ut honom på en lokal strippklubb för att bjuda på något extra och överraskande. Dörrvakten på klubben hälsar på Palle och säger: - Tjänare Palle, hur e läget? Hans fru blir lite överraskad och frågar om han varit här förut. - Nej då, svarar Palle. Han är med i samma bowlingklubb som jag. När de satt sig vid bordet kommer servitrisen direkt med en öl till Palle och säger: - Du vill väl ha en Carlsberg som vanligt? Hans fru börjar bli besvärad och frågar: - Hur visste hon att du vill ha en Carlsberg? - Jag känner henne lite, hon serverar ibland på golfklubben. Jag tar alltid en bira efter första nio hålen, älskling. En strippa kommer fram till Palle, lägger armarna om honom och stryker sin kropp väldigt sexigt mot honom och säger: -Tjena Palle! Vill du att jag kör den vanliga dansen här vid bordet? Palles fru blir vansinnig och tar sin handväska och rusar ut från klubben. Palle följer efter och ser att hon kliver in i en taxi. Innan hon hinner slå igen dörren, smiter han in bredvid henne i taxin. Palle försöker förgäves förklara att strippan måste ha blandat ihop honom med någon annan, men hans fru tror inte ett ord på vad han säger. Hon skriker som en besatt på honom och kallar honom vid alla fula ord hon kan och några till. Taxichauffören vänder sig till Palle och säger: - Oj, idag har du visst fått tag i en riktig jävla markatta. Palle kommer att begravas på lördag.

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards