Kennel Barecho

Alla inlägg den 16 december 2010

Av barecho - 16 december 2010 13:46

Man kan ju undra vad vi gjort för ont som ska få så mycket snö - och vad för den med sig för gott mer än att hundarna håller sig rena? Kan inte komma på nåt annat, ja - möjligen att det blir lite ljusare ute... Suck.....blir det inte april snart??


I söndags fyllde vår Penny 10 år!! Jacob har påmint mig ett flertal gånger om att vi måste ha kalas för henne då, som för alla andra som fyllt 10 år. Jag var ju borta då så det blir kalas för henne när Fritten fyller 11 år i januari, jag tror det ska vara okej för henne.... Stort grattis till Penny och hennes syskon som fortfarande finns i livet!!


Jag har fått lite kort från Elisabeths syster Ann-Katrin, de är tagna på utställningen i söndags (och av betydligt bättre kvalitet än när jag fotade....), tusen tack för dessa!

     
Här är placeringen i unghundsklassen, Messi står som tvåa.

     
Messi, ståendes åt rätt håll. Fick inte ställa honom åt det hållet för domaren, jag har mycket liten (om ingen alls...) förståelse för att domarna måste ha hundarna ståendes åt samma håll....

     
Och här är Messi springandes, full fart som vanligt - och med blicken på matte...

     
Torsti (Barecho Young At Heart) visad av sin matte denna dag eftersom jag inte kände mig helt pigg...

     
Sju hanhundar var utplockade inför placeringarna i bästa hanhundsklassen.

     
Vackra Puh i bästa hanhundsklass...

     

Puh springandes mot segern som bästa hane och Finsk Vinnare-10

     
Några av juniortikarna, Mazy (Barecho Amaze Me) står som tvåa och Vilde (Barecho Blowin' In The Wind) står som trea.


Några filmsnuttar från utställningen finns också här, tack Katrin för att du skickade dem till mig!
http://www.youtube.com/user/bimbiks?feature=mhum#p/u/5/QL-VC_sL2ok
Hanhundar Intermediateclass (unghundsklass)

http://www.youtube.com/user/bimbiks?feature=mhum#p/u/4/4Q7hh3GQ5is
Tikarna

http://www.youtube.com/user/bimbiks?feature=mhum#p/u/3/5vOnflQ3rqE
BIR & BIM


En lite olustig grej som hände i Finland, som jag aldrig upplevt tidigare trots att jag ställt ut så oerhört mycket, var att en annan utställare hämtade ut min kritik på Messi och på andra hundar jag hade fött upp. Vi fick kritikerna från denna utställare, och den enda anledningen till att utställaren hämtat dessa kritiker var såvitt jag förstår för att hon ville läsa dom?! Kritikerna är väl inte till allmän beskådan, eller? Jag tycker nog att jag vill avgöra själv ifall någon ska läsa mina kritiker eller inte....  Inte för att det spelar mig någon roll vad som står där, tyckte bara att det var lite "fult" gjort.... Kanske är jag lite överkänslig just nu, vem vet....


Jag var till Gyn igår, och det konstaterades där att jag haft missfall och att det mesta kommit ut. Det var lite rester kvar, mestadels blod som jag förstod det hela. Jag har lite ont i magen fortfarande och känner mig lite yr, hormonerna har ju inte gått ur kroppen helt ännu. Fortfarande visar grav.test positivt.... tar tydligen lång tid innan det är helt återställt.

Längtar bara nu tills allt ska vara som vanligt igen....

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards