Kennel Barecho

Alla inlägg den 2 december 2010

Av barecho - 2 december 2010 20:20

Stort grattis idag till de som finns kvar i C-kullen, de fyller 12 år idag!! Den kullen är efter Nobhill Big Time Spender och vår älskade Ariel, Barecho One In A Million.


I morse hade jag sovmorgon ända till 05.46 när klockan ringde. Började inte förrän 08.00 och det var skönt efter att ha öppnat två dagar i rad. Visst är det skönt att komma hem tidigt, men det blir lite slitigt att gå upp vid 04.00 flera mornar i rad den här årstiden.


När jag sedan startade bilen och såg att det stod -26 grader så var det inte kul alls faktiskt. Näe, jag vill ju inte bo här där det är så kallt och så mycket snö! Men, vad ska man göra? Vet inte om det är så mycket bättre i Skåne heller.... de har ju också snö nu, och dessutom blåst - och det är ju ingen hit direkt det heller....


David sitter just nu mittemot mig vid sin dator och surfar på radhus i Spanien. Tänk om man skulle kunna ha möjlighet att flytta dit, eller åtminstone ha ett radhus eller nåt eget där som man kunde vara i när det blev alltför jävligt här....

Här är ett av mina favoriter:

  
http://w4.objektdata.se/pregen/490/OBJ27067_1075699490/wp.htm?firmanr=0


Usch, vill inte vara så här missnöjd och gnällig - men det blir lätt så när man är fryssen mest hela tiden. Eller ja, det är faktiskt varmt inne här nu. Förra vintern var det ju skitans kallt inne också. Men, sen vi fick bergvärme är det jätteskönt inne. Så nåt positivt i alla fall!! Däremot smakar vattnet numera fruktansvärt här.... Vi hade ingen aning om att det kunde bli så när man borrar för bergvärme och dessutom har egen brunn. Ingen upplyste oss om det. Vi har också massor med radon i vattnet, de säger att det inte har med borrningen att göra - men jag är skeptisk.... Vi som hade så gott vatten förut, nu håller jag på och kräks bara av att borsta tänderna.


Idag har vi fått några dosor som vi ska mäta radonet med inne i huset, tydligen har man ofta det i huset också när det finns i vattnet. Finns tydligen nåt man kan göra för att få bort det, och det vill vi såklart göra så snart som möjligt!


Ursäkta, blev visst lite gnälligt det här inlägget - men det blir lätt så när man är trött och känner sig lite sliten.... Nu lite varm choklad och limpa innan det blir gonatt för denna dag...





Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards