Kennel Barecho

Alla inlägg den 22 december 2010

Av barecho - 22 december 2010 20:46

Tänk att det snart är julafton igen! Tiden går så himla snabbt..... hoppas bara den går lika fort tills det är sommar och semester igen.


David och jag är lediga imorgon, bra det då vi har en hel del kvar att göra plus att valparna ska besiktigas och vaccineras. De blir ju åtta veckor på självaste julafton, ingen som ska flytta då såklart - men på juldagen ska Ferdinand flytta.


Jag har städat och börjat julpynta lite mer, men för en liten stund sedan så tog kraften och energin helt slut.... Ni vet när man vet att man borde, och egentligen vill men så orkar helt enkelt inte kroppen.... Inte mycket att göra då, så nu sitter jag här i stället med ett glas vitt vin, mycket trevligare.

    

David har just griljerat skinkan, det är alltid han som gör det - och bäst är väl det så att han får den som han vill ha den. Jag äter inte skinka, utan det är tunga jag äter istället. Mamma har varit förbi och lämnat tunga, gravad lax och citronsill idag så då är julen räddad för min del!  


Julgranen är inne, men den är inte klädd ännu. Sedan många år tillbaka har vi alltid en "riktig" gran. Köpte en plastgran som vi hade ett år, Henke gillade dock inte den så jag lovade att vi året efter skulle ha en riktig igen. Dock blev det inte så och då blev han ledsen och grät, han var väl i 5-6-års åldern då. Ni förstår väl vilket dåligt samvete jag fick då.... så sedan dess är det inte tal om någon plastgran här inte.


Nån som har drabbats av nåt liknande som i denna film? Det har väl inte direkt jag, granen brukar hundarna och katterna låta bli. Dock måste jag säga att den där minen har jag ju sett hos våra hundar också, den som säger att hundar inte kan skämmas ljuger....


Tänkte avsluta med en liten kort onsdagsfräckis, det känns ju som fredag för mig idag iom att jag är ledig nu i fyra dagar.


Mannen kom hem från arbetet och gick fram till sin fru som stod i badrummet med bar överkropp och beundrade sina bröst.

- Vad sysslar du med då? frågade han.  

- Vet du, jag var hos läkaren idag och han sa att jag har bröst som en 25-åring!

- Jaså minsann. Hade han inga kommentarer om det 50-åriga arslet du dras med?

- Nej, vi talade överhuvudtaget inte om dej!

Nä, nu är det soffan som gäller - ska se sista avsnittet av Morden i Sandhamn. Vet egentligen inte varför, har ju lyssnat på boken och handlingen stämmer ju inte ens så det känns ju lite irriterande.... men han är lite gullig den där polisen, så får väl vara för dens skull då....

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29 30 31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards