Kennel Barecho

Alla inlägg den 3 december 2010

Av barecho - 3 december 2010 16:04

Här kommer en fredagsfräckis som idag är speciellt ägnad till Erika som just påbörjat sin resa mot Gran Canaria..... (och nej, jag är inte det minsta avundsjuk  .....):

Flyg mot Gran Canaria
Piloten tar mikrofonen och berättar för sina passagerare att flygningen mot Gran Canaria är påbörjad, vilken väg dom skall ta och beräknad ankomst.

När detta är gjort önskar han passagerarna en trevlig flygresa men glömmer stänga av mikrofonen.

- Håkan, har du ställt in autopiloten på Gran Canaria?

- Ja, det är klart. Nu skall jag gå och skita, sedan skall jag sätta på
Sonja av bara fan!

- Hon är alltid kåt och beredd på en snabbis i pentryt.

Alla passagerare hör detta och även övrig personal i kabinen.

En flygvärdinna kommer springande i gången men snubblar raklång och blir liggande på golvet.

En passagerare klappar henne på axeln och säger:
- Du behöver inte ha så bråttom, han skulle skita först.   

 

Ja, annars kan jag berätta att jag roat mig med att köra fast på vår egen gård idag. Det har snöat lite här idag, men inte så mycket så det borde vara något problem att ta sig upp för backen. Dock hade Knut, vår katt, bestämt sig för att sitta mitt på uppfarten. Jag stannade nere vid grinden en stund, tänkte han skulle flytta på sig. Provade tuta, och till slut körde jag. Men inte sjutton flyttade sig kattfan! Nej, jag var tvungen att ta ut svängen rejält varpå jag såklart inte kom hela vägen upp, när jag sedan skulle försöka backa ner så hamnade jag på nåt sätt i snödrivan.... Kom inte ens ut på förarsidan, utan var tvungen att klättra över på andra sidan för att komma ut. Och jodå, Knut satt kvar och bara tittade på mig ungefär som - vad sjutton håller du på?  

  
Henke var snäll och skottade loss bilen, Menny-muppen är såklart med och kollar vad han gör....


Jag har också slagit in de första julklapparna! Det absolut bästa med julen tycker jag är att få ge julklappar.... skulle kunna köpa hur mycket som helst, speciellt då till barnen förstås.

  


Imorgon tror jag vi ska försöka bege oss till Valbo Köpcentrum och handla lite fler... Men tror vi ska åka dit så sent som möjligt, brukar inte vara så många andra där då.


Nej, nu är det dags för städning här hemma - alltid lika tråkigt, men brukar bli lite lättare när jag lyssnar på min spotify-lista samtidigt!
Ha en bra fredagskväll allihopa!!

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29 30 31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards