Kennel Barecho

Alla inlägg den 9 december 2010

Av barecho - 9 december 2010 20:46

.... för så är det ju, dagarna kommer och dom går....glömmer gör man ju inte, men grubbla orkar jag inte heller göra. Nä, för mig fungerar det bäst att bara fortsätta som vanligt i vardagen. Alla är vi olika, finns ju inget rätt eller fel där i hur man bearbetar saker och ting.

Med största sannolikhet har jag fått missfall idag, om det är så att man säger den dag som det så att säga "stöts ut". Dött har det ju förmodligen varit flera veckor som det lät på läkaren - min kropp har helt enkelt inte fattat det utan fortsatt att tro att den varit gravid, märkligt hur det kan fungera....

Känns ändå bättre nu när det verkar vara över - och i morse när jag vaknade kändes det som om jag hade drömt alltihop bara, men så väl var det förstås inte....

Det som gör mest ont just nu är en del saker som blivit sagda till mig ang. denna graviditet, kanske i oförstånd - vad vet jag, men ont har det dock gjort... speciellt när resultatet blev som det blev.... 


     
Rut har sorg.... ja, det har vi ju allihopa här. Fick en gråtattack idag när jag diskade hundarnas matskålar, Knut brukar alltid vilja vara med och kolla då - mitt ibland skålar och vatten. Han var så himla nyfiken....

Rut ligger nu mest hela tiden och bara stirrar rätt ut, man undrar ju så vad hon tänker - och önskar man kunde göra något för att lindra hennes smärta som man faktiskt kan se i hennes ögon....


David är i Orbaden på kurs idag och imorgon, så jag har fått bada och föna Pärlan och Messi helt själv under kvällen. Jag har ju problem med ryggen så visste inte hur jag skulle göra för att slippa bära upp och ner dom på trimbordet (det som jag fönar dem på är inte höj och sänkbart som mitt andra är). Kom på att jag kunde ställa en stol åt dem så att de kunde kliva upp på den först och sedan upp på trimbordet, lika ner då såklart. Pärlan fattade direkt, men tror ni Messi förstod nåt?? Nädå, han tog sats på stolen så den flög all världens väg och han hamnade mitt emellan på nåt sätt... Ja, man får då aldrig långtråkigt med Messi inte....


Imorgon åker Tina, Jill och jag mot Finland. Trots allt som har hänt så känner jag att jag verkligen vill komma iväg och ha roligt. Har sett fram emot denna resa så länge, så jag klarar inte av att missa den också....

Det är Helsinki Winner på lördagen, det är ju en titel som inte registreras här så jag tänkte först inte anmäla dit alls. Vi kommer ju inte till Helsingfors förrän vid 10-tiden på förmiddagen också så visste inte om vi skulle hinna ställa på lördagen. Pärlan är dock anmäld, hon går ju bland de sista i rasen så det ska inte vara några problem att hinna tycker jag. På söndagen är det Finsk Vinnare och det känns ju lite mer lockande, tyvärr går inte Messi i juniorklass nå mer - så nån juniortitel kan han inte få. Men roligt ändå att visa upp honom, är ju så stolt över vår fina grabb!


Här kommer lite härliga vinterkort som vi fått från valpköpare:

  
Elvira (Barecho Eye Catching) fortfarande så vacker fastän hon nu är 11 år!

  
Och springa kan hon då ännu, inga problem med det inte!

  
Seamus och Holly njuter i snön, inte varje år de får så här gott om snö i England...

  
Seamus

  
Seamus

  
Seamus

  
Holly

  
Holly

  
Holly

  
Holly

  
Holly

  
Ninja

  
Ninja.... Tror minsann att Seamus, Holly och Ninja saknar kalla Sverige lite ändå...

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards